SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

Aaron

niedopuszczalne w grach (i)

Aaron

1. postać biblijna;
2. biskup krakowski w latach 1046-1059

-

Aaron

niedopuszczalne w grach (i)

Aaron

obce imię męskie


KOMENTARZE

~gosc # 2005-11-25

A Elvis Aaron Presley?

baraja2 # 2006-01-10

też był żydem :D - w świetle tej definicji oczywiście

jasinska123 # 2007-02-05

Znaczenie---AARON wg BIBLI starszy brat MOJŻESZA i jego pomovcnik w dziele wyprowadzenia Żydów z niewoli egipskiej. ; pierwszy arcykapłan żydowski. WYSTĘPOWANIE--- ENCYKLOPEDIA POWSZECHNA PWN WARSZAWA 1983r. SŁOWNIK-KONKOWDACJA OSÓB NOWEGO TESTAMENTY oprac.Pius Czesław Bosak OP , wydawn."W drodze" Poznań 1991r. ; Nowy Testament Ew. wg Św.Łk 1.5 ; Dz 7.40 ; List do Hbr 5.4 ; 7.11 ; 9.4 ... Z tegoż słownika pierworodny syn AMRAMA i JOKEBED z pokolenia Lewiego ......znaczenie AARON---hebr. Aharon , grec. Aaron; znaczenie imienia niepewne " gorski" JEŻELI są w tym słowniku jeszcze inne imiona tego typu a brak jest wpisu na WYSTĘPOWANIE to bardzo proszę o wpis z podaniem SŁOWNIKA jak powyżej " W drodze " lub poprzedniego , który już wcześniej podawałam .

jasinska123 # 2007-02-05

AARON ----benedyktyn ,opat ,pózniejsz " biskup krakowski".Papież nie kreował arcybiskupstwa w Krakowie ; był mianowany na biskupa prawdopodobnie w Kolonii ; przybył do kraju wraz z Kazimierzem I Odnowicielem ; tytuł arcybiskupa opat Aaron otrzymal od papieża Leona IX jako TYTUŁ HONOROWY ;w roku 1044 król Kazimierz I Odnowiciel ufundowal klasztor w Tyńcu do którego to przenieśli się biskupi krakowscy w roku 1046 - wraz z Aaronem ; wowczas biskupi mieszkali na WAWELU ; od roku 1046 BYŁ Biskupem krakowskim z racji iż osiadł w Krakowie w klasztorze Tynieckim a nie biskupem który miał biskupstwo w Krakowie ; BYŁ opatem z tytułem arcybiskupa .

koalar # 2007-02-05

Jasinska123, szkoda Twojego pisania, mamy już określone pozycje, które umieszczamy w polu "występowanie".

jasinska123 # 2007-02-05

P.S. Nie podałam do ostatnigo komentarza źródła : encyklopedia KRAROWA Wydawn.Naukowe PWN WARSZAWA -KRAKÓW 2000r. to jest jako występowanie imienia ; tu jest pod postacią ARON przez jedno a . można dopisać .

jasinska123 # 2007-02-05

KORAL ----TON nie twoje pisanie weź się lepiej do roboty i zrób zprostowanie DO WIELU BZDUR które podajecie . POWTARZAM AARON TO NIE hebr. imię ale greckie "grec." Hebrajskie to AHARON .

koalar # 2007-02-05

Sama się weź do roboty i popracuj nad formą swoich wpisów, bo oczy mnie bolą od czytania Twoich postów. Może są w necie jakieś poradniki na ten temat? Najlepiej najpierw napisz normalne zdania na karteczce, a potem przepisz literka po literce, może będzie jakoś składniej to wszystko wyglądać.

~gosc # 2007-02-05

koral--klient nasz Pan ; klient płaci i wymaga . A TY koral co niby robisz , wycinanki kroisz ? może to się samo pisze . a tak a propo Internet to nie śmietnik. bądz mężczyzną i miej .........honor .

~gosc # 2007-02-07

koral......bez obraz , jednak nie masz racji. Imię Aaron zostało nie stety błędnie przetłumaczone. Dawniej BIBLIA była zapisana w języku ARAMEŃSKIM , nastepnie w HEBRAJSKIM . Póżniej została przetłumaczona na j.grecki!!!!. I TO jest greckie tłumaczenie imienia Aaron . Po hebrajsku brzmi A H A R O N . TO tak samo jakby imię polskie JAN przetł. na JOHN "DŻON" a przecierz w polsce nikt na Jaśka nie woła "Dżonik" , tylko Jasiek lub Janek.!!!! Tak samo jest z innymi inionami . T E N który tłumaczy na inne języki nie zawsze trzyma się zasady . Tak nie stety było również w czasach GRECKICH . Tego uczą już w gimnazjum a licealiści muszą umieć to śpiewająco , gdyż mogą pisać MATURĘ z zakresu starożytności. P.S. Dwa lata temu matura była z zakresu BIBLII-dotyczyła księgi HIOBA.!!!!! GOOGLE to chłam , wpiszcie porządne występowanie ze słownika jakigoś , co ?




'

bakuskupek123 # 2007-02-12

AKADEMIA a twoje imę to bips ?!!!!! GREENPOINT,blokuj sobie ile wlezie ,to i tak nie znaczy że masz rację . Kiedyś tam .............twoja czujność zostanie uśpiona a wtedy ??? I tak nie macie monopolu na wszystko . POZDRAWIAM. NIE złośliwie,ale życzliwie.HEJ.

greenpoint # 2007-02-12

tu nie chodzi o zabawę w berka, jeśli poprawia się jakieś znaczenie, to nowe musi być poprawne nie tylko merytorycznie, ale również formalnie - z tym niestety miałaś kłopoty;
podobnie jak z pisaniem komentarzy - ten powyżej jest chyba Twoim pierwszym, który przeczytałem w całości, forma poprzednich po prostu odrzucała

bakuskupek123 # 2007-02-13

Dzięki za odpisanie GREENPOINT.Przepraszam ale wtym momęcie musisz się trochę domyśleć co napisałam. Zjadło mi to co pisałam.Dotyczyło to mojego pisania .Może odpowiem innym razem ? Co? Jeżeli chodzi o formę która odrzuca to przecież nie ma problemu . Napisz , popraw Sam aby było wszystko w porządku. Proszę jedynie abyś nie pisał bzdur. Mogę cie o to prosić?

bakuskupek123 # 2007-02-13

Aaron-jest hebr. imieniem męskim ; JEDNAK brzmi tak po zhelenizowaniu narodu żydowskiego . WŁASCIWA forma to Aharon , grecka nazwa to Aaron . Nie zapominaj iż nasz naród równierz miał taki "przywilej"!!!! A rusyfikacja ,germanizacja !!! Wiele ludzi miało zmieniane nazwiska i imiona !!!! Żydzi również .Podaję źrodło. Według słownika -------SŁOWNIK -KONKORDACJA osób NOWEGO TESTAMENTU opracował Pius Czesław Bosak OP wydawn."W drodze" POZNAŃ 1991r. Mam ponadto wrarzenie iż boicie się takich opracowań. JA nie lubię chłamu jaki się obecnie na rynku ukazuje . Korzystam ze sprawdzonych opracowań . I basta . NIE PISZ iż to imię jest O B C E G O pochodzenia. Bo to jest kompletna bzdura . Świadczy jedynie o twojej wiedzy. Skorzystaj z moich informacji i wpisz je należycie. Co? Mnie osobiście nie przeszkadza to kto napisze znaczeni do chasła , ja mogę podawać wyjaśnienia a wy wpisujcie znaczenie .

~gosc # 2007-02-14

GREENPOINT -zgadzam się w zupełności z tobą co do właściwej formy i poprawności merytorycznej.Ale czy Twój wpis cyt."obce imię męskie" ma właściwą formę ??????? Jednym słowem jest to bardzo ........dodaj sobie sam , bo ja sobie odpuszczę. Po to są słowniki aby ich używać a nie po to aby leżały na półce.!!!!.Tak się akurat składa iż jestem w posiadaniu nie jednego słownika . NA TYM ŚWIECIE , LUB W POLSCE jak kto woli nie istnieją TYLKO słowniki JĘZYKA POLSKIEGO czy GRAMMATYKI li jakieś inne !!!!!Ponadto to co obecnie wydają w dużej ilości, RÓŻNYCH wydawców , RÓŻNEGO rodzaju opracowań , ile to jest warte ?????? Co te wydania sobą reprezentują ? JA OSOBIŚCIE KORZYSTAM z wydań dobrych , poprawnych pod każdym wzgledem i nie zamierzam z tego rezygnować na" konto " masówki. Takie słowniki jakie są obecnie to JA mogę sama napisać . POSŁÓŻCIE się słownikiem KOPALIŃSKIEGO a nie jakiejś pani x......., czy pana y....... . A TYM BARDZIEJ słownik internetowy ma wiele do zarzucenia , dawniej była ERRATA , DZISIAJ to dla owych wydawców PRZEŻYTEK.!!!!! A nawet sprawa zbyt ABSORBUJĄCA aby się ową zajmować .

~gosc # 2007-02-14

GREENPOIT- NAPISZCIE proszę co dokladnie znaczą owe literki przy odmianie , ja się już gubię . Nie dotyczy to tylko tego określenia powyżej . A może jest to gdzieś podane ? Napisz---cie gdzie , to sobie poczytam. Co? Pozdrawiam . P.S. może macie jakiąś inną stronę w której można by było pisać a nie pod komentarzami??? pa pa.

ruchliwy_bolec # 2007-02-14

poniedziałek - Jaskova przywaliła Kokakolowi
wtorek - Kokakol przywalił Jaskovej
środa - KupkaBachusa przywaliła Jaskovej i Kokakolowi
czwartek - Grinpis przywalił Kupcebachusa
piątek - gostek przywalił Grinpisowi...

mam nadzieję, że w łykend przyjdzie gajowy Futryna i pogoni wszystkich z lasu

PS coście się czepili tego Aarona? chcecie mieć krechę za antysemityzm?

bakuskupek123 # 2007-02-14

RUCHLIWY-GOLCU dzięki za wierszyk ale nie o to mi chodziło. Antysemityzm mi osobiście nie grozi, jestem humanistą więc zależ mi na poprawności ; szczególnie językowej,określeniowej czy znaczeniowej . Z literaków korzystają także dzieci, dlaczego pisane bzdury nają wypatrzać umysły najmłodszych . TO po prostu wstyd i hańba aby takich bzdur uczyć dzieciaki. Uważam się za POLAKA a nie znajdę lub podrzutka narodowego , ktory nie potrafi określić swojej nawodowości . J.KOCHANOWSKI - "CUDZE chwalicie , SWEGO nie ZNACIE , SAMI nie wiecie CO POSIADACIE"!!!!!!!. Człowiek nie może być ni to ni sio!!!!. Bo to już nie jest człowiek. Nie mam natury WEGETARIAŃSKIEJ , ani KONSUMPCJONISTY !!!!. A mamana TO rzecz WZGLĘDNA !!!!.

~gosc # 2007-02-14

baskupek123: dajże już spokój!

malutka_anulka # 2007-02-14

Aaron to taki zespół grający chrześcijańskiego rock'a :D

koalar # 2007-02-14

Jeśli zależy Ci na poprawności, to popracuj nad swoimi wpisami (forma + przekaz - nie wiadomo, o co Ci chodzi), bo oczy bolą. Tu znaczenie jest w porządku, nie wpisujemy informacji etymologicznych, więc tego nie rób (szkoda Twojego czasu na wpisywanie i naszego na poprawianie).
Literki to flagi, które tworzą odmiany. Przykładowo flaga O dla tego słowa tworzy odmiany w liczbie pojedynczej: -a (D., B.), -em (N.), -ie (Ms., W.), -owi (C.). W nawiasach przypadek.

bakuskupek123 # 2007-02-14

Dzięki za odpowiedź i pouczenie . Forma - jest w zupełności taka sama jak w słownikach , nic tutaj nie zmieniam .Korzystam z literatury dobrej i sprawdzonej , czego nie można powiedzieć o waszych lub innych wpisach . Pozatym napisałam już wcześniej iż ja mogę pisać określenia a wy możecie wpisywać --- ale nie bzdury KOARAL. Pozatym powiedz jak to jest, tu nie można a w innych określeniach można - jest już sprawdzone . JEDNO PRZECZ DRUGIEMU . Najwyraźniej macie awersje do tego rodzaju wpisów .Jednakże nie są to czasy PZPR-u ,i nikt nie może mnie skazywać na swoje uprzedzenia czy poglądy. Człowiek chciał trochę popracować z pożytkiem dla innych i siebie a TU KICHA!!! P.S.-na ból oczu pomaga ciepły okład z esensji herbacianej, rownież przy zmęczonych oczach. No trudno skoro się podjąłeś takiego zajęcia.!!!........CH O DZ I mi o TO abyście WPISYWALI WŁAŚCIWE I POPRAWNE O K R E Ś L E N I A. TO MNIE ,dopiero bolą oczy i serce na WIDOK takich "cholewek smalonych" o jakich czytam w waszym słowniku. POZDRA
WIAM .

~gosc # 2007-02-14

W pełni się zgadzam z przedmówczynią. "TO po prostu wstyd i hańba aby takich bzdur uczyć dzieciaki." Należy stanowczo przeciwdziałać podstępnym działaniom wrażych adminów tego serwera, którzy tylko chcą "wypatrzać umysły najmłodszych". Jak najszybciej należy zamieścić "zprostowanie do wielu bzdur", "przecierz" młodzież może odnieść "wrarzenie", że to, czego ich uczą tacy humaniści jak przedmówca, "to jest kompletna bzdura i świadczy o waszej wiedzy"."Pozatym" "a propo" "mamany" to nie miejcie natury konsumpcjonisty tylko wegetariańską! Więcej esensji w tworzeniu "chaseł", "posłóżcie" się radami takich autorytetów jak przedmówca!. Przecież "słownik internetowy ma wiele do zarzucenia". A ty - ruchliwy golcu - ubierz się ;-)
Nie wytrzymałem ;-)

antika93 # 2007-02-20

Mi te wiadomości są bardzo potrzebne na m.in. referacik z religii. Poszukiwałam wszędzie i oto efekty mojej pracy (na razie tylko tyle): Aaron (światłość) hebr. Aharon - Lewita, syn Amrama i Jokebedy; młodszy od swojej siostry Miriam, a starszy od swojego brata Mojżesza o trzy lata. Przemawiał z Mojżeszem do faraona. Jego laska zamieniła się w węża, zamienił wodę w krew, był najwyższym kapłanem. Składał cielca na ofiary całopalne. Szemrał z Miriam przeciwko Mojżeszowi. Pojął za żonę Elżbietę - córkę Aminadaba, z którą miał czterech synów: Nadaba, Abihu, Eleazara i Itamara. Dwaj pierwsi zostają później ukarani śmiercią za lekceważenie zasad Bożych przy składaniu ofiary, za brak wiary. Aaron nie wszedł do Ziemi Obiecanej, zmarł na górze Hor.

~gosc # 2007-02-21

antika93 bardzo się cieszę iż chodź jedna osoba napisała że takie wiadomości są jej potrzebne . Panom tam powyżej nnnniiieeee a takiego np. koarala to aż oczy bolą. ha ha ha "panie" koaral. antika93 brawo . Jeśli będziesz jeszcze czegoś potrzebować to tu napisz hasło , podam ci źródła albo odpowiem.

sanderson8 # 2007-10-03

Heh... a ci to by się tylko kłocili :P:P

~gosc # 2008-08-08

Czy gdzieś lista wszystkich flag?

digimon67 # 2012-01-24

laska Aarona

~gosc # 2013-09-17

Prawdopodobnym sprawcą poniedziałkowej strzelaniny w Waszyngtonie jest 34-letni Aaron Alexis z Fort Worth w Teksasie - cywilny pracownik biura Marynarki Wojennej. Zajmował się technologią informacyjną i miał dostęp do tajnych informacji. Wyznawał buddyzm i - według rodziny i znajomych - był bardzo "pozytywnym człowiekiem".

mirnal # 2014-09-10

Niby obce imię, ale "Kuba Rozpruwacz naprawdę nazywał się Aaron Kośmiński i był 23-letnim żydowskim imigrantem z Polski". Młody, zdolny i zrobił karierę na Wyspach - jest dzisiaj sławny.

~gosc # 2014-09-10

Z jakiej Polski? :P

marek176cm # 2014-09-10

Cytat: "baraja2 # 2006-01-10
też był żydem :D - w świetle tej definicji oczywiście"

Choć wpis był dokonany ponad 4 lata temu, oto uwaga ogólna:

Nie powołujmy się w naszej wypowiedzi na "definicję (sjp.pl)" jeśli sami "dośpiewaliśmy" sobie coś (słowo <żyd, żydowskie>), czego W DEFINICJI NIE BYŁO!

M176c / W

marek176cm # 2014-09-10

Do Pan M., (dotyczy uwagi tuż nad moją).

Chodzi raczej o (wątpliwą) ""karierę"" i (tzw.) ""sławę"".

Zdwojono ""..."" dla uwypuklenia braku znaków interpunkcyjnych.

M176c / W

~gosc # 2014-09-10

Panie Marku! Czy kiedykolwiek raczył Pan zajrzeć do informacji o przebiegu zmian? Zanim Pan kogoś poprawi, skrytykuje czy też obrzuci epitetami (pomijam kwestię tego, że takie zachowanie jest w każdej sytuacji wysoce naganne), radzę - przynajmniej w takie miejsca - zerknąć.
http://sjp.pl/slownik/zn.phtml?id=171417
Druga sprawa to niewytłumaczalna, krytyczna uwaga do Pana Mirnala oraz próba wprowadzenia osobliwego zwyczaju "zdwojenia" cudzysłowiu. Pana tłumaczenie nie przemawia do mnie. Po pierwsze: Pan Mirnal nie popełnił błędów, a po drugie: nawet, gdyby je popełnił, to i tak nie powinno się umieszczać takich dziwadeł. Młodzież czyta i bierze (zły) przykład!
~ moralista

jolka176kg # 2014-09-10

"Czy kiedykolwiek raczył Pan zajrzeć do informacji o przebiegu zmian?"
Nie tylko, że nigdy nie raczył tego zrobić, to także nie raczył przeprosić osoby (choć mu to sugerowano), którą niesłusznie zwyzywał. :\\
J-176

marek176cm # 2014-09-10

A to ci ciekawostka w formie czasownika <zwyzywać>!

M176c / W

mirnal # 2014-09-10

*Chodzi raczej o (wątpliwą) ""karierę"" i (tzw.) ""sławę"".* - oczywiście, że wątpliwą, ale niekoniecznie (za każdym razem musimy stosować cudzysłowy, jeśli wiemy, że ta kariera i sława jest wątpliwa. Hitler i Stalin też stali się sławni a nie widziałem nigdzie cudzysłowu. Podobnie Napoleon (a nie wszędzie jest postrzegany jako wzór obywatela). Piloci, którzy zrzucili bomby A, także uczeni a jej wynalazcy, także zyskali sławę, a można byłoby mieć wątpliwości, czy bez cudzysłowów, czy z nimi...

mirnal # 2014-09-10

*Z jakiej Polski?* - z Polski, wprawdzie zniewolonej, jednak z Polski. Jeśli danego państwa nie ma na mapie jako niepodległego obszaru, wcale nie jest błędem stosowanie tej nazwy.

jolka176kg # 2014-09-10

A w czym Ci, Marku, przeszkadza forma "zwyzywać"? Nawet jest w słowniku (http://sjp.pl/zwyzywa%B3), choć równie dobrze mogłoby jej nie być, a i tak byłaby poprawnie utworzona i nie można by mieć do niej zastrzeżeń. Znowu siedzący w Tobie leniuszek-głupuszek, nie pozwolił Ci tego sprawdzić? :PP
J-176

~gosc # 2015-10-29

"(...) Piloci, którzy zrzucili bomby A, także uczeni a jej wynalazcy, także zyskali sławę, a można byłoby mieć wątpliwości, czy bez cudzysłowów, czy z nimi..."
Czyli jednak Pan to potepia...?

~gosc # 2023-11-01

Aaron to arcykapłan izraelitów


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

12491249 od końca