SJP
Słownik SJP

zeł

dopuszczalne w grach

zło

1. to, co jest niezgodne z zasadami moralności; złe;
2. czyn wyrządzający komuś krzywdę; złe;
3. brak szczęścia, niesprzyjający los; złe;
4. przestarzale, w wierzeniach ludowych: czyny nieczystej siły, urok, czar


KOMENTARZE:

doral # 2003-02-11

zło - liczba pojedyńcza i tylko pojedyńcza, to tak jakby "spodnie" odmieniac przez osoby.

ZŁO nie podlega odmianie

os_senhores_da_guerra # 2003-02-11

heh nie dosc ze nie potrafisz poprawnie napisac wyrazu "POJEDYNCZA" to jeszcze pieprzysz glupoty...

os_senhores_da_guerra # 2003-02-11

to bylem ja, Mashroom

ag_reg_ata # 2003-03-08

widać:)

ag_reg_ata # 2003-03-08

ta charakterystyczna złośliwość...

mashroom # 2003-03-09

;)

~gosc # 2003-07-29

"zło", może występowań tylko w l.poj. "zło"
"nie ma na świecie tak wiele zła", a nie "nie ma na świecie tak wiele zeł"

elipsoida # 2003-07-29

fragment z regulaminu literakow ( strona 'dopuszczalnosc slow):
4. Ponieważ do gry dopuszczone są wyrazy poprawnie zbudowane, choć faktycznie rzadko używane w polszczyźnie (tzw. formy potencjalne), warto zaznaczyć, że dopuszczalne są:
dla rzeczowników:
liczba mnoga wszystkich rzeczowników odmiennych (np.: dury, tleny) niezależnie od tego, czy słownik dopuszcza liczbę mnogą, czy nie

~gosc # 2003-07-29

elipsoida czy ty musisz komentowac kazde slowo?

asiekgaj # 2003-09-05

uwazam, ze w slowniku powinny znajdowac sie wyrazy, ktore znajduja sie w slowniku jezyka polskiego.tzw. formy potencjalne stosuja sie do wyrazow, ktore jeszcze w slowniku j. polskiego sie nie znajduja, ale w przyszlosci znalezc sie moga.
taka forma jak "zel" prawdopodobnie jest i bedzie uzywana wylacznie przez tych, ktorzy nie umieja sie poslugiwac jezykiem polskim albo przez tych, ktorzy graja nie fair.

~gosc # 2003-09-17

DO tego gowniarza ktory wszystkich "przestawia" i wymadrza sie jakby byl co najmniej Miodkiem Dunajem czy Bralczykiem: to ze nauczyles sie na pamiec kilku slownikow grasz w to(literaki)w kolko(z powodzeniem) nie znaczy ze jestes jezykoznawca! Mieszasz tu ludzi z blotem-w ogole nie zwazajac na argumenty! twoje porownanie tas-ziomal itd swiadczy tylko o tym ze jestes(przepraszam cie ale taka jest prawda)gowniarzem
bo jak mozna nie wiedziec o istnieniu popularnego slowa tas (prawie w ogole nie grywam w karty ale on 10 lat je znam)a nawet porownywac je do paplaniny "skejtuf" czy innych "kul hiphopofcuf"
Nie chodzi tu tylko o to slowko,bo przeczytalem madralo wiele twoich komentarzy i widze ze kazde ktore sa przeciwko twojej"wiedzy" sa besztane nawet te fachowo uzasadnione. ty oczywiscie jestes najmadrzejszy a inni to matoly nic nie wiedzace. Pamietam jak najechales na kogos przy werazie zeł(ktory nie istnieje w jezyku polskim-sprawdzilem w slowniku ortograficznym i WSJP`03 PWNu dla pewnosci bo moze prof.Dunaj zle wyklada :-P)zlo zielen bialosc i inne rzeczowniki abstrakcyjne to SINGULARIA TANTUM-jesli nie wiesz o co chodzi podpowiem ci ze PLURALIA TANTUM to nożyce drzwi itp...
I na koniec prosba naucz sie mowic po polsku!!!
Patrz(cie) nizej
--------------------------------------
autor: mashroom data: 2003-04-06 14:50:40
Scaevusie ale BŁYSŁEŚ :))))))))))

pzdr, Mash
--------------------------------------

student polonistyki UJ

mashroom # 2003-09-17

Ja w przeciwieństwie drogi gościu do ciebie zanim się zacząłem wymądrzać przeczytałem dokładnie zds. między innymi tam masz wymienione dlaczego ZEŁ (i inne odmiany wyrazów SINGULARIA TANTUM) jest dopuszczone do Literaków, jak i innej gry słownej. Jeśli wyraz nie spełnia zds'u (czyli nie będzie w słowniku dopuszczalnym lub nie będzie spełniało zasad) żadna fachowa argumentacja nie pomoże. Trzeba się trzymać pewnych zasad, a dla niektórych to chyba jest zbyt trudne...

ps. nie widać ironii w mojej wypowiedzi przez ciebie cytowanej prawda? nie wiem czemu drukowanymi napisałem, doprawdy...

polonista11 # 2003-09-17

brawo dziekuje panie grzybie za odpowiedz!
a jednak...
otoz nie chodzilo mi o zasady gry(czytalem je)bo tu popieram cie, dobrze ze ich bronisz
tylko o to:"

autor: doral data: 2003-02-11 17:54:41
zło - liczba pojedyńcza i tylko pojedyńcza, to tak jakby "spodnie" odmieniac przez osoby.

ZŁO nie podlega odmianie

autor: os_senhores_da_guerra data: 2003-02-11 19:59:32
heh nie dosc ze nie potrafisz poprawnie napisac wyrazu "POJEDYNCZA"
!!!!!!-to jeszcze pieprzysz glupoty... -!!!!!

a tymczasem jak widzisz kolega nie"pieprzyl glupot" tylko rzucil sensowna argumentacje
i przede wszystkim mial racje(ups nie mialo byc rymu)

do czego zmierzam
przede wszystkim WIECEJ POKRY KOLEGO !!!
i uwazaj czasem co mowisz bo mozesz sie mylic...

student polonistyki UJ

polonista11 # 2003-09-17

przepraszam za zlosliwosc wiem ze ugodzilem w swietosc ale mam nadzieje ze nastepnym razem 2X sie zastanowisz nim cos palniesz...

ffilipek # 2003-09-18

Szanowny polonisto11:
1. jak na poloniste masz bardzo obfity zasob slow typu - palniesz, gowniarz,madrala;
2. bardzo ciekawym jest nazwanie zwrotu "pieprzysz glupoty" sensowną argumentacja;
3. punkt drugi zasad dopuszczalnosci slow (ile razy to trzeba pisac?):
"Prawidłowość, a więc dopuszczalność, formy gramatycznej słowa oznacza, że:
forma podstawowa wyrazu znajduje się jako hasło lub podhasło w jednym z dozwolonych źródeł słów wymienionych w punkcie 3., przy czym za niedopuszczalne uznaje się składniki zwrotów obcojęzycznych nie występujące jako samodzielne hasła (np. niedopuszczalne są: aspera, iacta),
utworzona forma gramatyczna jest zgodna z zasadami gramatycznymi i ortograficznymi języka polskiego (dopuszczone są więc formy potencjalne, poprawne ze względów ortograficznych i gramatycznych, choć nieużywane w żywej polszczyźnie)." A wiec z tego wynika, ze slowo ZEŁ wedle TYCH regul gry ustalonych w TEJ grze jest dopuszczalne, NIEZALEZNIE od tego czy Ci sie to podoba czy nie; a co do TAS to NAJPIERW znajdz slownik, w ktorym to slowo wystepuje, a POTEM żądaj wpisania go do literakowego slownika. Przychodzisz do cudzego domu (serwer kurnikowy) i nakazujesz jego wlascicielowi zeby zmienil umeblowanie wedlug Twojego widzimisie... to chyba bardzo nieeleganckie i niestosowne, nieprawdzaz? A jak Ci sie wystroj tego domu nie podoba to nie musisz tu przychodzic...

mashroom # 2003-09-18

nie mam właściwie już nic do powiedzenia, gdyż będzie to zbędne. wszystko wyjaśnił kolega wyżej (ponownie...).

ffilipek # 2003-09-18

acha, z punktu 2. mojej ostatniej wypowiedzi sie wycofuję, zle go zinterpretowalem, przepraszam

~gosc # 2003-09-22

tas - (hebr.), srebrna tarcza, przeważnie okolona dzwoneczkami, zawieszana na zwojach przed umieszczeniem jej w hakodeszu, zwykle z bogatą dekoracją trybowaną - Wielka Encyklopedia Powszechna PWN t.11 str.403 Z poważaniem - czekol2

lukout # 2004-01-19

dodać tas juz tak dalej nie można :)

_piskle_ # 2004-01-20

jednakze kolego ffilipek, jakby nie spojrzec na zagadnienie, to jednak zds nie jest tu przestrzegane, i to wcale nie przez grajacych ale przez ukladajacych nasz slownik. Bo nagle sie okazuje ze slowo "ad" sie w nim miesci wbrew zasadom, cyt.: "za niedopuszczalne uznaje się składniki zwrotów obcojęzycznych nie występujące jako samodzielne hasła (np. niedopuszczalne są: aspera, iacta)". slowo "ad" ma swoje wlasne znaczenie tylko w sformulowaniach obcojezycznych typu "ad acta" i tymze samym "ad exemplum" wydaje mi sie twoje stwierdzenie troche "ad hoc" i "ad fimum" "ad absurdum" :)mozna by ciagnac ten spor "ad infinitum", "ad interim" slowko "ad" i tak ciagle jest w slowniku zupelnie nie "ad vocem". w slowniku wyrazow obcych jest zwrot "a la longue" i oznacza tyle co na dalszą metę, moze by tak "longue" tez dac do slownika??? Moze jako mete a moze jako dalsza...wszystko jedno.

~gosc # 2004-01-20

ad jest samodzielnie uzywane, wystarczy poczytac wczesniejsze komentarze do tego slowa!!! albo zajrzec na http://so.pwn.pl/slowo.php?co=ad

ffilipek # 2004-01-20

_piskle_: poczytaj komentarze do slowa 'ad', wynika z niektorych z nich, ze slowo 'ad' funkcjonuje jednak w jezyku polskim w pewnym sensie jako samodzielne, ale w innym znaczeniu niz podane przez Ciebie przyklady... a co do ZDS to mam swoje zdanie, jeszcze bardziej krytyczne niz Twoje, ale juz mi sie nie chce o tym tu pisac.
P.S. scaevus: dalej uwazasz ze slowo 'anno' spelnia zasady dopuszczalnosci slow, w szczegolnosci punkt mowiacy o zwrotach obcojezycznych? ;-) Tylko prosze bez komentarza typu 'bo jest w slowniku'...

~gosc # 2004-01-20

Oczywiście,że spełnia:) Najczęściej kojarzymy "anno" z "Domini" i wtedy jest to zwrot, a przecież spotkać można samo "anno" w połączeniu z numeracją roku. Argumenty "bo jest w słowniku" i " spełnia ZDS" powinny być rozstrzygające dla każdego. Przynajmniej w tym słowniku:)

scaevus # 2004-01-20

Oj, nie podpisałem się:))

ffilipek # 2004-01-20

scaevus, dokonałes rzadkiej sztuki - przekonałes mnie ;-) argument 'anno 2004' trafił do mego tępego mózgu ;-) dzięki, choć jeśli mam być uszczypliwy, to Twoje "można spotkać SAMO anno w POŁĄCZENIU z..." nieco zachwiewa moją równowagą logiczną :-))

malsie # 2004-01-20

BOSHE!!! Ludziska! opamietajcie sie! Przeciez powod ze cos znajduje sie w slowniku ortograficznym nie mowi nic o tym, ze slowo istnieje samodzielnie lub nie, ze ma jakies znaczenie albo go nie ma - slownik ortograficzny jest tylko po to by okreslic konkretna pisownie danego wyrazu. Albo opieramy sie na slowniku jezyka polskiego i poprawnej polszczyzny, albo bierzemy pod uwage wszystkie slowniki! Bo slownik polsko-niemiecki tez jest slownikiem a tam sa takie slowa jak np: Schifffahrt czy ahnungslos, wiec skoro mozna je znalezc w slowniku to ja jestem za tym by je tu dodac (i jeszcze 25.000 pozostalych).

scaevus # 2004-01-20

Ffilipku, toż to skrót myślowy, "samo"- w domyśle bez Domini lub tp.:)

agness6669 # 2004-03-28

tas - (hebr.), srebrna tarcza, przeważnie okolona dzwoneczkami, zawieszana na zwojach przed umieszczeniem jej w hakodeszu, zwykle z bogatą dekoracją trybowaną - Wielka Encyklopedia Powszechna PWN t.11 str.403

mam_cie_w_nosie # 2004-08-20

hehe ffilipek:
"2. bardzo ciekawym jest nazwanie zwrotu "pieprzysz glupoty" sensowną argumentacja;"

ta linijka byla 'argumentacją' Mushrooma :D

pewnegodnia # 2004-12-26

Bo osoby w kurniku są delikatnie mówią zapatrzone w siebie

akceptor # 2005-02-01

W trosce o nasz ojczysty język można by zmienić zasady dopuszczalności słów , tak by nie utrwalać u graczy nawyku stosowania słów w formach w jakich nie występują one w języku polskim.
Ta gra mogłaby bawiąc uczyć , zamiast tego uczy kaleczyć (polską mowę).

homik_mc # 2005-02-01

Kolego, czytaj ZDS albo przerzuć się na domino.

koalar # 2005-02-02

W trosce o nasz ojczysty język poprawiłem wpis Akceptora:

W trosce o nasz ojczysty język możnaby zmienić zasady dopuszczalności słów, tak by nie utrwalać u graczy nawyku stosowania słów w formach, w jakich nie występują one w języku polskim.
Ta gra mogłaby uczyć, bawiąc, zamiast tego uczy kaleczyć (polską mowę).

vermilion # 2005-02-02

W trosce o nasz ojczysty język poprawiłem wpis Koalara:

W trosce o nasz ojczysty język można by zmienić zasady dopuszczalności słów tak, by nie utrwalać u graczy nawyku stosowania słów w formach, w jakich nie występują one w języku polskim.
Ta gra mogłaby uczyć bawiąc, zamiast tego uczy kaleczyć (polską mowę).

:P

haemce # 2005-02-02

i to był twój błąd

koalar # 2005-02-02

:) Rzeczywiście. Myślałem, że "można" to forma czasownika "móc", więc cząstka "by" powinna być napisana łącznie.
Jeśli idzie o fragment "tak by" miałem wątpliwości, więc zrobiłem tak, jak to jest w przypadku "mimo że" (przecinek przed "mimo"), czyli dałem przecinek przed "tak".
Jednak w przypadku przecinka w ostatnim zdaniu nie popełniłem błędu na pewno, gdyż część zdania z imiesłowem przysłówkowym jest oddzielana od reszty przecinkiem, np.:
Grając w piłkę, jadł loda.
Zagrawszy piłkę, upuścił loda.
Chyba, że coś się zmieniło od mojego "pobytu" w podstawówce, a jest to możliwe (tu będzie niezbędny przecinek), biorąc pod uwagę to, iż język "ewoluuje".
Zresztą kwestie podjęte wyżej podam do roztrzygnięcia pewnej poradni, to się przekonamy na 100%.
:DJ

~gosc # 2005-02-02

ale tutaj masz na odwrot - tu masz pierw imieslow a potem czasownik :P zgodnie z tym by bylo 'bawiac, ta gra moglaby uczyc'

koalar # 2005-02-02

Tak samo można napisać: "Jadł loda, grając w piłkę." itp. :)

~gosc # 2005-02-02

no tak mi nie pasi :) zapytam jutro polonistki :)

~gosc # 2005-02-23

Nie ma gorszych ZEŁ jak głupota.
A co tam, że bez liczby mnogiej we wszystkich słownikach.

~gosc # 2005-03-14

Jak ci leci? -zapytała Zosia dzyndzla....JAKO SIAKO mamusiu...KSG

barthel # 2005-04-25

nie mam pytan --> zeł?? bezsensu

blimunda # 2005-08-05

PO PIERWSZE:
„Singularia tantum natomiast zwykle nie są używane w liczbie mnogiej ze względu na swoje znaczenie, ale mogą być w niej użyte jeśli powstanie taka potrzeba. Na przykład amatorów gier komputerowych nie zdziwi zdanie: Zosatły Ci dwa życia, a chemicy bez wahania zaakceptują sformułowanie: różne rodzaje benzyn, choć zarówno życie jak i benzyna są opisywane w słownikach jako rzeczowniki singulare tantum. Jak widać z tych dwóch przykładów, użycie singulariów tantum w liczbie mnogiej może mieć charakter środowiskowy. Może to być świadectwem kreatywnego użycia języka, np.
"Na szczęście zło nie jest monolitem i składa się z niezliczonej ilości mniejszych i wiekszych zeł." (J.Przybora, "Przymknięto oko opaczności")
"Miriam odrzucał wszystkie, owe tak głośne ówcześnie „izmy” – modernizmy, symbolizmy, dekadentyzmy, które narodziły się według niego w tinglach i kabaretach (...)."
(A. Hutnikiewicz, "Młoda Polska")” (Mirosław Bańko Wykłady z polskiej fleksji. Warszawa 2002.s. 58)

PO DRUGIE:
"zło n III,D. zła, C. złu B. zło, N. złem (nie: złym) Ms. złu, rzadz. lm. M. zła, D.zeł: zło społeczne, Zło moralne. Zło konieczne. zażegnać zło. Wyrządzić komuś zło, wiele zła. Doznać od kogoś wiele zła. zaradzić złu. Płacić złem za dobro. Por. złe (pod: zły) ("Slownik Poprawnej Polszczyzny PWN" pod red. W. Doroszewskiego)

Z poważaniem
Blimunda - studentka polonistyki UW

skorpion176 # 2005-10-14

dziiwne... ja żyje na świecie tak pierwszy raz o tym słowie słysze.

geo05 # 2006-02-21

ZEŁ !!!!!!!
Ten mashroom, czy jak mu tam jest troszkę chory!!
Silisz się na łacinę, angielski, a.....polskiego nie znasz!!!!!
OBCIACH!!!!!!

~gosc # 2006-02-22

Pomyłka! Operator mashroom jest od czasowników w czasie przeszłym, od rzeczowników jest operator Koalar.

thaya # 2006-02-25

w życiu sie z czyms takim nie spotkałam i uważam ze nie powinno być tego typu wyrazów w grze!

zieleniack # 2006-06-22

rzeczowniki abstrakcyjne, takie jak miłość, zazdrość, nienawiść, zło NIE MAJĄ LICZBY MNOGIEJ!!!!! KŁANIAJĄ SIĘ POCZĄTKOWE KLASY SZKOŁY PODSTAWÓWKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

persei # 2006-07-05

nich mi kto co mowi ale nie ma czegos takiego jak "ze" no sorry uczyłam się w podstawówce że własnie zło itp. rzeczowniki nie maja liczby mnogiej.. czyżby źle nas uczyli w szkole?? w kulki sobie lecicie z tym złem...!!!!! (tylko nie widzialam slowa takiego jak meł..tu w slowniku chyba że gdzies przeoczylam.. czyżby takiego podstawowego słowa nie bylo??)

belferdia # 2007-03-27

belferdia : ani poprawnie ani kulturalnie, ani przede wszystkim życzliwie ... Szkoda ,bo co z tego, że ktoś ustala zasady ,kiedy one są ważniejsze niż pokojowe współistnienie. Takich zasad bronić nie warto. A Literaki po polsku powinny jednak być po polsku. Nawet jeśli słownik jest alternatywny , to nie powinien być alternatywny wobec poprawnej polszczyzny. Wtedy to nie ma sensu. Wpisałam sie tu i zbuntowałam po raz pierwszy, bo bo forma zeł to po prostu gwałt na mowie ojczystej. Pozdrawiam i wzywam do opamiętania . Wolność słowa ? Tak ,ale w granicach przyzwoitości i komunikatywności.

koalar # 2007-03-27

Zamiast wypisywać farmazony, przeczytaj lepiej komentarz Blimundy z dnia 2005-08-05, tu masz jeszcze nowszy słownik:
Wielki słownik poprawnej polszczyzny, PWN 2004, 2006
zło n III, D. zła, C. złu, B. zło, N. złem (nie: złym), Ms. złu (nie: o źle), lm M. zła, D. zeł, w lm rzadko używane

belferdia # 2007-03-28

taa ja wiem ze reformatorzy polszczyzny "dopuszczają" rzadkie formy . Ja jednak nie dopuszcam słowa farmazony jako formy grzecznościowej wiekowa jestem i nie godzi sie młody czlowieku :)
ale wybaczam bo młodośc .. jak szampan niezbyt panuje na sobą
...
P.S. Profesjonalnie się zajmuje polszczyzną więc podaj mi aniele redaktorów słownika WIELKIEGO a ja skonsultuje to z rada j. polskiego -liberalna ale radą

belferdia # 2007-03-28

i przypominam kultura nad racją -prosim bo ani forma farmazony ani gówniarz nie świadczą o niczym dobrym

koalar # 2007-03-28

Szanowna, wiekowa Pani!
Redaktorem "Wielkiego słownika poprawnej polszczyzny" jest prof. dr hab. Andrzej Markowski, od maja 2000 r. przewodniczący Rady Języka Polskiego.
Powodzenia :)

belferdia # 2007-03-29

no właśnie liberalny monopolista
no cóż konserwatywne panie średniowieczne nic widać do gadania nie mają, ale za uszanowanie dziękuję, to balsam :)

dominikaa34 # 2007-03-29

NIE MA POCO SIE KLUCIC .. bO TO slowo istnieje .... jedno zło piec zeł
jak tak bedziecie zasmiecac slownik takimmi komentarzami to :/ bezsens!!!!

dominikaa34 # 2007-03-29

a i jeszcze tam na gorze siodmy komentarz : Gosciu nie czepiaj sie elipsoidy bo ty sam komentujesz wszytskie slowa po osiemdziesiat razy !!

~gosc # 2007-03-29

nie czepiaj się mnie!

belferdia # 2007-04-03

chcemy być sobie radzi Gościu siądź pod mym liściem a odpocznij sobie :) ale lipa *

~gosc # 2007-05-15

tak samo jak jest w teorii ekonomii "dobro" sa i "dobra"(za nie sie placi)
jest tez "zło" i "zła" (za nie dostajemy pieniadze,np. praca)

15number # 2008-02-14

ale macie problemy.... ojejku!!!

~gosc # 2008-03-28

Matko kłócicie się o tym słownik jakby to miało znaczenie.... Gracie w to po to żeby pograć dla przyjemności czy aby udowodnić innym jacy jesteście wszechwiedzący??

~gosc # 2009-02-17

To jest najbardziej kretyńskie słowo, jakie ułożyłam i dzięki któremu zyskałam dużą przewagę. Oby tak dalej;)

~gosc # 2009-04-09

z innych "kretyńskich" słów dorzuciłbym: " ęsi" oraz " ćelo"
Niemniej jednak pozdrawiam wszystkich znawców naszego pięknego języka

~gosc # 2010-07-10

Nie wiem o co wam chodzi ludzie. Ci którzy negują to słowo pokazują swoją głęboką niewiedzę i brak znajomości słowotwórstwa. Jak wiadomo istnieją słowa odmienne i nieodmienne. Jeśli słowo jest odmienne to musi odmieniać się przez wszystkie przypadki zarówno w liczbie pojedynczej jak i mnogiej. Wyjątkiem są tu takie słowa jak: nożyczki, spodnie, logia itd. które odmieniają się tylko w liczbie mnogiej, ale jak wiadomo wyjątek potwierdza regułę : ). Chyba wszyscy gorliwi przeciwnicy tego słowa zgodzą się ze mną, iż słowo "zło" jest odmienne. Rozumiem, że można prowadzić dyskusje na temat mniej oczywistych form typu: policjant-policjanty czy aria-aryj lub naprawdę dziwnych słów. Tę dyskusję uważam jednak za absurdalną, a przeciwnicy tego słowa po prostu się ośmieszają i to bardzo : D

~gosc # 2010-07-10

może i uważasz tę dyskusję za absurdalną, ale nawet gracze pomarańczowi (a i niekiedy czerwoni) mają problemy z odmianą słów takich jak niebo, malaga, ochra czy chna (odmiany zła się wyuczyli z trójliterówek)

gracze czerwoni, pomijając wyjątki oczywiście, znający formy zakończone na -łoś, jak i inne słownikowe "kwiatki", sprawdzają za to takie wyrazy jak błahy czy ohyda

~gosc # 2010-11-06

zło jest formą bezosobową i nie występuje w liczbie mnogiej ... zastanówcie się czy warto tworzyć nową polszczyznę ... bo to jest irytujące ze słowa nieistniejące są uznawane w tej grze za właściwe

p4e # 2010-11-06

Jak nie występuje? Np. bilans dóbr i zeł w ekonomii...

kunoichi1 # 2011-02-04

Podręczny poprawnej polszczyzny

zło :
"tego zła, temu złu, tym złem, o tym złu (NIE: o tym źle), te zła, tych zeł, WYRAZ UŻYWANY ZWYKLE W LICZBIE POJEDYNCZEJ: Wyrządził nam wiele zła (NIE: Wyrządził nam wiele zeł). Nie chcieli mówić o złu, jakiego dozna" NIE Ma słowa zeł!!!!!!!!!!kto się wreszcie weżmie za ten słownik mam przegrywać bo znam język polski???jakiemuś analfabecie wmowicie ,rozne bzdury i on swiecie przekonany o swojej racji bedzie pisał takie kwiatki"wiele zeł występuje w literakowym slowniku"a najwięcej kretynizmów.

~gosc # 2011-06-10

kunoichi1 - przeczysz samemu sobie. Zacytowałeś fragment słownika, który dopuszcza formę "zeł" - co prawda z zastrzeżeniem, że rzadko występuje w lm, ale jednak występuje.

~gosc # 2012-07-16

Tej formy nie powinno w ogole byc. Nie ma co się wymądrzać i rozwodzić nawet po łacinie. Intene?