SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

koty

dopuszczalne w grach (i)

koty

1. rodzina ssaków drapieżnych obejmująca 37 gatunków, charakteryzujących się m.in. muskularną budową ciała, smukłą sylwetką, krótką sierścią i długim ogonem; kotowate;
2. zszyte skóry kotów lub zajęcy służące za futrzane podbicie płaszcza;
3. kłębki kurzu

-

koty

dopuszczalne w grach (i)

kot

potocznie:
1. żołnierz najmłodszego rocznika;
2. uczeń pierwszej klasy lub student pierwszego roku

-

koty

dopuszczalne w grach (i)

kota

liczba oznaczająca na mapie wysokość punktu nad przyjętym punktem odniesienia; rzędna wysokości punktu

-

koty

dopuszczalne w grach (i)

kot

1. zwierzę domowe z rodziny kotowatych, o miękkiej sierści, ostrych pazurach, długim ogonie, mające znakomity słuch i wzrok, żyjące zwykle 15-20 lat;
2. przedstawiciel rodziny ssaków drapieżnych - kotów (np. żbik, lew, lampart);
3. w łowiectwie: zając;
4. mała, czteroramienna kotwica; drapacz
5. (zwykle w liczbie mnogiej) potocznie o kłębie kurzu

-

Koty

niedopuszczalne w grach (i)

Kot

nazwisko polskie, m.in. Stanisław Kot (1885-1975), działacz polityczny, historyk

POWIĄZANE HASŁA:


KOMENTARZE

(brak)