SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

niekierowaniom

dopuszczalne w grach (i)

kierować

1. ustawiać coś w określonym kierunku, np. kierować głowę w dół;
2. wysyłać, prowadzić gdzieś, np. kierować piłkę do bramki;
3. odsyłać, oddając w czyjąś kompetencję, np. kierować pacjenta do szpitala;
4. prowadzić w pożądanym kierunku, np. kierować autem;
5. zarządzać kimś lub czymś, np. kierować zespołem;
6. mieć wpływ na przebieg czegoś, np. kierować wydarzeniami;
7. adresować coś do kogoś lub czegoś, np. kierować wiersz do dzieci;
8. przyczyniać się do wyboru czyjegoś wykształcenia, np. kierować syna na prawnika;
9. być przyczyną czyjegoś postępowania, np. kierowała nim złość;
10. kierować się:
a) przemieszczać się w pożądanym kierunku;
b) zwracać się ku czemuś;
c) działać pod wpływem czegoś


KOMENTARZE

(brak)


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

63896389 od końca