SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

am

dopuszczalne w grach (i)

am

wyraz, zwykle powtórzony, zachęcający do jedzenia, używany zwykle w odniesieniu do dzieci

-

Am

niedopuszczalne w grach (i)

Am

1. symbol ameryku, pierwiastka chemicznego;
2. skrót od: Księga Amosa - jedna z ksiąg biblijnych, wchodząca w skład Starego Testamentu

-

AM

niedopuszczalne w grach (i)

AM

[czytaj: a-em]
1. Akademia Medyczna;
2. Akademia Muzyczna;
3. Akademia Morska

POWIĄZANE HASŁA:


KOMENTARZE

alidada # 2003-02-03

ale to takie oczywiste słowo !

kleopl # 2003-02-11

Dziecko może sobie robić "ęsi", starszy "iii" a "am" to niby czemu nie ma?

mashroom # 2003-02-11

bo nie ma w slownikach, proste...

karo_lina21 # 2003-02-13

wlasnie pisze ze jest

muhammad # 2003-03-07

raczej @wlasnie jest napisane ze tak@

itr # 2003-03-20

może jest am ale mi w czasie gry nie chciało zaakceptować!

azure_dragon # 2003-03-21

powinno być...

mashroom # 2003-03-21

dajcie jakis sensowny powod aby zamiescic AM bo takowego jak na razie nie ma...NIE MA W SLOWNIKACH JEZYKA POLSKIEGO AM

~gosc839016 # 2003-03-23

a czy w słowniku języka polskiego jest wyraz eh?

mashroom # 2003-03-24

jest...

~gosc # 2003-04-17

am powinno byc w grze uznawane skoro sa jakies beznadziejne ęsi!

wielki_mashroom # 2003-04-25

no tak... po co ja sie tak mądrowałem ... am też jest i zaraz dodam :)

scaevus # 2003-04-25

Wielki mashroomie , doprawdy jesteś WIELKI !!! Chapeau bas!
P.S. Czytając , posikałem się ze śmiechu . A właśnie , dodaj jeszcze "szczam" , "szczają" itd. , zamiast głupawych "szczę" , "szczą" !!!

mashroom # 2003-04-25

podpowiedz: od szczać dopuszczalna jest rozkazujaca SZCZYJ...zmiencie to przeciez wg was (czyli wszechwiedzacych jezykoznawcow) jest SZCZAJ...) czekam na reakcje jakichs inteligentow...

gtr # 2003-04-27

zapominacie o modulacji amplitudy (AM)

grabisia # 2003-05-16

czesmu nie ma am?? przeciez do dziecka jak sie go karmi czesto mowi sie "am"

szutek # 2003-06-10

Prosze o dodanie am, uwazam ze powinien byc ten wyraz

masakret # 2003-07-01

powinny być wyrazy dźwiękonaśladowcze(am), folklorowe (ożenim, skoro pewnie waćpan i waćpanna jest) i staropolskie (wszystkie, nie tylko ęsi). to w końcu tez jest jezyk polski. w dodatku część wyrazów znajduje się w słownikach:) jednak pewnie nie ma specjalisty, który by się tym zajął. może zadamy pytanie w 'ojczyźnie polszczyźnie?'

zen_ka # 2003-07-25

kiedy będzie odpowiedż na komentarze?Tyle potocznych słów jest uznanych111

ninia_ # 2003-08-07

Powinno byc AM!!! Przeciez kazdy wie ze jedzonko czy jesc wszystiee dzieci male i inne ludziska nawet na reklamie Jonsons Baby jest a po kapieli czas na: "AM AM"

mashroom # 2003-08-07

boże.

aaa1010 # 2003-08-07

boshe a nie boze... naucz sie mowic poprawnie po mashroomowemu...

rybka77 # 2003-09-11

skoro jest ęsi ktorego żadne dziecko nie mowi to powinno sie znależć "am" ktore uzywaja nie tylko dzieci ale rowniez niektórzy dorosli!
Ludzie przeciez to takie oczywiste!!

lewydm # 2004-03-22

czemu koniec dyskusji?jestem za dodaniem "am".

sciurusvulgaris # 2004-06-23

Jak zwykle pełen kurnik bzdur. Am niby niedopuszczone, ale jakoś tak się dziwnie składa, że słownik to przyjmuje.
Jaja jak arbuzy, jak ten cały kurnik.

meg # 2004-06-23

wydaje mi się (patrzac na zapis partii) ze po prostu nie sprawdziłes tego słowa:) slownik nie sprawdza wyrazow automatycznie

j_e_a_n_y # 2004-10-14

"am" powinno być w słowniku przecież to takie ładne słówko...;/ bez urazy, ale w słowniku jest duzo więcej słów, których juz prawie nikt nie używa..

aragorn1991 # 2005-02-25

am am :) Dziecko zjedz!! tak się do dziecka mówi ;/ A ty tego nie uznajesz grzybie trujący?!! :D

eweelka_a # 2005-04-22

am am pożarłam cie !

_sandra_eska_ # 2005-05-26

male dziecko :amu amu chce!

x_mic_k_ing_x # 2005-06-25

brak

mluuma # 2005-07-11

a ee jest niby?

porti # 2005-10-03

green, a Muzyczna? ;-)

greenpoint # 2005-10-03

porti, a Morska? ;-)

porti # 2005-10-03

green, a Magiczna? ;-) Harry Potter tam studiował ;-)

bamboo99 # 2005-12-24

no jak sie je ... to male dzieci mowią AM AM

~gosc # 2006-01-14

hehehe... a nigdy nie słyszałem słowa 'Ęsi'. Natomiast "am" jak i "amaj" => jedz, owszem.

masterofdisaster # 2006-02-20

A ja sobie napisze: U AM :D

~gosc # 2006-03-06

hehehe... a nigdy nie słyszałem słowa 'Ęsi'. Natomiast "am" jak i "amaj" => jedz, owszem.

anielaz # 2006-04-04

tak się przecież mówi do małego dziecka podczas karmienia

helloworld # 2006-04-05

Am, am.
Je się sobie :P

makreli_znak # 2006-04-05

I jescze jest strojenie am.

bartoszyce070 # 2006-04-08

jam:,,am am ''

yurii_anyutin # 2006-04-15

skoro jest "bu" i "gu", to musi być: "am", "aguu", "kojojowe", "zaba", "maselujes", "ciemu", "jowej" i jeszcze tysiąc pięścet innych - no w końcu tak MÓWIĄ DZIECI!!!

sqwerq # 2006-04-21

AM należy do odgłosów jakie ludzie wydają (i nie mylcie tego z mową dzieci) tak samo bu, itp itd

biolog14 # 2006-05-05

dodajcie "am".....to jest przeciez oczywiste....

gorilla15 # 2006-05-31

to dlaczego jest ęsi skoro to też jest odgłos dziecka a nie mowa.mojacórka jak jej było zimno to mówiła mikut to to też może dodacie? :)

kur_chuck100 # 2006-07-11

hm...jeśli w słowniku jest słowo "ee" ( znaczenie - wykrzyknik wyrażający różne stany emocjonalne, m.in. powątpiewanie, zniechęcenie, zdziwienie połączone z uznaniem 2. okrzyk dziecka zawiadamiający o potrzebie naturalnej [ wierutna bzdura jak dla mnie ] ) przecież dzidzi jak chce kupka to nie mówi "ee" (przynajmniej ja nie słyszałam ) a na pewno kiedy chce jeść mówi "am" !!!;)

ppianista # 2006-07-11

Nie wiem jak Ty Kur i Inni, ale ja 'am' z ust dziecka nigdy nie słyszałem (faktem jest, że nie słyszałem też 'ee' i 'ęsi') ...ale zastanów się i pomyśl, czy kiedykolwiek jakiekowiek małe dziecko powiedziało 'am'...


Mimo to uważam, iż zwrotem 'am' (najczęściej powtórzonym)posługują się rodzice małych dzieci. Bardzo często słyszałem tego typu zdania:

"...chcesz am-am?"
"...zostaw to! To jest be! Chodź lepiej na am-am!"

Dzięki za wysłuchanie!
__pianista

~gosc # 2006-09-22

AM jest obecne na skalach wszyskich radioodbiorników, jest to angielski skrót oznaczający sposób modulacji fali nośnej, oznacza modulację amplitudy

sweetymonia # 2006-09-27

ja chcę AM!!!

~gosc # 2006-10-04

powinno byc!!!!!!! a ęsi wycofać!!!!!!!

betula # 2006-10-06

skoro jest dopuszczone "gu"..podobno tak dziecko gaworzy.....(moje gaworzyło bez "gu"...za to mówiło "am"...jak chcialo jeść ..a tu tego niet, wiec jak to jest??), to albo dajemu cały słownik niemowlaka albo wcale. Tak miałoby jakiś sens..a w/g tego co tu spotukam...trzeba nauczyć się na pamięć dwuznaków, które śa a których ni dopuszczono.....nie wiem czemu.?

koalar # 2006-10-06

Nie trzeba się nauczyć, ale kto się nauczy więcej, ten będzie lepszy - jak w szkole.

agata__876 # 2006-10-23

Ludzie mam na zadanie z polskiego napisać znaczenie tego skrótu!!! A tu jest ich aż trzy i co mam wybrać???

nitewolf # 2006-12-16

no właśnie skoro jest ęsi to musi być i am! mało tego amci amci też powinno być!

greenpoint # 2006-12-16

dziwne, ja myślałem, że "am" musi być, bo jest "geognozja"; tom się pomylił

anulka609 # 2007-01-15

Czy wy dzieci małych nie widzieliście jak są głodne są???
Jak chcą jeść to mówią "am, am. Mama am am"

wiedzminka4 # 2007-01-18

jak to nie ma am to dziecko jak mówi jak chce jesc proste ze mama am chyba ze mowi odrazu mowi dawaj żryć :)))))

perczol # 2007-02-02

Mówi; "oszlifowałbym coś, stara" :D:D:D:D

aanonim # 2007-02-11

Dziecka jak jest głodne woła AM AM!!

peterwbp # 2007-02-15

nie nie to jest śmieszne, że sa takie arcydzieła jak

-śilpaśastra
-yggdrasill
-ęsi
-iii
-ćela
-śiwaizm,

a nie ma tak oczywistego wyrazu ...

blueee2 # 2007-04-01

Chyba nie ma szans na pojawienie się w słowniku am.
w przeciwieństwie do ii, oraz iii :-/

agusia12wawa # 2007-04-04

małe dzieci mówią am am

abaddon0 # 2007-04-07

am am am jak sie coś je

nitewolf # 2007-05-03

am mówi siędo dziecka aby otworzyło buzię

centauryda # 2007-05-05

niech mi tworca slownika powie, jakich kryteriow, wymienionych w definicji
ęsi ndm
znaczenie: 1. okrzyk dziecka zawiadamiający o potrzebie naturalnej; ee; 2. potrzeba naturalna (u dziecka)
nie ma w "am"

zeby to bylo jasne - ja nie jestem za tym zeby takie slowa w ogole byly
ale - badzmy konsekwentni

koalar # 2007-05-05

Zapoznaj się z listą najczęściej zadawanych pytań.

inna5 # 2007-05-11

am się mówi jak się daje dziecku jeść co to ma być?! inne pierdoły są a tego nie ma <bulwers>

centauryda # 2007-05-18

nu ndm
znaczenie: 1. wykrzyknik zakazujący czegoś, najczęściej powtórzony dwu- lub trzykrotnie, zwykle używany w rozmowach z dziećmi (np. Nu, nu! Nie wolno, nie dotykaj!); 2. regionalne: wykrzyknik zachęcający, przynaglający do działania, aktywności (np. Nu, dawaj, idziemy!)

czym sie rozni "nu" od "am"?

(nb. "nu" to wg mnie paranoja)
dajcie jeszcze sisi, ciuciu, piciu, kaka etc.

koalar # 2007-05-19

Np. "nu" jest na literę "n", a "am" jest na "a".

imcio25 # 2007-05-25

powinno być skoro sa onomatopeje typu lu, gę hę, ach itp to am też

jusupow # 2007-06-13

jak sie sprawdza znaczenia po grze to pisze coś takiego - "a może i ty dodasz swoje słowo do słownika" czy jakoś tak, i tutaj ludzie usiłują od lat dodać i jakoś sie nie da... ;/

~gosc # 2007-06-13

nie, tam "pisze" coś zupełnie innego

zabojcamafii # 2007-08-24

heeej kiedyś było

wiedzmamf # 2007-11-24

jak się małe dziecko karmi to się mówi "am am"

owie3czka # 2007-12-01

wydaje mi sie czy usunięto moj wczesniejszy komentarz :D

nonomni # 2007-12-03

zgadzam się, że "am" powinno być. Przeciętny gracz, ktory nie zna slownika na pamięć, nie podejrzewa, że to jest błąd (??). A "ęsi" trafilo do tego słownika tylko dlatego, że wielki Boy Żeleński (nie żebym miał coś przeciwko niemu) nie mógł znaleźć w wierszu rymu do "gęsi" i sam to słowo wymyślił. Myślę, że gdyby wstał z grobu i zajrzał do tego słownika, to by się nieźle uśmiał, że jakiś bałwochwalca ten jego "nowotwór" językowy umieścił w słowniku.

44jaca # 2007-12-31

ęsi to tylko tutaj znane, w życiu nikt tak nie mówi a am napewno

01leko # 2008-02-15

krowka robi mee owce bee a dziecko am

kretzpodziemi # 2008-02-24

jeśli jest gę, to czemu am nie może być?

~gosc # 2008-03-24

a to sie zaskoczylam :) jest "taś" ale nie ma "am" :P

~gosc # 2008-03-24

czemu nie dopuszczalny?

a co z pre-am-bułą naprzykład?

~gosc # 2008-04-12

a kurwa muu to jest !!cwele

~gosc # 2008-04-21

a ja tam sobie bezkarnie piszę am w literakach i bardzo często przechodzi, może po prostu uznajmy, że jest i nie sprawdzajmy się nawzajem

~gosc # 2008-05-08

i niby dlaczego nie ma??

sweety14lw # 2008-11-10

am- to jak sie do dziecka mowi "am, am" zjedz to! no co za poryypany slownik ;/

karolinamy # 2008-11-15

powinno byc tak sie mowi do dziecka

bratmaestrii # 2008-12-02

a inwersja am królóje f KÓrniq..

niech zyje ęsi !

~gosc # 2009-01-05

jeśli jest 'eh' 'au' itp. to dlaczego nie ma 'am' ?

toptotty # 2009-01-28

ej no ale do dziecka sie mowi am jak chce mu sie dac jesc albo dziecko do nas mowi daj mi am :D

wino1901 # 2009-07-02

Wyrazu "am" nie ma w słownikach. W sumie słusznie. Jest to "wyraz", którym sie posługujemy, gdy mówimy do dziecka. Dziecka, które dopiero się uczy mówić. Staramy się więc uprościć pewne komunikaty, w związku z tym wyrazy skierowane do dzieci nie powinniśmy byc wliczane do słownika języka polskiego. Jednak zadziwiającym jest fakt, że "wyrazy" takie jak "si", "be" "ee" we wspomnianych słownikach się znajdują (domyślam się, że chodzi o słownik pani prof. Zgółkowej - i naprawdę staram się być miły - ale mogę się mylić). W tej sytuacji, pominięcie wyrazu "am", wydaje się być zwykłym przeoczeniem. To oczywiście moje zdanie, nikogo nie obligujące, jednak każdy myślący człowiek zauważy, że wyraz "am" istnieje w polszczyźnie na takich samych prawach jak wyrazy: "ee", czy "si", a więc wyrazy skierowane do dzieci...

ramzes33 # 2009-11-26

mashroom . Skoro "gę" to cyt. "jest to onomatopeja odglosu wydawanego przez gęś", to odgłos "am" jest imitowaniem odgłosu jedzenia, wydawanego przez karmiącego rodzica. No chyba że wolisz zwierzęta......

ramzes33 # 2009-11-26

ps. A do gęsi wołamy "taś" a do dziecka nie możemy "am"? To paranoja jakaś! Podtrzymuje poprzednią wypowiedź co do sympatii moderatorów :P

~gosc # 2009-11-26

wino1901, si, be i ee to nie są wyrazy skierowane do dzieci :))

muszlin # 2009-11-26

@ramzes33
"A do gęsi wołamy "taś" a do dziecka nie możemy "am"?" - Ależ możecie obywatelu Ramzes, niemniej w sjp jest (na razie) niedopuszczony, gdyż nie uraczycie go w słownikach wymienionych w ZDS-ie :)

P.S. Ramzes33 woli dzieci...

~gosc # 2010-01-22

Przecież am to takie jak się mówi do dzieci żeby jadło, 'no am am'.
Bezsens. Nie ma oczywistych słów a są jakieś badziewia.

bartek198282 # 2010-02-01

nie podoba mi sie to, według "poprawnej" słownikowej polszczyzny nie moge do dziecka powiedzieć AM ale za to moge do kaczki zawołać taś taś, moge naśladować kure mówiąc ko ko ko ale do mojej córeczki gdy ją karmię i chcę żeby się poprawnie wypowiadała to nie moge mówić AM? KTO TEN SŁOWNIK PISAŁ? NO CHYBA NIE POLAK? BO POLAK TO BY PO PIJAKU COŚ TAKIEGO NIE WYMYŚLIŁ. PEWNIE JAKIŚ OCALONY W ŁEP TRZAŚNIĘTY KREMATORYJNY NIEDOPAŁEK Z ZINBABUE NAD TYM SŁOWNIKIEM MYŚLAŁ-A CZY WOGÓLE MYŚLAŁ? NO CHYBA NIE BO DOWODÓW MYŚLENIA TO JA TU NIE WIDZĘ.

~gosc # 2010-02-02

nie podoba mi się to, że ludzie pokroju bartka198282 tak okrutnie kaleczą poprawną polszczyznę, pisząc: wogóle, moge, sie, zinbabue (!), kure...

~gosc # 2010-02-25

"am" nie ma? To jakaś paranoja! Przecież małe dzieci mówią am am!

luci190 # 2010-07-19

pisze że nie jest dopuszczalne ale tu pisze że jest Am

symbol ameryku, pierwiastka chemicznego i AM ndm

w0v0w # 2010-08-25

Hmm... Czytam i niewierzę. I choćbym pisał o AM AM to i tak w głowach ludzi od tego słownika zrobił się skrzep,który choćby nie wiem co nie dopuści "jedzonka" do listy. Kolega "mashroom"nie widzi powodu aby dodać to słowo, proponuję żeby wpisał w słownik slowo"out" i wyjaśnił wszystkim skąd i jakim prawem ono wogóle znalazło się w słowniku, bo jakoś nikt od słownika nie raczył się tam wypowiedzieć mimo wielu komentarzy

w1kt00r # 2011-08-02

Oczom nie wierzę... w sjp.pl mamy tyle wyrazów dźwiękonaśladowczych, a "wyraz, zwykle powtórzony, zachęcający do jedzenia, używany zwykle w odniesieniu do dzieci" od pokoleń nie może być użyty? Ktoś tu kpi czy o drogę pyta? MAMY TU TAKIE DZIWACTWO JAK "ĘSI", KTÓREGO NAWET NIE MOGĘ USTAMI WYDAĆ, A NIE MA TAKIEJ OCZYWISTOŚCI? NAWET MI SŁOWNIK W CHROME'IE PODKREŚLA NA CZERWONO ZWROT "ĘSI", A "AM" JEST POPRAWNY! Z tego co wiem to gość o ksywie "mashroom" tu dodaje słowa. Wiele ciekawych wprowadził, ale to jest moim skromnym zdaniem - jeden z największych byków na tym słowniku. I opoieram też kolegę w0v0w'a - o "aucie" słyszałem, ale o polskim "oucie" to już nie...

afrodyta1000 # 2012-11-29

Cześć.Właśnie jest głupie ęsi,ee,to dlaczego nie ma am.Przecież dziecko jak chce jeść woła am.

~gosc # 2012-11-29

Głupie matki mówią am karmiąc swoje dzieci. Dziecko nigdy nie zawoła am na jedzenie. Już prędzej papu.

~gosc # 2013-08-29

Boże, to niepojęte jak wielka jest tępota narodu. :D Ludzie od lat piszą ciągle to samo (nie chodzi mi o li tylko to hasło), cały czas nie rozumiejąc, że jak danego słowa nie ma w słownikach, to go i w tym również nie będzie (acz teraz się nieco zmieniło, jest Google/uzus), natomiast jeśli będzie w słownikach, to i tutaj będzie (choćby było niewiarygodnie głupie). Jeśli przykładowo nagle usuną ze słowników słowo 'mama', to i w tym je usuną (w każdym razie będzie niedopuszczalne, bo jak wspominałem jest jeszcze Google/uzus), a jeżeli pojawi się słowo 'bugadugadisryp', to tu też się znajdzie. Pewnie, że taka sytuacja byłaby idiotyczna, ale takie są zasady i tyle.
Zatem: "Daremne żale - próżny trud, bezsilne złorzeczenia!"

~gosc # 2014-03-21

Proszę Państwa. Ama to japońska poławiaczka pereł.

~gosc # 2014-03-24

Nie do wiary, jak banda pseudointeligentów deformuje język polski. Jest eo, jest ęsi, nie ma am. na tej samej zasadzie jest to wyraz przecież! Ponadto nieprawda, że jak jest w słowniku, to i tu będzie! już kurnikowcy się wypowiadali na ten temat i tak to nie działa, czego doświadczyłam sama!

~gosc # 2014-05-28

Pierwsze moje słowa to podobno były "da am" na widok czekolady jedzonej przez rodziców ;__; Również postuluję za dodaniem "am"! :P

mirnal # 2014-05-28

'am'? - popieram, zwłaszcza że jest to angielskie słowo nawiązujące do egzystencjalizmu

~gosc # 2015-03-17

Ale durne te zasady . Dać "ęsi" którego nikt nie zna i nie używa a nie dać "am" które każdy kiedyś w życiu użył.

~gosc # 2015-03-17

Najśmieszniejsze jest tłumaczenie "bo nie ma w innych słownikach". Na stronie innych słowników tłumaczą to tak samo.

~gosc # 2015-03-17

Masz na "myśli" stronę WSWO, czy raczej USJP?
I na jak dużej próbie przeprowadzono badania, które upoważniają cię do piedrolenia o jakimś "każdym"?
I w którym konkretnie słowniku udało ci się znaleźć czasownik "użyć" łączący się z biernikiem?

~gosc # 2015-03-25

A gdzie "AM" i "PM" od powszechnego ang. skrótu znajdującego się w większości zegarków ?

davk # 2015-03-25

"AM" w zegarkach jest z łaciny i powinno się pisać "A.M." od ante meridiem , choć prawdą jest że nie zawsze można doszukać się kropek :)

~gosc # 2015-04-05

Wszyscy tutaj chcą słowa "am", znają jedno i to samo tłumaczenie, ale admin go nie doda tylko będzie się kłócił, i to bez podania rozsądnego argumentu. A myślałem, że to gra dla ludzi, a nie dla pseudointeligentów którzy chcą pokazać, za wszelka cenę że mają rację.

(Do administracji)
Jeśli wam zależy na zadowoleniu graczy i spokoju, to zróbcie ankietę i po zebraniu powiedzmy 10 000 głosów wszyscy będą pewni czy w literakach powinno być dopuszczane "am" (oraz "ęsi") czy nie.

~gosc # 2015-04-05

aha zapomniałem dodać, że pewnie i tak zaraz usuniecie powyższy komentarz...

~gosc # 2015-04-05

Bo pierwsze nie WSZYSCY, choć przyznaję - spora część użytkowników.
Po drugie - uważasz, że nie jest rozsądnym argumentem to, że żaden słownik papierowy nie notuje takiego wykrzyknika?
A może, jak chcesz ego "am", to zacznij działać we właściwy sposób - znajdź słownik papierowy, w którym jest "am" albo zaproponuj zmianę Zasad dopuszczalności słów, żeby można było w jakiś sposób dodawać do gry słowa spoza słowników.
Krzykami "ja chcę am" niczego się osiągnie... poza łyżką kleiku :P

~gosc # 2015-04-10

AM to rzeczywiście jedno z pierwszych słów dziecka ale nie dodawałabym go do słownika, raczej usunęłabym jeszcze idiotyczne ĘSI i GU

~gosc # 2015-05-08

Po co w ogóle dodajecie takie rzeczy!? xD To jest słownik a nie Słownik Pierwszych Słów Dziecka
XDDDDDD

~gosc # 2016-03-22

Przecież am! jest już w słowniku ortograficznym PWN 2016...

przekorny # 2016-03-23

am! to jednak nie am =)

~gosc # 2016-03-23

a jak potraktowane są tam inne wykrzykniki? w słownik zaopatrzę się dopiero jutro albo po świętach... z tego co słyszałem to jest też masa nowych wyrazów z cząstką -byś, -bym itp. (gdziebyś, niechżeby, itd.)

przekorny # 2016-03-23

zauważyłem wcześniej jakiś (nie pamiętam jaki), gdzie były dwa warianty (z wykrzyknikiem i bez)

~gosc # 2016-03-23

A wykrzyknik to jakaś nowa litera w alfabecie czy co?

przekorny # 2016-03-23

http://sjp.pl/wykrzyknik =)

przekorny # 2016-03-23

>> ...gdziebyś, niechżeby,
itd.
"gdziebyś" ni ma (za to jest "gdzieby"), "niechżeby" i owszem (a nawet - "niechżeżby")

przekorny # 2016-03-24

już znalazłem - "ach a. ach!"

~gosc # 2016-03-26

a może w inna jakąś grę polubisz grac

~gosc # 2016-04-10

Proponuje dodać patataj z "kultowego" filmu
'Rejs". Może jednak ograniczycie paranoję słownikową. Czy autor, administrator tego serwisu chce zaistnieć? Jeżeli tak to się udało wiele osób rezygnuje z grania tutaj, albowiem ta gra nie ma nic wspólnego z jej pierwowzorem.

~gosc # 2016-04-10

z pierwowzorem, w którym używa się dziewięćdziesięciu dziewięciu procent tych, przerastających cię, słów?

~gosc # 2016-04-13

w jaki sposób słowo może przerastać człowieka?

~gosc # 2016-04-14

Nie widać?

~gosc # 2016-05-07

idiotyzm.

~gosc # 2016-05-07

Podpowiedź: podpis (pisany zazwyczaj dużą literą) umieszczamy poniżej komentarza, a nie zamiast niego.

~gosc # 2016-05-28

skoro symbol pierwiastka to i sktuty powinny być idiotyzm

~gosc # 2016-07-22

no, w końcu dodano :)

~gosc # 2016-08-07

kurka kiedys nie bylo a teraz jest i przez to stracilem kolejke... moze jakas lista dodanych i usunietych slow by sie przydala?

~gosc # 2016-08-07

Zawsze tu była: http://sjp.pl/slownik/oz.phtml

~gosc # 2016-10-07

To jest dopiero bzdura. Może jeszcze ciuciu,gaga,gugu,tlośke cacy dzidzia. Normalnie do dziecka mówi się pełnymi wyrazami a nie sepleni sylaby.

fanmirnala # 2016-10-07

http://sjp.pl/gu
http://sjp.pl/gaga
http://sjp.pl/cacy
http://sjp.pl/dzidzia
Niewiele już brakuje, jakieś opóźnione jesteś :P


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

53495349 od końca