SJP

eo

dopuszczalne w grach ✔

eo

naśladowanie sygnałów karetki, wozu policyjnego itp., używane najczęściej przez dzieci

powiązane hasła:


komentarze:

# koalar 2005-07-09

Brak.

# koalar 2005-07-10

Brak.

# psyt 2005-07-11

Niom, to teraz tylko dodajmy sprprpr (smarkanie), prrrryt (gazy uwolnione) hihi
ale jest ok :-)

# homik_mc 2005-07-11

To też ze Zgółkowej?

# homik_mc 2005-07-11

W sumie ten ZDS jest beznadziejny, bo jaka jest gwarancja prawidłowości merytorycznej jakiegoś słownika, przykład pełnego literówek Podrackiego jest na to najlepszym dowodem.
Pomysł PFS-u, by oprzeć się tylko na PWN, które jest wydawnictwem wydającym od lat uznane słowniki, to o wiele korzystniejsze dla graczy, wyjście.

# koalar 2005-07-11

Poproszę o źródło.

# ~gosc 2005-07-11

zgadzam się z homikiem_mc
takie wyrazy jak mud, żad, eo, ee, dyz, cyi i jeszcze parę innych budzą we mnie poważne opory

# ~gosc 2005-07-11

Zgadzam się, że autorzy słownika muszą opierać się o jakieś zasady. Ale czy naprawdę jest to konsekwentne? Jeśli wprowadzamy wyrazy dźwiękonaśladowcze to wprowadźmy je wszystkie, albo nie wprowadzajmy ich wcale. Tak jak jest w tej chwili to wypada nauczyć się tego konkretnego słownika jako jedynie słusznego na pamięć. Skoro występuje dźwiękonaśladowcze eo a nie występuje dość popularne w mowie dziecięcej am. Występuje ęsi, którego tak naprawdę w życiu nie słyszałam z ust żadnego dziecka a nie występuje liz jako dźwiękonaśladowcze słowo odgłosu lizania... gdzie tu logika?

# homik_mc 2005-07-11

~gosc 2005-07-11 15:48:43 napisał:

Jeśli wprowadzamy wyrazy dźwiękonaśladowcze to wprowadźmy je wszystkie, albo nie wprowadzajmy ich wcale [...] gdzie tu logika?

Jeżeli są na świecie chore dzieci, to niech wszystkie będą chore albo nie będzie ich wcale.
O taką logikę ci chodzi?

Występuje ęsi, którego tak naprawdę w życiu nie słyszałam z ust żadnego dziecka a nie występuje liz jako dźwiękonaśladowcze słowo odgłosu lizania...

O ćapati i wajśja też pewnie nie słyszałeś.
Liz to odgłos lizania? Dobre :D

# ~gosc 2005-07-11

"Jeżeli są na świecie chore dzieci, to niech wszystkie będą chore albo nie będzie ich wcale."

Bardzo chora logika. Aż strach dyskutować, mnie chodziło o konsekwencję a nie o epidemię.

"O ćapati i wajśja też pewnie nie słyszałeś."

Ano nie słyszaŁAM(!) tak jak ty zapewne nie słyszałeś o kupakach którego to słowa często używa moje dziecko (dla niewtajemniczonych wyjaśnię, że są to pieniądze), ale nie domagam się dodania go do słownika tylko dlatego, że moje dziecko go używa. Natomiast słowa dźwiękonaśladowcze czy jak wolisz onomatopeje występują powszechnie. I o taką logikę mi chodziło!

Nawiasem nie bardzo rozumiem to traktowanie z góry. Ostatecznie każdy może mieć swoje zdanie. A liz jako wyraz uważam, że jest świetny i mam nadzieję, że nadejdzie chwila kiedy znajdzie się w słowniku.

# blenders 2005-07-11

Słowniki są potrzebne dla odbiorcy czy odbiorca jest potrzebny dla słowników?
W pierwszym przypadku mamy do czynienia z koncertem życzeń, zaś w drugim - ze słownikiem pozostawiającym wiele do życzenia.
c[:-D

# homik_mc 2005-07-11

Czy to dźwięk pracujących zwojów (dla burebure - zwoi) mózgowych?

# blenders 2005-07-11

Prawdopodobnie syndrom eo w szczególnie krytycznych przypadkach ujawnia się pod postacią fallicznego zwoju papy, opadającego ze szczytu dachu wraz z gromem ciskanym już od progu katedry.

# ~gosc 2005-07-11

brawo dla greena za wykasowanie gupot
betis

# tevex 2005-07-22

A "eo" w zwrocie "eo ipso":
http://so.pwn.pl/slowo.php?co=eo

# koalar 2005-12-17

Bardzo proszę o dopuszczenie tego słowa do gry, skoro słownik Zgółkowej jest dopuszczalny.

# koalar 2005-12-17

Dlaczego słowo to nie zostało jeszcze dopuszczone do gry, skoro występuje w słowniku, który rzekomo spełnia ZDS i są z niego dodawane inne słowa? Jeśli komentarz mój został przeoczony, to pragnę ponownie poprosić o dodanie tego słowa, o wiele bardziej istotnego w grze niż jakiś zyuppowany albo zzewnątrzsterowność.

# ruchliwy_bolec 2005-12-18

eo...eo...eo... potwierdzam "eo" jest w dopuszczalnym źródle - "Praktycznym słowniku współczesnej polszczyzny" pod red. Zgółkowej

# timon92 2005-12-30

poza tym eo występuje w zwrocie "eo ipso"

# timon92 2005-12-30

Jest w PWN-nie, jest również w Słowniku Ortograficznym, wyd. Wilga

# timon92 2006-01-01

JEEEEEEEEEEEEEEEST! SUPER PREZENT NA POCZĄTEK ROKU! DZIĘKI BARDZO!

# ~gosc 2006-01-01

nic mi o tym nie wiadomo

# monileczek 2006-01-02

no to już przegięcie.........Według dźwiek nasladujący karetke brzmi " iii ooo iii ooo", a nie "eo"..masakra..

# strzykawa15 2006-01-03

nie no kabaret chyba już pogięło niektórych całkowicie

# mrspenniman 2006-01-03

nie słyszeliście nigdy w piosenkach: eo eo eo? hehehe

# diddlinkaola97 2006-01-03

:)) Eo to Eo

# agoonia 2006-01-06

dzieci to robią ioioioio (ew. ijoijo). Eo to co najwyżej tarzan w dżungli ;)

# pb2012 2006-01-07

Literaki tracą na wartości!!!!!!
To jest kpina ze słownika.

# vallaquenta 2006-01-07

eo? Kiedy byłam mała, karetkę naśladowało się tak:
IIIIIIIIIIIJO-IIIIIIIIIIIIIJO-IIIIIIIIIIIJO.
Chyba że to "eo" czyta się z angielska jako "ijo" ;-)
Czasy są dziwne... Z jakiego to slownika?

# grischka 2006-01-07

dodajcie jeszcze yy, óó, ww, rr, tt, pp, dd, ff, gg
scaevus, chory jesteś chłopie

leczcie się dodawacze pierdół, tylko nie wiem czy w waszym statium to jeszcze mozliwa poprawa://///

# takie_u 2006-01-08

kto wymyśla takie bzdury

# takie_u 2006-01-08

dodajmy jeszcze odgłos rzygania , pierdzenia ,mlaskania itp itd
po co wogole jest ten słownik i komu potrzebny ? ?????????

# rakshanishu 2006-01-08

To jest chory wyraz! Dodajmy jeszcze sru (odgłos spadania)
plaśk (odgłos zgniatania owoców) ghlflgh (dziecko mojej sąsiadki)albo coś równie bezsensownego!

# robkra1967 2006-01-09

sprawdziłem i było:) a myślałem że znam wszystkie 2 i 3literówki:)

# ~gosc 2006-01-09

karetka wydaje raczej takie odglos 'ijo-ijo', a winda np 'buuuu'

# engeszege81 2006-01-10

A np. odgłos paszczy : iiihhhhaaaaa!! Albo czy jest słowo : prrrrrrrrrrr (woźnica do konia tak krzyczy jak ma się zatrzymać). W/g mnie powinno być. Tylko teraz kwestia : przez ile "r"?? Bo chyba nie PR???????????????!!!!!

# rvdi 2006-01-10

proponuję wprowadzić brum i wrum - odgłosy normalnych samochodów oraz ciuch!ciuch! ze niby pociąg. :)

# piratt 2006-01-12

ale czemu tylko eo? karetka przecież zmienia potem dźwięk na ijo-ijo, potam uła-uła-uła, wszystko z odmianami proszę, np "jestem zmęczony tymi ułami, te ije są takie głośne"

autorowi tego wyrazu życzę szybkiej, troskliwej opieki lekarskiej, oczywiście w pojeździe robiącym: eo

# skrecipala 2006-01-18

ale durne slowo dodane

# pokahontaz_23 2006-01-19

Ale głupota hahaha
tak wogóle to karetki dźwięk to jest ijo ijo :P heheh przesadzacie już z tymi słowami

# limonka77 2006-01-21

brawo, brawo, wlasnie zagralam pierwszy raz od dluzszego czasu, i wtopa!!! co nie sprawdze gracza, to strata kolejki- ups, brr, wrr, azesz, ggrrr, ooooooooo, pizd, wszystko jest w tym jezyku polskim!!! super- jakie bogactwo jezykowe, baaaaardzo (wprowadzmy- zamiast bardzo-bo bardziej wymowne takie)rozwijajaca gra sie robi, czy tu o zabawe chodzi, czy o robienie punktow do rankingow? wspolczucia, jesli dla niektorych to taki zyciowy priorytet, zeby glupota piac sie w rankingach, aaa moze wprowadzmy jeszcze slownik kretynizmow(czyt. 2 i 3 literowek) na stronie glownej literakow, po co drukowac? po co sie na pamiec uczyc? grajmy przecigajac sie kto ma lepszy wzrok, by na planszy wpierniczyc jakis madry wyraz eoeoeoeo, karetke slysze, to po tworcow slownika chyba

# floor 2006-01-21

pierdzenie to bedzie:prrrrrrrut mlakanie: mlask mlask żyganie?????? nie ma chyba bleeeeeee z odpowiednią ilością e :D :))))))))))))))))))))))))

# chwwp 2006-01-22

juz lepiej zagrac w kanaste bo tam glupota nie moze nic zmieniac:)

# sidewinder 2006-01-26

W refrenie piosenki Kate Ryan pt. LIBERTINE śpiewa tam EO EO.

# glamur 2006-01-27

to nie jest eo,,,,,,,,,,,,,,,,,,,chyba nigdy kartką nie jeżdziliscie:)

# isaan 2006-01-30

niech bedzie tez IO - skoro jest EO

# 14sylaw 2006-02-07

to wszystko jest psychiczne... tylko śmiać się z tego i tyle... ja nie wiem czemu wy się tak zastanawiacie nad tym "eo"... jest w słowniku no to jest i koniec!... a że nie ma odgłosów jeszcze pierdzenia, mlaskania itp. no to zwrócić się można do odpowiednich osób(albo samemu stworzyć własny słownik), a nie sprzeczać się tu <lol>... =>to jest chore... zamiast się bawić grając w tą grę to wy się kłócicie... <horoba psychiczna ogarnia ludzkość><szczeż się kto może><lol2><lol2><lol2><lol2><haha><haha><haha>(wy specjalnie napisałam z małej litery... =P )

# elaborek 2006-03-05

To jest nie powazne aby umieszczac takie dwu literówki
w ten sposób mozna wpisac wszystko co sie chce i wytłumaczyc.
Gra przestaje mie sens, apoza tym te słowa potrzebuja osoby którym brakuje innych słow.

# sstaralampucera 2006-03-07

a żal pomyslec co by tu jeszcze mozna wymyśleć:PP
?????????????????????????????????????????

# baziau 2006-03-10

Kiedyś ten słownik zachowywał się w miarę przyzwoicie, ale jak zobaczyłam w nim "iii", wymiękłam... A teraz "eo"... Jednak nie ma to jak PWN!!!

# ~gosc 2006-03-10

eo to cos od europa oszukancow

# krol_aslan 2006-03-25

zajzyjcie sobie do normalnego slonika i porownajcie!

# kiciaks 2006-04-14

a ja myslałam ze dzieci mowia io hehe

# djkoalar 2006-04-16

Zamknięcie możliwości komentowania słówek takich jak ęsi, ii, iii, ćela, ee to skandal.

# elusia__26 2006-04-28

A moja dwuletnia chrześnica odgłos karetki naśladowała jako "ijuijuiju" I co,tez dodamy?:>

# ~gosc 2006-05-06

Niektórzy powinni najpierw zadbac o ortografię, a później zastanawiać się nad sensownością eo.

# pewnegodnia 2006-05-06

zadbac ....fakt;)

# wendkarzyk 2006-05-07

na pewno zadbaĆ muszą

# s_l_a_s_h 2006-06-02

(śPI)

# iwan23 2006-06-10

faktycznie to "SŁOWO" bije na głowę wszystkie głupoty

# lsqu2 2006-07-17

a gdzie IIIJJJOOO IIIJJJOOO ???!!!???

# dajpanspokoj 2006-07-30

świetnie się ubawiłem czytając te bzdury GRATULUJE TWÓRCOM ażeby spłodzic takie dzieło trzeba miec łeb nie od parady

# adspa_05_ 2006-08-01

kto to wymyślił?!?! Eo???

# szybkizbys 2006-08-02

a łiju łiju jest ???

# ppianista 2006-08-02

...nie ma!

# _tygrysicaa_ 2006-08-06

ten słownik kurnika zaskakuje mnie ....

# donbartus 2006-08-07

ja wypowiem sie na ten temat tyle:
to jest CHORE i powinni autorów słownika zabrać karetką na eo na intensywną!!

# budyniek 2006-08-09

Chyba znalazłem nowe znaczenie słowa 'eo' wkrótce rozwieje wszelkie wątpliwości. Zauważyłem na 1 z górskich eskapad że pewien alpinista nie znany mi do tej pory jegomość całkiem sympatyczny zawołał EEEOOO! Przeraziłem się straszliwie gdy zrozumiałem że intencje miał całkiem nie sympatyczne i już wkrótce moim oczom miała się ukazać lawina śnieżna podorząjąca wzdłóż moich śladów które zacząłem stawiać niesamowicie szybko. Na szczęście umknąłem śmierci i mam zaszczyt przedstawić wam ów historie która wyraźnie ukazuje co tak na prawde znaczy słowo 'eo' ...następnym razem na ten dźwięk będę wiedział żeby szybko przebierać nogami i nie oglądać się za siebie. Pzd Adminów. Wasz ulubieniec.. zawsze skory do pomocy ;)

# raum 2006-08-14

to moze zacznijcie dodawac wszystkie odglosy nie tylko z ulic ale takze z przyrody ... skoro erka robi "eo" to dla kazdego rodzaju pojazdu tez cos wymyslcie... smieszni jestescie Ci ktorzy te bezsensowne slowa wsadzacie do slownika, to ma byc gra gdzie sie uzywa j.polskiego a nie gra gdzie uzywa sie kazdego jezyka po troche ... jestescie beznadziejni !!!

# slicznotka18 2006-08-21

ooo kurcze jak wy sie rozspisujecie w tych komentarzach Pozdrawiam :)

# onionek 2006-08-25

macie nie pokolei w głowach jeśli dodajecie do słownika takie bzdury. Po prostu porażka, brak słów

# ams777 2006-09-19

do mojego rocznego synka jak mówiłem : "powiedz :samolot" mówił "tuam" i pokazywał palcem w kierunku lotniska Okęcie (mieszkamy w pierwszym wieżowcu od okęcia) - czy możecie wprowadzić do słownika słowo "tuam" jako odmianę słowa "samolot" ??? żenada z tymi bzdurami!!!!!!!!!!!!!!!

# onionek 2006-09-28

ten słownik to smiech na sali...żal..

# sabin_figaro 2006-10-18

Ja proponuje od siebie jeszcze 'ua ua' (badz uła uła) - dzwiek wydawany przez czestych bywalcow dyskotek.
Pozdrawiam wszystkich radosnych tworcow.

# martyna12sz 2006-12-11

dzieci robią io io a nie żadne ,,eo''

# agniechgra 2006-12-29

o kurde i co jeszcze bedzie
łapsiura? jako odgłos chórków w piosence pod papugami? :D

# djbartt83 2007-01-09

ludzie, co to za słownik ??????

# dancinggaara 2007-01-20

Ciekawe, dlaczego nie ma "io" jako dźwięku wydawanego przez policję?
W ostateczności może być "ijo". Wystarczy popytać małe dzieci na podwórku. A tak poza tym, chcałbym poznać osobę zatwierdzającą słowa do słownika. Postawiłbym jej flaszkę.

# izka_280 2007-01-27

Czynaśladowanie puszczania bąków też jest w tym słowniku??!!

# koalar 2007-01-27

Jeszcze nie (choć "prr" można by pod to podciągnąć), ale za jakiś czas powinno się pojawić.

# ~gosc 2007-02-25

Właśnie chciałam podpowiedzieć odgłos podkołdernika jadowitego, który brzmi: pff. Okazał o się, że autorzy kurosłownika już sobie puścili po jednym i pff egzystuje tu w najlepsze. Jestem za. Teraz gracze powinni zająć się obserwacją akustyczną innych czynności fizjologicznych, bo nigdy nie wiadomo, kiedy gwiazdy lokalnego językoznawstwa je odkryją.

# dilly_dally 2007-02-27

Eo to legendarny tekst mojego chłopaka, Fredusia... :(

# mikeal221 2007-03-02

eo spiewaja w piosence wisniewskiego

# literaturnik 2007-03-15

przegrałem przez to eo, byłem pewien że tego nie ma w tym idiotycznym słowniku, przecież tu chodzi o myślenie a nie ustawianie samogłosek jak się komu podoba, nie macie żadnego konsultanta językoznawcę, który by powyrzucał te śmieci.
yo, oy, ey, iy, yi, ąę, ęą, uą ąy,wystarczy?
każdy dżwięk można opisać dosłownie tylko czy ktoś zrozumie oco chodzi,
powie człowiek "eo" a drugi od razu zrozumie że jedzie karetka?

# asiaaczek24 2007-03-21

masakra tej!

# ~gosc 2008-05-21

po prostu ŻAL

# ~gosc 2008-05-21

a jak ktoś jest niewidomy to na czym opiera swoją możliwość postrzegania świata? na dzwiękach... więc może uczmy się co one oznaczają a nie wymyślacie.. jak się komuś ten słownik nie podoba to niech do niego nie zagląda bardzo prosta metoda... a nie innych oczerniacie i oceniacie... każdy może stworzyć swój słownik jak wie wogóle jak to się rob... buhahahaha to jest odgłos mojego głośnego śmiechu na wasze komentarze oczerniające ludzi, którzy prowadzą ten słownik .... słyszycie?? :P
J.LOłka

# pinkyrose 2008-05-31

zawsze myślałam że dzieci mówią łiłułiłu albo coś takiego!

# ralflegionowo 2008-06-01

djkoalar # 2006-04-16
Zamknięcie możliwości komentowania słówek takich jak ęsi, ii, iii, ćela, ee to skandal
ten słownik to skandal a właściwie paranoja

# nelly7 2008-06-16

co za dużo to nie zdrowo - skoro jest wyraz dźwiękonaśladowczy eo
to dlaczego nie dodadzą wyrazu jak: "sprprpr (smarkanie), prrrryt (gazy uwolnione)"??
słownik zawiera niepoprawne wyrazy, ktoś inny zamiast naśladować karetkę dźwiękiem eo eo , może łi łu łi łu, i co wtedy? kewstia własnego upodobania...

# gudziek 2008-07-04

przestancie ciagle pisac ze karetka robi iju a nie eo pzreczytajcie wyzej komentarze a nie nasladujcie innych !!

# ~gosc 2008-07-14

Co to za idiotyczna uwaga: jeśli nie znasz jakiegoś słowa, to nie znaczy, że jest głupie... Głupie jest zamieszczanie takich słów-dźwięków. Każdy subiektywnie podchodzi do takich tematów. Jeden naśladował będzie dźwięk karetki jako EO, a inny np. jako IO. Takie sporne słowa NIE POWINNY znajdować się w tym słowniku !!!!!!

# ~gosc 2008-07-21

beznadzieja. nei powinno tego byc ;/

# ~gosc 2008-08-15

karetka robi ijo, ijo!

# ~gosc 2008-08-24

ja proponuje odgłos orgazmu:
- na kowboja: yeeeehaaaaa
- na prawiczka: ujesuuuu
- na cnotke: yyyyaaaaaaaaapff
- na ruchacza: ryyyyuch

# ~gosc 2008-09-22

BZDURA TOTALNA!!!!!

# ~gosc 2008-09-24

Dodanie eo było genialne choćby ze względu komentarze:) Słownik PWN się nie umywa.

# ~gosc 2008-09-30

pjeby

# ~gosc 2008-09-30

http://www.sjp.pl/slownik/login.phtml?target=%2Feo

# ~gosc 2008-10-01

pierwsze słyszę. za mojego dzieciństwa mówiło się iją iją...

# antos12 2008-11-24

"EO"
JA NA TO MóWIE "IJą" ;)

# ~gosc 2008-11-30

LUDZIE SKAD WY TO BIERZECIE ????!!!!!?????!!!! MOZE NIECH WSZYSTKIE DWULITEROWKI BEDA DOZWOLONE ?? KTO ROBI SEGREGACJE CO POWINNO BYC A CO NIE ?? JEST : EH UH OH HI HE HA HO HU ALE "AH" NIE MA.. BO??

# ~gosc 2008-12-30

chore!! wpiszmy lx, xyi itp

# unforgiiven 2009-01-17

tak dokładnie, dzieci wołają raczej io, albo ijo, a nie jakieś eo. Oo pierwsze słyszę... za chwilę wszystkie dwuwyrazowe nibysłowa będą dozwolone.. ;/

# antos12 2009-01-28

wola sie ijo ijo albo ijoł

# dusklik 2009-01-29

to wszystko moze byc nasladowaniem jakiegos dzwieku np ejeid jdsiw sksiu ;PPP

# ~gosc 2009-02-05

jejku jaki idiotyczny słownik !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

# fikurka 2009-02-09

co to za wyraz bez spółgłoski

# kasiulkasp 2009-02-24

to już są jaja a po polsku nie ma eo tylko io... tak mówią małe polskie dzieci :/ a i tak nie powinno tego tu być...

# 0jczyzna 2009-04-27

do pana co wyzej wymieniał dwuliterowki, UH tez nie ma:)
nie ma uh i ah, bo porawna pisownia to uch i ach

# 0jczyzna 2009-04-27

poprawna*

# 0jczyzna 2009-04-27

litera e po angielsku jest czytana "i". wiec eo dotyczy chyba angielskich dzieci!!!!

# martaxpxp 2009-05-07

to samo jest z TS u nas wszystko zalatuje angielszczyzną fuuu

# magdaaustria 2009-05-14

brak mi słów na ten słownik

# patij20 2009-06-04

Usmiałam sie do łez:), jednak co racja to racja "eo" jest beznadziejne, więc może zastanówmy się jaki odglos wydaje straż pożarna, bądź radiowóz pędzący na sygnale i takie onomatopeje również wprowadźmy, aby kolejni gracze "rankingowcy" mogli tych którzy grają tutaj dla zabawy po sprawdzeniu "ęsi" czy "eo" powyzywać od idiotów co niestety nie jest już zabawne....
Zastanówmy sie co robimy z tym słownikiem.... Kiedyś można bylo bez obaw wejść i grać a teraz najpierw trzeba poświęcić godzinę(jak nie lepiej), żeby wiedzieć jakich "nowości się spodziewać, ale cóż .... hmmm to podobno postęp czy jakos tak się nazywa....
Miłej zabawy życze i pozdrawiam

# kata75 2009-06-25

Rany boskie... Nie komentuję, bo szkoda słów, kolejne głupoty i tak trafiają do tego słownika.
Nie można oprzeć się na PWN? (www.sjp.pwn.pl).

Twórcy kurnikowego słownika... litości... Pogrążacie się.

# ~gosc 2009-08-05

Ja pierniczę! No to już przechodzi ludzkie pojęcie!

# ~gosc 2009-08-14

To już lekka przesada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, może dodajmy odgłos pierdzenia, bekania itd.
Bez komentarza.

# lach2009 2009-08-25

pam param pampam -też powinno być

# kobitka2107 2009-08-30

tak robi stachurski jak udaje ze spiewa eo eo eo

# sylwa2 2009-11-23

nigdy nie słyszałem żeby jakieś dziecko naśladowało syrenę eo eo jak już to ijo ijo no chyba że twórca tego słownika ma coś ze słuchem i jestem za tym żeby dodac jeszcze pyr pyr pyr odgłos ciągnika krzyt - odgłos roździeranego prześcieradła i spuszczania wody w kiblu chlups

# ~gosc 2009-12-30

boże cudne komentarze. niestety ostatnio zauważyłam że granie w literaki w moim wykonaniu polega na czytaniu tych super śmiesznych komentarzy. i podpisuje się pod każdym tutaj co napisał że to bzdura dodawać takie słówka ale mimo to fajnie jest się pośmiać. hehe. pozdrawiam

# ~gosc 2010-03-16

lu jest lepsze od eo !sprawdzcie!

# ~gosc 2010-09-09

eo rzeka w Hiszpanii

# ksionsche 2010-11-19

ja nie moge.
Macie racje!
"YYY"
"ee"
"ii"
"eo"
Co to są za słowa?
Fakt że używa się ich jako tych dźwiękonaśladowczych, ale bez przesady.
Głupota!

# ~gosc 2010-12-12

troche dziwne jest te słowo

# ~gosc 2010-12-27

to jest po prostu śmieszne, takie wyrazy? ludzie opamiętajcie się! Komiczne! Ale się ośmiałam, taki wyrazy!

# szeptem25 2011-01-08

Zawsze myślałem, że karetka robi "ioio". Proszę, ile się mogę dowiedzieć z tego cudnego słownika..........................

# ~gosc 2011-08-21

powiem wam jedno:
możemy tu wypisywać co o tym słowniku myślimy, komentować go, a nawet udowadniać że się myli, ale to i tak nic nie zmieni bo tylko my osoby bez wpływu na jego charakter i stan czytamy te komentarze.

jedyne co możemy zrobić, to nie używać tych głupot w grze. pozdrawiam myslii

# ~gosc 2011-10-15

Ja już nie gram online bo to chore. Pobieram słownik do gry z kompem i usuwam wszystkie durne słowa, które natrafię. W wordzie idzie to błyskawicznie. Pozdrowienia dla odpornych.

# ~gosc 2011-10-28

chore...to slowo prozaicznie wypada, w stosunku do tych przebrzydlych slow,dodawanych z radoscia przez maniakalnych rankingowcow,ktorzy trzepia z uporem wysokie wyniki,bazujac na wlasnej glupocie i nieswiadomosci naiwnych graczy...tworcy, tych pogwalcajacych slownictwo polskie,wyrazow-maszkar...puknijcie sie w glowe i obudzcie sie z tego snu!!!!

# ~gosc 2011-11-18

Dzięki temu słowu wygrałam dziś 383:124 ;-)

# ~gosc 2012-01-29

co to jst za słownik?? słownik zawiera wyrazy a nie odgłosy karetki!

# pogruszki 2012-07-20

Uśmiałam sie serdecznie, przypomniał mi sie kultowy film" Rejs" ... odgłos konia paszczowo- patatataj patatataj, niestetyty nam choodziło o ihahaha. Na co ja odpowiadaam -buhahaha, hahaha hihih, hyyy

# ~gosc 2013-01-01

ja bym powiedziala ze nasladowanie odglosow karetki to ijo

# ~gosc 2013-05-07

Jako stary pogotowiarz informuję, że w karetkach bywają 3 rodzaje sygnałów, zwanych umownie: "pies", "wilk" i "Leon"
Jakkolwiek to brzmi, karetka jedzie po tego, kto tu wpisał EO.
Nie każdy dźwięk jest słowem!

# ~gosc 2013-05-08

Tu nad okienkiem do wpisywania ktoś napisał: "jeśli nie znasz słowa, to nie znaczy, że jest głupie". Odpowiadam: jeśli słowo jest głupie, to ja go nie chcę znać.

# ~gosc 2013-09-19

No nie wierzę własnym oczom! EO? Ludzie już cyrk robicie! Może zejdźcie na ziemię?!

# ~gosc 2013-09-19

tyle lat, a ludzie ciągle to samo... tępota utrzymuje poziom constans

# ~gosc 2013-10-04

no nie... :|