SJP
Słownik SJP

cyi

dopuszczalne w grach

cyja

w gwarze śląskiej: akordeon


KOMENTARZE:

navajo31 # 2003-04-16

niech ktos powie co to jest

scaevus # 2003-04-17

dopełniacz od cyja - potocznie o akordeonie

mik94 # 2003-04-18

cyja to syja :)

mashroom # 2003-04-19

a CYJ?

~gosc # 2003-04-22

cyj to dla sepleniacych czyj, jak ktos nie ma zebow to tak gada, ale toslownik dla normalnych, ale chyba juz jednak nie...

~gosc # 2003-04-27

takie casy ze cyi jest w słownicku :))))

coldblood # 2003-07-09

cyi
no ludzie skąd takie dziadostwo :)))

akropola # 2003-11-23

w zyciu o cyi nie słysałam

~gosc # 2003-11-23

wow to Twój pierwszy raz? :-)

~gosc # 2003-11-28

co to znaczy?

pit54 # 2003-12-01

niech sobie będzie itak tego nie wymyślę w grze

matik_p # 2003-12-23

a hoy panie bobrze...

joannaitr # 2003-12-27

mam nadzieję, że cyista tez będzie (to taki, który gra na cyi - inaczej akorseonista)

~gosc414304 # 2003-12-31

dupa nie akordeon, u nas się mówi nie cyja a harmonia i nic tego nie zmieni, a mashrooma kocham nad życie i proszę o wpisy osób mających podobne uczucia... on jest taki mądry...tak pięknie z tych slowników przepisuje...

peronica3 # 2004-01-17

ja też go kocham, chociaż go nie znam :)

bieniu_75 # 2004-01-22

już mnie nic nie zdziwi w tym słowniku

ka102 # 2004-01-22

tylko jak ja to wytłumaczę małoletnim? i pała w dzienniku murowana

gunthar # 2004-02-10

Pewnie mashroom gdy pisze te wszystkie swoje uzasadnienia, to jest za każdym razem po niezłej porcji GRZYBÓW. Przecież gdybym co niektóre z tych wyrazów zastosował w pracy pisemnej ocenianej przez największe mózgi polszczyzny, to z miejsca bym pałę dostał. Bez sensu. Ale w literaki i tak się fajnie gra.

electer # 2004-02-10

tyle w tym niedorzecznosci ze komentarz zbedny :)
pzdr

graniacm # 2004-04-14

Coraz to więcej takich głupawych wyrazów się tu pojawia, ciekawe co na to prof. Miodek by powiedział!

meg # 2004-04-14

myślę, że prof. Miodek umie skorzystać np z "Wielkiego słownika ortograficzno-fleksyjnego" i przeczytac tam, że cyja to inna nazwa akordeonu (jeśli i bez zagladania nie wie co to słowo oznacza:)

freaky # 2004-05-19

cyja jest ta cyja ?

ecru # 2005-01-07

a co to jest Cyi?? hehe :P <żart>

~gosc # 2005-02-02

kurna waldusie co to jest ten cyi??gadać znaczy sie pisać szybko

greenpoint # 2005-02-02

autor: scaevus data: 2003-04-17 10:43:03
dopełniacz od cyja - potocznie o akordeonie

daab81 # 2005-04-08

HEHEHE ale i tak w tym słowniku podoba nie sie tłumaczenie jekie znaczenie ma wyrz ęsi ;-) hehe poprostu 3/4 gęsi heheh

micia # 2005-04-09

cyi?! .. gosc bardzo możliwe, że ktoś już chciał dodać.. ale możesz zmienić ostatnią literę;)

kludi15 # 2005-04-25

to oszustwo i tak dalej mam to gdzies czy mnie stad wywala ale bede orotestowac le mi starczy sil

panterka21 # 2005-05-04

faktycznie jak wpisalam slowo cyja w wyszukiwarke google, to zanlazlo sie wsrod innych instrumentow muzycznych (nie tylko w slowniku kurnika). Stwierdzam, ze takie slowo istnieje a jak ktos go nie znal to wlasnie poznal i wzbogacil swoje slownictwo... Jednak jest cos co mnie meczy... Do dzis dnia nie odnalazlam znaczenia slowa "sherardyzacja". Szerardyzacja owszem ale przerabiac pisownie w ten sposob to chyba przesada...

~gosc # 2005-05-13

Istnieje slowa szerardyzacja. Jest to metoda cynkowanie przez dyfuzja. Pracuje w takim zakladzie w Holandii. L.K.

osteoporoza # 2005-06-21

ludzie drodzy o czym wy tak tu rozprawiacie? jest w języku polskim około 2,5 miliona słów, a że wy nie znacie większości to już wasz problem...

elsaa # 2005-06-21

a ja mam pytanie do twórcy słownika dlaczego nie ma tu wyrazu eza? eza jest to narzędzie pracy w mikrobiologii.. skoro są tu takie wyrazy jak ęsi to czemu nie ma eza (ez)??

gluzinka # 2005-06-28

proponuje dodac rowniez kuń jako zartobliwe koń

ploooicia_m80 # 2005-11-15

cyja - akordeon. gram na CYI.

karola_11 # 2006-01-02

ja znam tylko cya tz. ciał. (chodzi o pożegnanie)

malusiek # 2006-01-06

wiecie co po tych słowach co tutaj som ja idem nabadanie dla psychicznych nie idzie sie dogadać z ludziami na ulicy buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

mawi # 2006-01-09

o rany padlam ze smiechu, warto jest takie wyrazy wpisywac, zeby sie przekonac, ze poczucie humoru w narodzie nie upadlo!

mawi # 2006-01-09

a wiecie co, mi jeden madry pan powiedzial, ze akordeon to nie cyja, bo akordeon ma klawisze, a cyja guziki. Wiec jak ktos ma w miescie inne narodowosci grajace w srodkach komunikacji miejskiej ma instrumentach j.w. "Fale Dunaju" albo inne "Cycujepanicace", to niech poczyni stosowne obserwacje.

joasia_09 # 2006-06-30

cyi dziwne ale cóz żyjemy w Polsce - wolny kraj , wolny również od prawdiłowego myslenia .............................niektórzty maja bzika na punkcie wymyślanianowości

magda20005 # 2006-07-29

hahahaha
Od niedawna odwiedzam to miejsce i uwielbiam kiedy np tutaj wchodzę i czytam:"cyja-akordeon"czyli każdy potrafiący odmieniac przez przypadki wie,że w dopełniaczu :nie ma kogo czego? "cyi"(Pojęcia nie miałam,że takie słowo istnieje ale cieszę się kiedy poznaję nowe) I zaraz pod tym tekstem pytania typu "co to jest cyi"?Będę was czytac częściej:)
A najbardziej podobają mi się wypowiedzi typu" CO TO JEST CYJA?W ŻYCIU O TAKIM SŁOWIE NIE SŁYSZAŁAM ...CO ZA ANALFABETA TEN SŁOWNIK PISAŁ":-)))naprawde super:-)))

gouki # 2006-08-28

a Ty madzia nie badź taka do przodu. Po 1 zycie podzielone jest na 3 rodzaje ludzi: 1 ludzie 2. stolki 3. taborety. Gdyby wszyscy byli normalni to nie mialbym sie z czego smiac.

~gosc # 2007-11-29

cyja mówi się na akordeon
a wzięło się to z języka niemieckiego zahn(czy jakoś tak ) chodzi o słowo ciągnąć a polacy przerobili "cajn" na cyja.
i ot całą filozofia:-)

rikki1 # 2008-03-03

skoro jest cyja to dlaczego nie masz: szele, krojce, herce, cyjna, griny. To też gwara śląska, a są to kolory w kartach a dokładnie w skacie

~gosc # 2009-12-24

a co to wogule za slowa bardzo dziwne takich chyba sów nie ma na świecie;DD

~gosc # 2009-12-24

dziwne bardzo słowa.;DD

~gosc # 2011-05-19

Cyja to je akordeon gorole....

~gosc # 2012-05-30

cyj na Kurpiach znaczy CZYJ