dopuszczalne w grach (i) -
1. ostry, odstający od czegoś kawałek, zwłaszcza drewniany; drzazga;
2. przykre wspomnienie, żal, uraza
-
dopuszczalne w grach (i) -
1. naderwać brzeg czegoś, zaczepiwszy tym o coś innego, nadedrzeć;
2. wejść z kimś w konflikt, narazić się komuś;
3. unieść, skierować coś ku górze, podnieść;
4. zadrzeć się:
a) naderwać się;
b) zostać skierowanym ku górze;
c) dawniej, potocznie: narazić się komuś
POWIĄZANE HASŁA:
KOMENTARZE
zadrą a zadro wyjaśnienie to samo, albo a albo b zdecydujcie się
Jakie a albo b?
Definicja do zadro i zadrą odnosi się w jednym przypadku do formy podstawowej - "zadra" i dziwne byłoby, gdyby były jakieś różnice.
O "zadrą" jako czasowniku nie rozmawiamy, jak rozumiem.
Punkty 2. i 4 c) mówią o tym samym.
- zadra wyraźnie mówi o zadarciu, zadrapaniu, rozdarciu, ale może być odniesieniem do zaczepki słownej lub fizycznej, albo noszonej urazie
- piszę dlatego, że my mówimy kozdra co oznacza ewidentnie coś wystającego, ostrego, zagrażającego zadarciem zarówno w sensie kolca, drzazgi jak i osobnika zaczepnego, gotowego do wyrządzenia krzywdy z żalu, zemsty lub chęci rozładowania napięcia