SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

złodzieje

dopuszczalne w grach (i)

złodziej

człowiek, który dopuścił się kradzieży


KOMENTARZE

~gosc # 2019-04-23

No, no.... pluralisie chytrusie, chcesz załapać się na jakiś okrawek z tych setek milionów?
Wyślij maila do RM - żeby "łojciec" zajrzał na SJP.

pluralis4ever # 2019-04-23

Tak, balansie-dyliżansie, nie pogardzę żadną złotóweczką, ciężkie czasy nastały, i takie tam...
A tak na poważnie: nie jestem fanem TR i RM, ale komentarz tego śmiecia nie mógł pozostać bez stosownej reakcji (nie wspominając już o jego alergii na ortografię).

~gosc # 2019-04-23

zło dzieje się niezależnie od czasów czy ciężkie czy nie
- jak ktoś ma lepkie ręce to każda złotóweczka się przykleja sama,
- dla zaradnych biznesik RM niczego sobie, a pewnie mennica bije własne złocisze, bo z tacy ciężko wyżyć

~gosc # 2019-04-24

Zagadka i pytanie - gdyby wpis był etycznie taki sam ale personalnie różny o 180 stopni.
Na przykład gdyby był niewybredną krytyką... kogo... powiedzmy, że Tomasza Grossa.
Pytanie brzmi - czy mógłby on liczyć na taką samą reakcję pluralisa?
Wiem, że to wredne pytanie ale nikt nie powiedział, że docenty nie są wredne.

pluralis4ever # 2019-04-25

Porównywanie może trochę zbłąkanego, ale jednak polskiego patrioty Tadeusza Rydzyka z jakimś perfidnym paszkwilantem srającym na Polskę i Polaków, jakim jest sz.p. Gross, jest co najmniej niedorzecznością.
Już lepszym kontrprzykładem byłby Adaś Michnik - też miliony do niego płynęły za poprzedniej władzy.

~gosc # 2019-04-26

P4E - zakładam, że zrozumiałeś sens mojego pytania.
Jednakże mimo tego - uciekłeś od odpowiedzi w kwestie ocenne, czyli zrobiłeś dokładnie to samo, co pierwszy gość (modek usunął).
I w stylu wyglądającym na "gorszy" jeśli idzie o formę wypowiedzi.
Cóż... Tolerancja i obiektywność zapewne nie są Ci obce. Mijałeś się z nimi. Chyba w sporej odległości.

P.s.: Wybór T. Grossa jako wyrazistego kontrprzykładu dla "zbłąkanego patrioty, Polaka, katolika" nie ma żadnych podtekstów. Chodziło tylko o wyrazistość.

pluralis4ever # 2019-04-26

Oczywiście, że zrozumiałem. Gdyby pierwszy gość w miejscu Rydzyka napisał o Grossie, jeszcze bym go pochwalił, bo JTG to kawał antypolskiego skurwysyna nie z tej ziemi, o którym nic dobrego nie można powiedzieć (nawet siląc się na obiektywność). Zaś Michnik, choć lewus pełna gębą, to jednak jakieś tam zasługi w antykomunistycznej działalności ma, więc nie tępię go aż tak bardzo.

~gosc # 2019-04-26

Jednak nie zrozumiałeś. Trudno merytorycznie dyskutować - rzeczone wpisy poszły precz.
Skoro "wsiadłeś" na pierwszego gościa niby za styl jego wypowiedzi - zapytałem (i to widać) - czy naprawdę chodzi o styl (tylko o styl).
Twoje reakcje wskazują nad wyraz wyraźnie, że jednak o ten styl nie chodziło a o krytykę "swojego".
Następna zagadka - z jakich środowisk pochodzi maksyma:
niech NIE znaczy NIE a TAK znaczy TAK?
Mnie wydaje się, że z kręgów katolickich.
Zatem - dlaczego w swojej pierwszej reakcji kłamałeś?

P4E - nie produkuj się nieproszony w ocenianiu tego czy owego człowieka.
Na mnie nie robi to wrażenia - w tym konkretnym kontekście osoby Ojca R, Tomasza G. pełnią rolę bardzo drugorzędne. Statystyczne wręcz (od "statysta").
Swędzą mnie palce, żeby coś wspomnieć o chrześcijańskiej dobroci i miłości do bliźniego...
Byłbyś raczej kiepskim adresatem dla wyrażenia uznania z powodu posiadania tych cech, jakoby przypisanych z definicji do wierzącego chrześcijanina a katolika w szczególności.
I to jest jeden z powodów mojej apostazji. Niemały.
Pozdrów ognia w kulkach.

pluralis4ever # 2019-04-26

No dobrze, niech Ci będzie. Nie wykazałem się ani krztą obiektywizmu w ocenianiu komentarza gościa, wkurzył mnie i postanowiłem go zmieszać z błotem. Takie wyjaśnienie Cię satysfakcjonuje?
Może rzeczywiście przesadziłem z tym słownictwem, ale nic nie poradzę, czasami emocje wymykają mi się spod kontroli (za podobną akcję dostałem rocznego bana).
Tym niemniej nie daję gwarancji, że sytuacja się nie powtórzy ;].

~gosc # 2019-04-27

PS
żałuję mocno, że zabrakło tu odpowiedzi na moje pytanie
w czym różnica pomiędzy zbłąkanym, a obłąkanym
- teoretycznie pytanie retoryczne, a praktycznie zasadnicze
- jeżeli toczysz spór to wprowadź słowniczek

pluralis4ever # 2019-04-28

Twoje pytania (i inne komentarze) są ignorowane, gościu od "burego" i "ciwuna". Sam sobie na to zapracowałeś, pisząc rozwlekle zamiast krótko i konkretnie.