SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

Wedy

niedopuszczalne w grach (i)

Wedy

najstarsze teksty indoaryjskie, przede wszystkim o charakterze sakralnym, powstałe prawdopodobnie XV-V w. p.n.e.

-

Wedy

niedopuszczalne w grach (i)

Weda

zbiór starohinduskich tekstów spisanych w języku wedyjskim; Wedy

POWIĄZANE HASŁA:


KOMENTARZE

chaaris # 2003-02-14

to staroindyjskie teksty religijne - wg mnie jak najbardziej powinny sie znajdować w słowniku

meg # 2003-02-14

w słownikach pisane są wielką literą...wiec nie moga byc dopuszczone do gry

dzoker # 2003-03-04

Biblia też się pisze z dużej litery - przez szacunek dla jej treści, czyli z takich samych powodów, jak np. Ciebie, Państwa, Klient (czasami). Biblia też nie może być?

dzoker # 2003-03-04

Sprawdziłem - jest w słowniku b i b l i a !
Nie razi Was taka pisownia? Mnie, jak najbardziej, tak!
Gdzie tu konsekwencja?
(A propos konsekwencji - odsyłam do: alfa, gamma, sigma...)

mashroom # 2003-03-04

roznica jest taka ...
biblia: przenosnie: ksiazka ktora jest dla kogos autorytetem...z ktorej ktos czerpie wartosci, przyklady postepowania...ale takze potocznie: ksiazka duzych rozmiarow, gruba
Biblia: zbior ksiag religijnych obejmujace Stary i Nowy Testament...
Wedy: to sa ksiegi uznane przez Hindusow za swiete...w sklad nich wchodza (tutaj juz skorzystalem ze slownika bo tego nie wiedzialem :)) mantry, sutry i brahmany.

~gosc # 2003-03-04

Jednak miło byłoby, gdyby mimo to było z dodatkiem jest/niedopuszczone.
W słownikach jest to słowo.

~gosc # 2003-03-18

powinniście dodać to słowo.

robi # 2003-03-26

równiez mysle, ze wedy powinny byc w słowniku

~gosc # 2003-04-03

wedy to księgi starohinduskie uwazam ze jak najbardziej powinniscie zamiescic je w slowniku.

mashroom # 2003-04-03

Wedy nie wedy!

_ciernik # 2003-07-31

dodajcie słowo Wedy

conan3333 # 2003-08-14

wedy powinno być Mashroom pokaż klasę i przyznaj się do błędu

blady1000 # 2004-01-29

wedy mają być i już!!!!!!!!!

dziabek # 2004-04-05

nie ma tego słowa a iii jest, to jakiś koszmar

podejrzana # 2004-12-27

wedy to wyschniete koryta rzeczne.
nie?

eurespal # 2004-12-28

buhehe..:D inteligencją nie grzeszysz...

padinkton_16 # 2005-03-01

nic tylko rwac wlosy z glowy....oczywistym jest fakt, iz Wedy powinny znajdowac sie w slowniku, czy to mala, czy duza litera...wieksze nonsensy tu funkcjonuja i jest ok....co za kretynizm!

tevex # 2005-07-26

flaga "ndm", ale cośtu nie gra - Koalar odmienił to słowo w znaczeniu wyrazu "Upaniszady" =D

tevex # 2005-07-26

aaaa bo to się odmienia. Brak odmian:
http://213.180.130.202/wiem/0080b5.html

~gosc # 2005-09-17

uważam że Wedy powinny być w słowniku

ambrosja # 2005-09-24

skoro psalmy sa dopuszczalne wedy tez powinny byc

homik_mc # 2005-09-24

skoro masz mózg to powinny ci wyrosnąć płetwy

wassuppp # 2006-02-02

dopuszczalna jest tora choc Tora jest niedopuszczalna, biblia jest a Biblii nie ma. To niech mi ktos wyjasni dlaczego nie ma wed? Ze nie ma Wed rozumiem ale dlaczego dla talmudow i tor jest wyjatek a wed nie ma? Dopuszczacie tore jako jakas tam ksiazke ale nie jako 5 pierwszych ksiag, dopusccie tez wedy!

djkoalar # 2006-02-02

A przeczytaj sobie znaczenia słów tora/Tora, biblia/Biblia.

yas # 2006-02-13

Sensem najgłębszym tej gry jest powiększanie zasobu słów ze zrozumieniem ich i umiejętność logicznego myślenia. Na tym polega geniusz jej. Dlatego Wedy i inne nazwy tekstów religijnych powinny być uznane chociaż jako wyjątki. Hinduizm jest religją kilka razy starszą od wiary katolickiej. I chyba ma kilka razy więcej wyznawców. Ważna dla nas grających jest wiedza którą dają literaki.

positivka # 2006-02-15

koran jest dopuszczony jako ksiega, zwoj. Analogicznie powinno byc wedy

blueee2 # 2007-04-02

Jest jag, powinny byc i wedy

centauryda # 2007-07-14

ale DLACZEGO nie??? :o

yayaya # 2007-08-21

musza byc wedy!!!!! popieram komentarze do iii....powinny byc slowa ktore uzywa sie wpisowni polskiej.....a jak najbardziej o wedach wiele pisano!!!! czy to jest slowo niepoprawne? nie!
wiec prosze o wedy!!!!!!!!!! czy Wedy-jak kto sobie zyczy

klapouchaa # 2008-01-16

Zdecydowanie muszą sięznaleźć w słowniku! Zastanawiam się dlaczego nie ma?

~gosc # 2008-03-15

jest biblia jest tora a wedy ni ma:/

~gosc # 2008-04-17

wyschnięte koryto rzeczne tu ued, pewnie czyta się "wed".

~gosc # 2008-04-17

Wedy jest jak najbardziej poprwane i pokazuje ulomnosc waszego slownika skoro jeszcze tego nie uwzgledniliscie w odmiane. Wedy to po prostu liczba mnoga od slowa: weda.

saga09 # 2008-07-08

Wedy niedopuszczalne ale nazwa własna Mazda dopuszczalne !! Co za brak logiki

shinymetal # 2009-10-23

Skoro "tora to egzemplarz lub zwój z tekstem Tory", a "koran to egzemplarz lub zwój z tekstem Koranu" to nie można dłużej sztucznie blokować uznania za dopuszczalne pisowni "wedy" w znaczeniu "egzemplarze lub zwoje z tekstami wedyjskimi". Proszę wprowadzić to słowo do słownika i nie dyskryminować hinduizmu. Kultura Indii to nasze korzenie i kolebka naszego języka. "Weda" to przecież praforma polskiego słowa "wiedza". Słownik uwzględnia już formy: biblia, tora, koran, więc upieranie się przy pisaniu Wed wyłącznie wielką literą uważam za nielogiczne. Mam nadzieję, że szanowny mashroom pokaże klasę i skoryguje ten długo podtrzymywany błąd logiczny. Proszę również wziąć pod uwagę aspekt edukacyjny, o którym pisał yas. Pozdrawiam.

kiatta # 2010-12-15

Zgadzam się z przedmówcą. Jest koran, jest tora, jest biblia, to też powinno być.

~gosc # 2013-04-12

Celne uwagi. Dowolność pisowni prezentowana przez wytwórców tego genialnego słownika jest bezmierna. Zobaczcie słowo ceLLon dla przykładu, a jest ich wiele więcej. Raz konsekwencja dobólu, a innym razem pelna dowolność. SUPER !!!!

mathkit # 2015-12-30

Podobnie jak bóg i Bóg jeżeli ktoś Wed nie uznaje za świete księgi to pisze wedy ( jako ksiazka zbior pism). Madrzejsze argumennty juz padly wcześniej.

~gosc # 2017-09-23

może w końcu dodacie to słowo? jest biblia to czemu nie ma wed?

~gosc # 2018-11-25

Skoro macie takie dziwolągi jak jadźńa czy śilpaśastra, o których prawie nikt nie słyszał, to tym bardziej dodajcie wedy. Przynajmniej nie rażą poczucia językowego i są chyba bardziej znane społeczeństwu polskiemu.

winowjajca # 2018-11-26

Ale na jakiej podstawie chcesz żeby dodano "wedy" (małą literą), skoro wszystkie słowniki podają pisownię wielką literą?

~gosc # 2021-04-21

A Biblia i Koran jakoś są dopuszczalne.

pluralis4ever # 2021-04-22

Dopuszczalne są nie Biblia i Koran, tylko biblia i koran. Mały ale jakże istotny szczegół.


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

54035403 od końca