SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

parafianin

dopuszczalne w grach (i)

parafianin

członek parafii

-

parafianin

dopuszczalne w grach (i)

parafianin

przestarzałe: człowiek bez ogłady, wykształcenia, zacofany, ograniczony


KOMENTARZE

~gosc # 2007-01-23

czyli wszyscy wiowerzacy to ineczej ciemnota społeczna henhe!!!

~gosc # 2007-01-24

"przestarzale" w tym przypadku znaczy - dawniej. Sprawdz w innych zródłach i czytaj dokładniej.A tak wogóle radzę zapoznac się z historią i obecnym kształtem tej "instytucjI " A NASTĘPNIE PISAC OBRAZLIWE KOMENTARZE!

~gosc # 2007-02-26

ee tam jest dobry.
Wziasc pod uwage 2 Wyjscia :
Wj 20:1-5 BT „Wtedy mówił Bóg wszystkie te słowa:(2) Ja jestem Pan, twój Bóg,
który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli.(3) Nie będziesz miał
cudzych bogów obok Mnie!(4) Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego
obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani
tego, co jest w wodach pod ziemią!(5) Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie
będziesz im służył, ponieważ Ja Pan, twój Bóg, jestem Bogiem zazdrosnym"

Teraz juz wiecie co robisz:) Ale i tak proponuje doczytac ten rozdzial caly u
siebie w bibli bys nie mial najmniejszych watpliwosci co biblia mowi na ten
temat. Jak masz Warszawski przeklad to zamiast Wyjscia bedzie 2 Mojzeszowa:)

~gosc # 2008-09-09

zgadza się,przestarzale.Czyli wniosek nasówa się jeden,kiedyś tak nazywano laików,nie znających się na niczym.Tak faktycznie było,dlatego palono na stosach ludzi którzy czytali Biblie itp.Dlatego tak nazywano tych ludzi.Sami nie pozwalali aby normalny człowiek czytał Biblie,dlatego była taka ciemnota i mogli z tymi ludźmy robić wszystko,wciskać głupoty itp,a oni w to wierzyli.Tylko teraz nie ma ciemnoty,ludzie czytają i wiedą jaki to fałsz i obłuda,to skazane już jest na rozpad.Ludzie odchodzą bo widzą że wszystko w nich jest źle i fałszywe.

~gosc # 2008-10-04

...faktycznie dzis jako przest., lecz jednak nie ulega watpliwosci, ze tych"parafian" traktowano jako gorszego, mozna zec- czlowiek nizszego rzedu.Wypowiedzi 07'.02.26; 08'.09.09 popieram. Chce tez dodac, jak to poprzednik wspomnial- dzis niemal wszyscy maja dostep do Biblii i niema juz tych"nieumnych i niekumatych,ciemnoty-parafian", jak to kler kiedys traktowal i nazywal. Zgodze sie powyzszy...,chyli sie ku upadkowi. Zbyszek z Bialej Podl.

~gosc # 2008-11-02

Jeżeli to idzie u upadkowi to zastanówcie się wszyscy gdzie szukać ratónku i pomocy.!!!

gregor0502 # 2008-11-11

Jestem wierzącym człowiekiem. Żyję według kościoła w legalnym związku małżeńskim dzieci wychowuję według zasad wiary, pomagam ludziom, nie zabijam w dzieciństwie byłem nawet ministrantem.I CO Z TEGO GDY WEDŁUG NASZEGO KSIĘDZA jestem niepraktykujący a dlaczego??? a no bo:
1. nie jestem co niedziela w kościele.
2. skrętu kiszek dostaje jak mam żucić choćby 50gr na tace.

PANOWIE KSIĘŻA NASZA WIARA JEST ZA DROGA

Tym odpychacie ludzi od kościoła

~gosc # 2008-12-01

Ktoś kiedyś określił księży mianem "świętych psów" i miał racje ponieważ w dzisiejszych czasach nie ma księży z prawdziwego powołania są tylko tacy którzy wybierają te profesję tylko i wyłącznie dla zysku. Na kazaniach wciskają ludziom ciemnotę i nie dają rozgrzeszenia a Sami prowadza rozwiązły tryb życia a ludzi za to potępiają. Na myśl nasuwa się wniosek, że: Jak tu w coś wierzyć skoro wiara opiera się tylko i wyłącznie na korzyściach materialnych czerpanych z naiwnych ludzi. Przecież człowiek żeby odróżnić dobro od zła nie potrzebuje 10 przykazań!!!!

~gosc # 2008-12-23

cześć Wam!
podoba mi się Wasza szczera dyskusja.chce przypomniec,ze nie macie wierzyć księdzu a Bogu.Jeśli przedstawiciel religii robi żle to cała ta religia jest zla.w Biblii jest taki fragment że troche zakwasu zakwasza całe ciasto i taka to jest w omawianym temacie.
znajdzcie wiec religie prwadziwą opartą na Biblii a będziecie mieć takich odczuć.
Wiola

~gosc # 2008-12-30

Jezus powiedział że prawdziwą religię można będzie poznać po owocach, bo wiara bez uczynków jest martwa.Czy robiłbyś to co robisz gdyby obok ciebie siedział Jezus?? Młodzi ludzie dzisiaj mają ogromny pęd do wiedzy i nie są zacofani, szczególnie w myśleniu . Więc pomyśl-- co robił Jezus jak żył na ziemi? Chodził i opowiadał ludziom o swoim ojcu i o jego zamierzeniu.

~gosc # 2009-01-18

Przestarzale więc znaczy ciemniak ! Ciekawe , że Kler Katolicki wcale nie wymyślił powiedzenia Parafianin na członków swojego kościoła dzisiaj tylko za czasów kiedy to powiedzenie znaczyło to co nazywane tu jest Przestarzałe . :-)

~gosc # 2009-02-27

Witam. Ja myślę, że ludzie, może nie wszyscy, ale większość są parafianami. W starożytności ludzie byli parafianami, ponieważ nie mieli dostępu do Biblii i ksiądz mógł im wciskać ciemnotę, a oni w to wierzyli. Dzisiaj ludzie mają dostęp do Biblii ale do niej nie zaglądają. Księża nadal wciskają ludziom ciemnotę. Np. trójca, dusza nieśmiertelna, piekło. Wszystkie święta które tak naprawdę nie mają nic wspólnego z Biblią tylko pochodzą z tradycji POGAŃSKIEJ, są obchodzone przez ludzi którzy twierdzą, że są chrześcijanami (Marka 7:9). A co wspólnego ma pogaństwo z chrystianizmem? Albo większość ludzi codziennie odmawia modlitwę "Ojcze Nasz" ale tak naprawdę to nie wiedzą o co w tej modlitwie chodzi. Nie wiedzą jak brzmi Imię które w myśl tej modlitwy trzeba uświęcić, co to jest Królestwo Boże, które ma tu przyjść, po co ma tu Ono w ogóle przyjść, jaka jest wolo Boża. A mimo to wciąż się o to modlą. A więc czy nie są parafianami?! Zachęcam jeszcze do odczytania Ewangelii według Łukasza 20:45- 47

~gosc # 2009-03-03

Kochani Świadkowie Jehowy łapią za słówka a sami nie są obiektywni.
Może na codzień nie nazywamy Boga po imieniu ze względu na wielki szacunek dla Niego i aby odróżnić się od Żydów. To Ich wiara to wiara w Jehowę, tylko w Niego.
Czy są słowa lepej oddające sens wiary człowieka w Boga jak " Ojcze Nasz"?
Można chodzić do Kościoła na msze przez całe życie i nie zapłacić złotówki. Spróbój wziąść coś ze sklepu i nie zapłacić.
Za pieniądze od zacofanych parafian powstały takie dzieła sztuki jak bazylika św Piotr, czy Pieta, które jeżdzi oglądać cały świat. Były też i złe rzeczy ale uczmy się, czytajmy Biblię i nie obrażajmy się na wzajem jak robią to Swiadkowie.

~gosc # 2009-03-08

Jestem zdegustowany tym , co tu czytam . Parafianin to ciemnota , gawiedż , niedouk itp. I tak Was traktuje kler . Życze powodzenia w modlitwie . Jak jestescie naiwni , to im wierzcie , ja jestem niewierzący .

~gosc # 2009-03-12

Pan Jezus powiedział poznacie prawdę a prawda was wyswobodzi j.8;32 Prawda jest w Słowie Bożym a nie u tych co nazywają was parafianinami. A tak naprawdę to duchowni są parafianinami poniewasz nie znają treści Słowa Bożego.

1985jaga # 2009-03-20

Hmmm...Świadkowie zazwyczaj zachęcają do czytania Biblii....ale czy ktoś ich słucha??? Mamy w domu na półeczce elegancko raz do roku odkurzamy ...ciekawe nie??? No powiedzcie kto z was Biblii nie posiada??? A kto zaglądną choć raz w roku??? a kto choć jedną księgę przeczytał??? Albo chociaż rozdział??? a może jeden malutki, króciutki werset??? Nie do wiary!!!!Parafianie na medal!!!!

~gosc # 2009-03-31

Zgadzam się z poprzedniczką Biblia jest w domach tylko kolejnym przedmiotem do ścierania kurzu ,kiedyś świadkowie odwiedzili i mnie a na słowa że mam biblię i to prawie jak nową bo nigdy nie używaną usłyszałem "a szkoda" i maja rację zacznijcie czytać i rozumieć a nie ślepo wierzyć w kilka przeinaczonych dla własnych potrzeb i wyrwanych z kontekstu wersów którymi manipulują księża swoich PARAFIAN..Powodzenia.

~gosc # 2009-04-08

Każdy ma pretensję do Świadków Jehowy,że są przemądrzali,że używają imienia Bożego ich zdaniem świętego,ale nie pomyślą,że oni poprostu naśladują Jezusa Chrystusa który jest autorytetem dla wszystkich chrześcian.Do kogo Jezus powie"idźcie precz nigdy was nie znałem",choć każdy woła "Panie,Panie".Wydaje mi się,że napewno nie do Świadka Jehowy,oni naprawdę idą śladami Jezusa i to dokładnie!

~gosc # 2009-04-20

MARKA 12.38
"I nauczając dalej mówił: Strzeżcie się uczonych w Piśmie. Z upodobaniem chodzą oni w powłóczystych szatach, lubią pozdrowienia na rynku, (39) pierwsze krzesła w synagogach i zaszczytne miejsca na ucztach"

~gosc # 2009-04-21

Do adminów: skoroście zablokowali podobną dyskusję pod "naczyniak" i "bajpasy", ukróćcie podobnież i tę bezsensowną polemikę. Pozdrawiam.

~gosc # 2009-04-24

do goscia z 2009-04-21

jak nie masz ochoty to nie wchodz do takiej dyskusji...a innym daj wolnosc wyboru!

~gosc # 2009-04-24

Miejscami na tego typu dyskusje są fora dyskusyjne, których w necie pełno. Tutaj komentarze powinny dotyczyć kwestii słownikowych, typu dopuszczalnośc w grze, odmiana, znaczenie - a nie do wyrażania poglądów, w tym przypadku religijnych.

~gosc z 2009-04-21

~gosc # 2009-07-04

najbarziej mi sie podoba ostatnia odmiana "parafiany" bo brzmi jak pawiany! hahahhaa. ale fajne komentarze w kwestiach slownikowych! przecie kazdy wie co to jest kosciol. dzisiaj kazdy ma telewizje. oni jeszcze na ostatnich naiwnych zyski czerpia a co nowe pokolenie to coraz mniej ludzi sie bawi w te glopoty. Sebastian (boicie sie imionami podpisywac? PARAFIANY!!!

~gosc # 2009-09-04

witajcie! tu wiola, która dała swój komentarz w grudniu 2008 i zaznaczam przyznała sie do imienia,:)widze ze jeszcze temat sie kreci to fajnie ze czasami jakies parafianki wejda i napisza cos co pokazuje ile to w nich jest goryczy:)

~gosc # 2009-10-11

była parafianka!świetne komentarze szkoda tylko, że mało ludzi czyta biblię ,bo choćby każdy człowiek okazał się kłamcą to jednak Bóg nigdy nie kłamie Liczb 23:19.To całe zamieszanie to sprawka szatana kiedyś ludzie umierali za posiadanie biblii teraz każdy lub prawie każdy ją ma lecz szatan chce byśmy byli stale czymś zajęci i nie poznali prawdy a przecież w 1 liście do tymoteusza 2:3,4 apostoł paweł pisze że wolą Boga jest aby ludzie wszelkiego pokroju doszli do dokładnego poznania prawdy. Bierzcie przykład z Berejczyków Dz.17:10,11 "przyjeli słowo z największa gotowością umysłu" -ale zaznaczam ,że nie byli łatwowierni "lecz każdego dnia starannie badali Pisma,czy tak się rzeczy mają."

~gosc # 2009-10-14

"nie rzucajcie pereł przed wieprze..." Śmierdzi tu antyklerykałami i innymi niedouczonymi ludźmi. Skoro nie ma teraz ciemnoty to co robi tu tak banalna dyskusja!? Jakby wam zależało to byście dowiedzieli się czegoś o tym co mówicie. W tym kraju to jest popularne: Mówić o tym o czym nie ma się pojęcia. Sami specjaliści! Nie ma co... I pomyśleć, że przyjdzie mi nauczać w tym społeczeństwie... Zapraszam na teologię. O ile sobie poradzicie ^^

~gosc # 2009-10-14

"Każdy ma pretensję do Świadków Jehowy,że są przemądrzali,że używają imienia Bożego ich zdaniem świętego,ale nie pomyślą,że oni poprostu naśladują Jezusa Chrystusa który jest autorytetem dla wszystkich chrześcian.Do kogo Jezus powie"idźcie precz nigdy was nie znałem",choć każdy woła "Panie,Panie".Wydaje mi się,że napewno nie do Świadka Jehowy,oni naprawdę idą śladami Jezusa i to dokładnie!"


Świadkowie Jehowy to sekta, a Jezusa mają za jakiegoś proroka. Wg. nauki Kościoła katolickiego Jezus Chrystus jest Bogiem! Polecam Katechizm Kościoła Katolickiego. 40-50 zł wydanie książkowe, a na chomikuj.pl jest za darmo. wystarczy chcieć. trochę podstaw i się gubimy? A teraz klucz który niestety rani świadków Jehowy. Oni mają zakaz rozmowy z kapłanami i teologami. Druga dość urocza sprawa... NT powstał po grecku i tu z powodu braku czcionki cytuję po polsku "Jn 1:1-3
1. Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo.
2. Ono było na początku u Boga.
3. Wszystko przez Nie się stało, a bez Niego nic się nie stało, co się stało.
(BT)
"
Zapytacie ŚJ czy wierzą ewangeliście Janowi, a powiedzą że tak. jak zapytacie co oni na to, ze Jan pisze, że Chrystus jest Bogiem, to coś będą zawiedzeni...

~gosc # 2009-10-15

KRzK to też sekta (nie jestem ŚJ). Odnoszenie się do dogmatów jednej sekty celem weryfikacji dogmatów głoszonych przez inną jest niepoważne. Poza tym, ostatni gościu, dlaczego nakłaniasz do kradzieży? Uważasz, że ściąganie z chomika czegoś, co kosztuje 40-50 zł w sklepie jest 'moralne' i zgodne z naukami kościoła, który napisał ten katechizm.? ŚJ przynajmniej nie kradną - Ty jak wnioskuje choćby z tej rady jesteś katolikiem. smutne.

Inna sprawa, że muzułmanie tez uważają Jezusa za proroka a chrześcijan uznających go za boga winnych szirku.
Muzułmanów tez nazwiesz 'sektą'?

Cóż, myślę, że jesteś modelowym przykładem parafianina i Twój post powinien zostać opublikowany jako definica tego słowa.

~gosc # 2009-10-20

Czytam ten żywotny temat i w sumie jestem mile zaskoczony poziomem wpisów. Pozdrawiam. Tomek

~gosc # 2009-10-20

Przeczytałem wszystkie posty z należytą uwagą i nasunęło mi się kilka refleksji - nie wchodząc zupełnie w kwestie doktrynalne.

1. Na stronie słownika jp wypadałoby posługiwać się perfekcyjną ortografią.
2. Uznając własną godność i godność drugiego człowieka należy jednak stosownie powściągać swe zapędy ku obrażaniu rozmówcy, nawet jeśli wypisuje absolutne farmazony.

Życzę dużo skromności o obfitego dystansu wobec siebie.

~gosc # 2009-11-15

> ~gosc # 2009-10-14

"Każdy ma pretensję do Świadków Jehowy,że są przemądrzali,że używają imienia Bożego ich zdaniem świętego,ale nie pomyślą,że oni poprostu naśladują Jezusa Chrystusa który jest autorytetem dla wszystkich chrześcian.Do kogo Jezus powie"idźcie precz nigdy was nie znałem",choć każdy woła "Panie,Panie".Wydaje mi się,że napewno nie do Świadka Jehowy,oni naprawdę idą śladami Jezusa i to dokładnie!"


Świadkowie Jehowy to sekta, a Jezusa mają za jakiegoś proroka. Wg. nauki Kościoła katolickiego Jezus Chrystus jest Bogiem! Polecam Katechizm Kościoła Katolickiego. 40-50 zł wydanie książkowe, a na chomikuj.pl jest za darmo. wystarczy chcieć. trochę podstaw i się gubimy? A teraz klucz który niestety rani świadków Jehowy. Oni mają zakaz rozmowy z kapłanami i teologami. Druga dość urocza sprawa... NT powstał po grecku i tu z powodu braku czcionki cytuję po polsku "Jn 1:1-3
1. Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo.
2. Ono było na początku u Boga.
3. Wszystko przez Nie się stało, a bez Niego nic się nie stało, co się stało.
(BT)
"
Zapytacie ŚJ czy wierzą ewangeliście Janowi, a powiedzą że tak. jak zapytacie co oni na to, ze Jan pisze, że Chrystus jest Bogiem, to coś będą zawiedzeni...
Odpowiedź na Pana zarzuty:
1 Na początku był Słowo,a Słowo był u Boga i Słowo był bogiem.
2 Ten był na początku u Boga.
3 Wszystko zaczęło istnieć przez niego, a bez niego nic nie zaczęło istnieć.T,co zaczęło istnieć(Jana 1-3).Tak jest napisane orginalnie.Proszę zwrócić uwagę na słowo Bóg pisane z dużej lub małej litery,jest to bardzo ważne. 28 Słyszeliście, że wam powiedziałem: Odchodzę i znowu przyjdę do was. Gdybyście mnie miłowali, radowalibyście się, że idę do Ojca, gdyż Ojciec jest większy niż ja.(Jana 14:28)
5 Bo chociaż są tacy, których zwą „bogami”, czy to w niebie, czy na ziemi, jako że jest wielu „bogów” i wielu „panów”,
6 dla nas wszakże jest jeden Bóg, Ojciec, z którego jest wszystko, a my dla niego; i jeden jest Pan, Jezus Chrystus, przez którego jest wszystko i my przez niego.(1Koryntian 8:5,6)
6 „Ja rzekłem: ‚Jesteście bogami
i wszyscy jesteście synami Najwyższego.(Psalm 82:6)
Co do zarzutu że Świadkowie Jehowy mają zakaz rozmowy z kapłanami i teologami to się Pan myli,mają prawo,a wręcz nakaz od Jezusa Chrystusa głosić wszystkim orędzie o Królestwie Bożym i o Boskim zamierzeniu.
19 Idźcie więc i czyńcie uczniów z ludzi ze wszystkich narodów, chrzcząc ich w imię Ojca i Syna, i ducha świętego,
20 ucząc ich przestrzegać wszystkiego, co wam nakazałem. A oto ja jestem z wami przez wszystkie dni aż do zakończenia systemu rzeczy”.
(Mateusz 28;19,20)
3 Szlachetne to i miłe w oczach naszego Wybawcy, Boga, 4 którego wolą jest, by ludzie wszelkiego pokroju zostali wybawieni i doszli do dokładnego poznania prawdy(1Tymoteusza 2;3,4)
13 Gdyż „każdy, kto wzywa imienia Jehowy, będzie wybawiony”.
14 Ale jak będą wzywać tego, w którego nie uwierzyli? A jak uwierzą w tego, o którym nie słyszeli? A jak usłyszą bez głoszącego? 15 A jak będą głosić, jeśliby nie zostali posłani? Tak jak jest napisane: „Jakże pełne wdzięku są stopy tych, którzy oznajmiają dobrą nowinę o tym, co dobre!”(Rzymian 10;13-15)Wszystkie wersety są zacytowane z Pisma Świętego w przekładzie Nowego Świata,można porównać z innymi przekładami.Z wyrazami szacunku Andrzej.

~gosc # 2009-11-17

"Zapytacie ŚJ czy wierzą ewangeliście Janowi, a powiedzą że tak. jak zapytacie co oni na to, ze Jan pisze, że Chrystus jest Bogiem, to coś będą zawiedzeni..."

zastanówmy się nad tym głębiej w wersji Katolickiej(Biblii) pisze ze Chrystus jest bogiem w niebie ale ta wersja bibli jest tłumaczona przez około 7 języków i dopiero na polski. A u światków Jehowy biblia jest tłumaczona z hebrajskiego na angielski i z angielskiego na polski i jest napisane ze jest królem w niebie.
ale w bibli tez jest napisane ze tylko Jehowa jest Twoim bogiem (w wersji katolickiej: tylko Pan jest Twoim bogiem)
czyli wiele rzeczy zostało zmienione a nawet usunięte(w wersji katolickiej konkretnie w 2moj.[nie pamiętam gdzie] jest napisane Jahwe.
A z ta kwestia boga czy króla to poproście SJ żeby wam dali książkę "OBJAWIENIE" to wszystko zrozumiecie.
Jeśli jakieś pytania proszę pisać na wastekmax@gmail.com
Pozdrawiam Jakub

Komentarze wyłączone.