sjp Słownik Języka
Polskiego

bla

niedopuszczalne w grach

bla

potocznie: wyraz, zwykle powtórzony dwu- lub trzykrotnie (bla, bla, bla), oznaczający mówienie, gadanie; ble (rzadziej)


komentarze:

# aaa1010 2003-03-21

bla bla bla

# ~gosc 2003-03-31

bla bla

# ~gosc 2003-03-31

kurde gosc czy tobie juz na dekiel siadło??? zasmiecasz tylko strone z "ostatnimi komentarzami" i nie mozna sobie normalnie poczytac!

# ciastex_37 2003-05-01

Bla chyba powinno być, czyż nie tak ??

# ~gosc 2003-05-16

bla bla bla bla bla

# setokaiba 2003-12-29

blebleble ble ble ble a bla?

# micking 2005-07-16

powinno byc!

# ~gosc 2005-07-16

to podaj słownik

# halfvampiress 2005-07-20

Powinno, powinno. Skoro są inne słowa w tym stylu, których znaczenie do dziś nie jest znane... :)

# hannib_al 2005-10-14

bez sensu ze nie ma

# koshatniczka 2006-05-09

qa dlaczego nie dopuszczone? czegoś nie spełnia czy co?

# djkoalar 2006-05-09

Nie znajduje się w żadnym słowniku, z którego można by dodać to słowo do zbioru wyrazów dopuszczalnych.

# kasiaczka_1995 2006-07-08

<ble ble ble a bla przeciez powinno byc bo to prawie to samo... Normany bezsens co nie mam racje>?????????

# jakub_gesiarz 2006-08-18

Popieram, że powinno być skoro są inne słowa tego typu, nie wiem jakieś ha, ho, ee, phi itp. ale zauważyłam że nie którzy to mówią tak: że jeżeli jakieś dziwne słowo jest w słowniku to mówią, że nie powinno być, a jak już nie ma to mają pretensje że dlaczego?

# babka_hej 2006-11-15

dodać bla, ble i blu ;)))

# dddiii 2006-12-28

komisja Blamanów stanowczo domaga się wprowadzenia 'bla' do słownika. uważamy za skandaliczne, iz slowo tak kluczowe nie figuruje w niniejszym zbiorze. Ta wielka luka polskiej kultury musi być wypełniona, czego żądamy kategorycznie i bezwzględnie.
Krnąbrność i wszelka ucieczka od odpowiedzialności winnych tej skandalicznej sytuacji zostanie surowo potępiona

Komisja Blamanów

# greenpoint 2006-12-28

Komisja Blamanów powinna zaapelować również o to, żeby człowiek wylądował na Księżycu, byłby to równie aktualny postulat. :-)

# dziewczyna002 2007-05-02

niedopuszczalne?! w zyciu bym nie pomyslala, w takim razie udalo mi sie dzis kogos na ten wyraz naciagnac ;-)

# misiaslonko1998 2007-05-25

kiedyś jak mój starszy brat śpiewał to ja mocniej BLE BLE BLE

# ~gosc 2008-03-07

Kolejny paradoks. Jest w słowniku, a z niewyjaśnionych przyczyn nie jest dopuszczalne w grze.

# ~gosc 2008-03-07

masz rację, gościu. przyczyn nie wyjaśniono ani na liście najczęściej zadawanych pytań, ani w komentarzu koalara wiszącym 10 centymetrów nad twoim

# pepitka 2008-04-30

przecież Perfect ma w swojej starej piosence słowa;już tylko bla,bla bla...więc?

# paulinka2213 2008-12-27

skoro jest bu ii iii to bla też powinno być. Ten słownik jest do bani!!!

# misteriks 2009-12-09

W definicji słowa ble - jako dopuszczalne wymieniacie użycie słowa ble w znaczeniu ble, ble, ble - gadać bez sensu. Jest tam też napisane, że w znaczeniu tym częściej używa się słowa bla. Jednakowoż słowo częściej używane (według definicji z waszego słownika) jest niedopuszczalne (według waszego słownika), a rzadziej używane jest dopuszczalne. Jeszcze raz powtarzam - słowo ble dopuszczone jest również znaczeniu gadka szmatka.

# terohak 2010-01-19

skoro jest sza, a tak nikt nie mówi to czemu nie ma bla jak tak się mówi????

# cckonrad1993 2010-06-14

co, jak to nie ma!

# kapabela 2010-07-08

ja pie r dol e !!!!! mam juz po uszy tego slownika! pare dni temu dopuszczalne, a dzisiaj juz nie? zastanowcie sie, czy wasz mozg jest w pelni zdrowy psychiczne i dlaczego to niby niektore wyrazy sa dopuszczalne a niektore nie?? istnieje slowo to istnieje, chyba gra polega na tym, zeby ukladac slowa istniejace tak?????

pozdro dla waszych lekarzy psychiatrow.

# ~gosc 2010-07-08

nasi lekarze odwzajemniają pozdrowienia, wyrażając jednocześnie obawę, że nie potrafią ci pomóc, skoro nie jesteś w stanie zauważyć, że "bla" nigdy nie było dopuszczalne w grze, a ostatniej (kosmetycznej zresztą) zmiany pod tym hasłem dokonano 3 lata temu

# kapabela 2010-07-09

to bardzo interesujące, bo tydzień temu wpisałam to słowo podczas gry, przeciwnik mnie sprawdził i okazało się, że słowo znajduje się w słowniku. tak samo ze słowem jez. jeszcze dwa tygodnie temu swobodnie można było się nim w grze "posłużyć", a tu nagle znika. naprawdę ten kto ten słownik wymyśla (tak, inne określenie się tu nie nadaje) mógłby najpierw zapoznać się ze słownikiem z prawdziwego zdarzenia.

PS: nikt nie wytłumaczył mi sekretu wybierania słów dopuszczalnych i niedopuszczalnych, a wydaje mi się, że to też na pewno jest bardzo interesujące. Jak cały ten słownik oczywiście, z całym szacunkiem.

# ~gosc 2010-07-09

Propozycja dotycząca dopuszczalności słów:

1) słowo musi występować w innym słowniku

_ORAZ_

2) można go użyć w sensownym zdaniu, ale nie jako cytat. Zdanie trzeba zaprezentować jako przykład użycia danego słowa.

Jeżeli czegoś nie da się użyć w normalnym zdaniu, słowo nie jest słowem...

# patryko243 2010-10-14

a ble jest taK?

# ~gosc 2011-06-05

Użycie słowa w zdaniu sensownym czy normalnym rodzi konieczność określenie, jakie zdanie jest sensowne albo normalne.
Kto miałby to określać? Czy istnieje kryterium normalności zdania? Albo jego sensowności?
To już lepiej niech zostanie tak jak jest: jest w słowniku, to idzie. Kwestia tylko wyboru słowników. Tę Zgółkową to wywaliłbym bez wahania.

# bidula2 2011-08-21

Następne nie wyjaśnione dziwadło .. : w objaśnieniu słowa 'ble' jest dopuszczone słowo 'bla' ale 'bla' jest niedopuszczone czyli 'blable' powinno być dopuszczone....Czasami mam ochotę rozwalić kompa jak sprawdzę dziwne słowo i jest ono dopuszczone jako używane w np.X wieku p.n.e. w północnowschodnich rejonach południowej afryki ,a nie ma słowa potocznie używanego w całej Polsce ,np. :kieca.Pozdrowienia dla administratora słownika....