SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

ewa

dopuszczalne w grach (i)

ewa

w przenośnym znaczeniu: kobieta

-

Ewa

niedopuszczalne w grach (i)

Ewa

imię żeńskie


KOMENTARZE

sp8204 # 2003-03-18

dlaczego ewa nie jest dopuszczalne?? prosze o odpowiedź na moje pytanie na gg 1134698 lub na e-mail p.b.m@interia.pl

ajax_new # 2003-03-18

bo Ewa to imię, a imion nie ma w słowniku. :)

~gosc # 2003-06-28

EWA to słowo i powinno być zamieszczone. W każdym słoniku są umieszczone imiona

elekter_ka # 2003-07-12

o a co to za wynalazek :)

mashroom # 2003-07-12

kobieta :-)

~gosc # 2003-07-12

no no no ja Wam dam, kobieta to nie wynalazek! ;-)

mashroom # 2003-07-12

ale adama w nowych nie ma ;-)

yotyot # 2003-07-12

nadal nie wiem co to ewa
i dlaczego jest dopuszczone
niedługo każda wpisana w ciemno
bzdura będzie w tym "kurna"
słowniku

mashroom # 2003-07-12

napisałem przecież że kobieta :-)

bonduelle # 2003-07-14

kto umieścił słowo Ewa?albo jakaś zagorzała femistka albo jakiś facet chciał się przypodobać dziewczynie...ludzie, czemu nie ma słowa Bonifiliusz????Toż to mężczyzna!

~gosc # 2003-07-15

ewa może byćsymbolem kobiety a symbole czemu nie mogąbyć dopuszczalne w grze :)

elastyczna # 2003-07-17

a jest w słowniku 'kurna'??

~gosc # 2003-07-18

a jest może Magda?

~gosc # 2003-07-18

tak...jest Magdalenka :)

przempl # 2003-07-23

co to za prostytutka ta Ewa?

~gosc # 2003-07-26

A Krzysztof to patron kierowców, czyli prawie jak symbol - wisi na lusterku - nie...?!

theventure # 2003-07-27

też prawda :]

julajula13 # 2003-07-29

co to znaczy EWA ?? wiem ze to imie ale imion nie ma we wspolczesnym slowniku jezyka polskiego !zapewne jak bym ulozyla Kasai albo Jula to by nie bylo a Ewa to jest !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

edgemoon # 2003-07-30

Droga Julajula Kasai to nazwisko slynnego skoczka japonskiego i dlatego nie ma go w slowniku:-))

okeanos_76 # 2003-08-01

smieszycie mnie Ewa co to Ewa ? ash glupio pisac z malej litery imie, a imion sie nie zalicza. Mowiceie symbol kobiecosci ? dla mnie sybolem kobiecosci jest Kleopatra prosze o zaliczenie a Adam meskosci symbolem nie jest, a moze Jurek i Stefek przeciez kazda kobieta (imie) i kazdy facet (imie) jest symbolem swojej plci a nei wybrane bo sie kojarzy z biblia ?

bzdura apeluje o wywalenie glupich slow
Ewa Men bekona to tylko przyklady bo wg zasad nie powinno ich byc a jak zmieniamy zasady to niepotrzebnie sa spisane

Neptun_76

przepowiednia # 2003-08-02

Ciekawe jest to iz ewa z dużej litery jest niedopuszczalna a ewa z małej jest.Zastanówmy się nad tym przez chwilę...jako symbol,jak to ktoś podał w wyjaśnieniu dopuszczalności co jest dla mnie kompletną bzdurą,jest to również imię i pisane jest z dużej litery.Mam prosbę do Meg i osoby redagującej słownik żeby mimo wszystko trzymali się jakiś zasad które sami ustalili i przestali przytakiwać każdemu oszołomowi który chce dodać jakieś słowko bo taki ma dzisiaj nastrój.
Dziękuję za uwagę.

soutys # 2003-08-04

bardzo dobrze! przepowiednnia" ma rację! czemu nie ma adam???????? karwa!

~gosc # 2003-08-04

nie wiecie, czemu nie ma adama? to proste, bo nie ma go w zadnym z dopuszczalnych (drukowanych) slownikow :)

maksym_kammerer # 2003-08-06

mój boże w pogoni za odróżnieniem się od osps stajecie się żałośni

mongo # 2003-08-06

oj, malkontencie, ewa i ny są w OSPS-ie, sprawdź:))

89kaskada # 2003-08-30

co to jest ewa (z małej litery)?

misiu_w_kapeluszu # 2003-09-02

samodzielne i ndm słowo EW jest tylko skrótem, natomiast EW dopuszczalne jest wraz z odmianą słowa EWA (w znaczeniu: kobieta) :)

andy1910 # 2003-09-03

dla mnie jak jest wyraz "York" to powinno być imię lub inne nazwy własne

andy1910 # 2003-09-03

o i jeszcze jedno jak ułoże wyraz ewa to zostanie potraktowane jako ewa czy Ewa??

duszek_nocy # 2003-09-14

to juz pszesada

duszek_nocy # 2003-09-14

michał też jest patronem on tez powiniem byc
hahahah
to co tu znajdujemy to zlepek nie przemyslanych słówktóre są tu wpisywane.miły być zasady i ich nie ma..bo te zasady sa dobre dla jednych a dla drugich nie

corky # 2003-10-07

Jeśli ewa to kobieta, to gdzie ewka - dziewczynka

~gosc # 2003-10-14

pytanko do misia_z_kapelusza :
W jakim słowniku znalazłeś taką definicję ?

peetie # 2003-10-14

Sorry poszło bez logowania:

Pytanko do misia_z_kapelusza :
W jakim słowniku znalazłeś taką definicję ?

prezesowa505 # 2003-10-17

Mnie tez to ciekawi co to jest ewa . Bóg jeden wie i ten kto układał ten słownik co to jest ewa.

~gosc # 2003-10-25

a adam jest?:)))

marmurowy_sedes # 2003-10-25

pierwszy raz slysze zeby ewa to była inaczej kobieta

~gosc # 2003-10-30

ewa to nazwa własna więc nie dopuszczlne uzycie jest tego słowa w słowniku.czyli moze byc i ewunia ewcia, ewka ? ewawunia ,przeciez to bzdura

vinceinhoc # 2003-11-25

Usłyszałem że ewa jest symbolem kobiety... to czemu adam nie może być symbolem mężczyzn? Czyli mam myśleć że symbolem mężczyzny jest co? Fallus?

~gosc # 2003-11-26

symbolem mężczyzny jest penis :-)

~gosc # 2003-11-29

ale jest ala tez ładnie ;-)

tertus # 2003-12-01

ola to zdrobnienie od aleksandry

~gosc # 2003-12-01

zgadza sie :-)

~gosc # 2003-12-01

nie uda się wygrać z komputerem w literaki przy TAKIM słowniku, często nie wiem co autor mial na myśli, trzeba przerwać grę by sprawdzić w słowniku, nie mam innej możliwości , nie ma takiej opcji a szkoda bo chciałabym wiedzieć co dany wyraz oznacza- to też edukacja! Muszę wierzyć komputerowi lub przerwać grę (nie ma pauzy
).

nickolo # 2003-12-13

W przenośnym znaczeniu powiadasz? I dlatego z małej litery?? Koń by się uśmiał... To już jawne ogłupianie ludzi.

~gosc # 2003-12-17

przenosne dla plci brzydkiej juz jest - to ewa ;-))

garg # 2003-12-17

cholEWA krEW mnie zalEWA ;PPP

embik # 2004-01-09

EWA to nazwa własna !!! tego nie powinno być
!!!!

lukasheczek # 2004-01-16

z ta ewą to juz jest przeasada powoli zaczyna sie robić wielkie g.... a nie słownik

hard_german_fetish_porno # 2004-01-16

mijasz się z prawdą, synu

wojan200 # 2004-01-26

Kto ustalił, że E(e)wa to symbol kobiecości? Jeśli nawet miałdo tego jakieś prawo, to sądzę, że chodzi tutaj o pierwszą kobietę Ewę.Dlaczego więc piszemy to przes małe "e" ?-nonsens

wojan200 # 2004-01-26

Sory przez a nie przes

homik_mc # 2004-01-27

tak wyszło

~gosc # 2004-01-27

słowo "ewa" oznacza "prarodzicielkę" - nie ma tu cech nazwy własnej, ale oznacza w praktyce i tak jedną jedyną osobę z naszej przeszłości;
w tym znaczeniu zdarza się że jest używane w publikacjach naukowych, aczkolwiek chyba na ogół pisane z wielkiej litery

~gosc # 2004-01-27

w sumie słowo adam również powinno być dopuszczone - "a'dam" oznacza "człowiek"

homik_mc # 2004-01-27

mi się tam adam też z kimś innym kojarzy...

gmmk # 2004-02-06

ewa w przenośnym znaczeniu: kobieta
adam w przenośnym znaczeniu: mężczyzna
arnold w przenośnym znaczeniu: kulturysta
romeo w przenośnym znaczeniu: ukochany
julia w przenośnym znaczeniu: ukochana
marek w przenośnym znaczeniu: ewangelista
mateusz w przenośnym znaczeniu: ewangelista
łukasz w przenośnym znaczeniu: ewangelista
jan w przenośnym znaczeniu: ewangelista
...

przesadzacie panowie (i panie?)

gmmk # 2004-02-06

Zapomniałem dodać: podstawowe znaczenie takich słów to imiona własne, a co one znaczą w przenośni to już jest kwestia (nad)interpretacji.

Sprawa nie dotyczy tylko imion.

gawinka # 2004-05-06

przenosne znaczenie.. a laska tez przenosne?

licko # 2004-05-18

Mam pytanie: czy autorzy słownika w ogóle uwzględniają sugestie graczy?
Jesli tak, to postuluję wykreślić ewę z małej (bo kobietę w przenośni można nazwać na wiele sposobów i nigdy nie uwzględnicie wszystkich) a jeśli nie, to mam prośbę do graczy mających ambicję grać fair: nie używajcie takich potworków!

meg # 2004-05-18

autorzy uwzględniają sugestie graczy o ile są one zgodne z zasadami gry...'ewa' jest slowem występującym w słownikach języka polskiego jako rzeczownik pospolity, więc spełnia zasady gry i dlatego w naszym słowniku też się musi znajdować

~gosc # 2004-09-10

jakiś mały remamencik w tej bazie słówek trzeba zapodać! ewa gę muu i inne onomatopeje !!!!!!

trishia # 2004-10-12

a ksantypa nie jest rzeczownikiem pospolitym?też imię w końcu....

mashroom # 2004-10-13

Gość: ewa (...) i inne onomatopeje hehe ;)

Trishia: Także imię, wiele rzeczowników pospolitych wywodzi się z imion - szczególnie z tych mitologicznych. Jednak przyjęło się do języka jako zła kobieta. Tyle. =)

mashroom # 2004-10-13

Jakby to Linda powiedział:

"Bo to zła kobieta była"

;))

homik_mc # 2004-10-13

Nie Linda tylko Franc ;-)

imipramina # 2004-11-16

mashroom czy Ty wiesz ze Ksantypa nie jest postacia mitologiczna?
PS. A czemu wenus nie przyjelo sie do Waszego slownika jako piekna kobieta?

mashroom # 2004-11-16

Ksantypa kobieta zła, złośliwa; żona kłótnica, jędza, wiedźma.
Etym. - gr. Ksanthíppē, imię żony Sokratesa; jej sława jako sekutnicy (por. Ksenofont, Symposium, 2, 10) była zapewne skutkiem oszczerstw wrogich kobietom cyników.

w każdym bądź razie starożytność. =))

imipramina # 2004-11-16

ja wiem kim byla ksantypa....
:)
a co z ta wenus?

koalar # 2004-11-16

"Ogólnie zasada jest taka, że dopuszczalne są słowa znajdujące się w jakimkolwiek słowniku ortograficznym, języka polskiego, poprawnej polszczyzny bądź wyrazów obcych i ich wszystkie poprawne formy gramatyczne z wyjątkiem nazw własnych (słowa rozpoczynające się wielką literą), skrótów i słów z łącznikiem lub cudzysłowem."
Dałbym Ci link do tego tekstu, ale nie chcę znowu prowadzić dialogu sam ze sobą, gdzie drugi ja był kobietą i dałem ciała i... to długa historia... :)
Przeczytaj 'dopuszczalność słów' (ZDS).
Słownik Alternatywny bazuje na innych słownikach, nie ma wyrazu 'wenus', bo nie ma go w żadnym dopuszczalnym słowniku, to proste.
Do wszystkich: czytajcie ZDS raz dziennie swoim dzieciom!
"Badania naukowe potwierdzają, że głośne czytanie dziecku:

* buduje mocną więź między dorosłym i dzieckiem
* zapewnia emocjonalny rozwój dziecka
* rozwija język, pamięć i wyobraźnię
* uczy myślenia, poprawia koncentrację
* wzmacnia poczucie własnej wartości dziecka
* poszerza wiedzą ogólną
* ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole
* uczy wartości moralnych, pomaga w wychowaniu
* zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputerów
* chroni przed zagrożeniami ze strony masowej kultury
* kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy na całe życie"

źródło: www.calapolskaczytadzieciom.pl :DJ

greenpoint # 2004-11-16

eee... no..
to już nie można czytać dzieciom "W poszukiwaniu straconego czasu" Marcela Proust'a?

koalar # 2004-11-16

Jeśli zawiera słowa dopuszczalne przez ZDS, to tak :DJ

greenpoint # 2004-11-16

"W swoim wielkim dziele „W poszukiwaniu straconego czasu” Marcel Proust zapisał ponad 3 tys. stron, utrwalił na nich 1,3 mln słów, z których powstało około 40 tys. zdań".
Wybacz ja nie będę tego sprawdzał ;-)

koalar # 2004-11-16

Mówisz 3000 stron? To musi być jakaś lektura szkolna, oj tak. Tylko czemu ja jej nie znam? :DJ

piargiemzlolki # 2004-11-16

zdaje sie, ze wiecej stron, bo przeciez "W poszukiwaniu straconego czasu" to dzieło 7-tomowe

beataantonina # 2004-11-30

No i co,że była pierwsza kobietą?.........

ravela # 2004-12-21

fajnie:)

m4t3k # 2005-01-02

http://encyklopedia.pwn.pl/401_1.html

~gosc # 2005-01-05

Najbardziej mnie śmieszą te komentarze, żeby pisać ewa z dużej literki ;] Ciekawe jak to chcecie zrobić w literakach, skoro wszystkie literki są takie same - może duże literki powinny być na 2 lub 4 pola? :P

fakynniga # 2005-01-08

NO to może by też dac Maria - jako symbol czystości, albo dziewica itp.
Barabasz - jako przestepca
itd. itd.

~gosc # 2005-01-31

naturalnie ze zadna ewa ani z duzej ani z malej (chociaz wszystko jest i tak w caps locku), bo to nazwa wlasna, a takie sie nie powinny liczyc w tego typu grach, rownie dobrze moglabym napisac Gołdap, bo to ten sam typ slowa

sildenafil # 2005-02-12

Należy to wyciąć ze słownika, to bez sensu

damsi # 2005-02-25

proponuje dodanie słowa maciek -jest symobolem tego co nosze tu i tam.

szczecinbeata # 2005-04-12

dlaczego nie ma innych imoin ??????

bbak # 2005-04-30

powinno nie byc bo to imie

szaroziej # 2005-05-05

KRÓTKO I NA TEMAT
EWE to plemie afrykańskie i jeśli to ma byc w tym znaczeniu to są rózne opinie na temat odniany, ale wiekszość jest za tym zeby tego nie odmieniac. POZA TYM W SŁOWNIKU TEGO NIE SPOTKAŁĄM JEDYNIE W ENCYKLOPEDII

~gosc # 2005-05-07

masakra. pogłupieliscie ludzie z tym słownikiem. Taka nowomowa przestaje juz być śmieszna - gra staje się coraz głupsza.
Jeżeli takie słowa mają wchodzić to ja proponuje pozbyć się w ogóle słowa kobieta - ewa znacznie krócej do cholery. Jak wy sobie wyobrażacie ze ludzkość składa się z ew i z mężczyzn??????
krew mnie zalewa

rudi______ # 2005-05-17

buahahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahaaaa ja proponuję dodać maryja. jako synonim radia.

gumish # 2005-05-28

kto ma w ogóle prawo dodawać tu wyrazy
?????

oakson # 2005-08-05

"Nowy słownik ortograficzny PWN", Warszawa, 1999
Słowo "Ewa" jest, słowa "ewa" nie ma.
Być może dysponuję przestarzałą literaturą albo zbyt małą ilością źródeł??
Jeśli twórcy będą się opierać na wszystkich dostępnych słownikach, to liczba takich dziwolągów będzie stale rosła. I po co?

~gosc # 2005-08-05

po to zeby zeby ci nimi zapchac dziure w mozgu

~gosc # 2005-08-17

Ojojojojoj, a ja spotkałam sie z ewa (z małej) w użyciu.
I co wy na to?

elizejska # 2005-09-11

a od kiedy tu sie używa imion (i innych nazw własnych)????

~gosc # 2005-09-11

co ty piszesz, elizejska?!!! przeciez wyraznie jest napisane ze w znaczeniu IMIE ten wyraz jest niedopuszczalny. dopuszczalny jest tylko w innym znaczeniu

aina74 # 2005-10-24

zgadzam sie że powinna być i ewa i adam!! cytuje słowa z encyklopedi powszechnejPWN z lat 1996 jest wytłumaczone adam(z małej litery jako-" człowiek") oraz ewa ( rowniez z małej jako - " kobieta dajaca zycie") z mojej storny tyle na ten temat ale ludzi albo jedno i drugie albo wogóle, bądźcież konsekwetni

simonek81 # 2005-11-01

dyskrimancja!!!!!! nawet dziś w "nasłabszym ogniwie" słyszałem, że adam to symbol mężczyzny. żądam adama!

koalarmc # 2005-11-02

Chłopak, symbol mężczyzny to takie kółeczko ze strzałką wychodzącą z niego na kierunek bodajże północno-wschodni, a jak chcesz Adama, to zadzwoń do leśniczówki i poproś gejowego Adasia.

~gosc # 2005-11-02

Boże, jak ten chłopak się wyrobił. No no.

engeltier # 2005-12-17

Mnie to najbardziej zastanawia w tym wszystkim:

"Dałbym Ci link do tego tekstu, ale nie chcę znowu prowadzić dialogu sam ze sobą, gdzie drugi ja był kobietą i dałem ciała i... to długa historia... :)"

Byłeś Ewą swego czasu, czy jak? :-|

kubu33 # 2006-01-18

to czemu adam nie oznacza mmężczyzna?

blackmantra # 2006-01-30

hieh, ciekawe czy jest topos jezusa...

cudnalucha # 2006-02-10

zadziwiające, że można komentować tak licznie, swoją drogą bardzo nieciekawe słowo.Co na prawdę ciekawe to to, że słownik akceptuje formę "ewe" zamiast "ewę", mimo że brzmi bezsensownie no i nawet nie ma takiej uwzglednionej w podanych odmianach u góry.

djkoalar # 2006-02-10

A sprawdź porządnie.

~gosc # 2006-03-03

wpiszcie w nagłówku Autora słownika co pisze ewa przez małą literke Bedziemy wiedzieć nakogo psioczyć.
Pokrzywdzony Adam

bogdanstr # 2006-03-05

żartowałem mam na drugie Adam

indiana # 2006-03-10

...życie jest jak pudełko czekoladek,nigdy nie wiesz na jaką trafisz...jak mawiał Forest Gump.Podobnie jest z tym słownikiem.Przeczytanie tych wszystkich opinii poprawiło mi humor, teraz już wiem co będę robić jak będę miała doła :)

mania15 # 2006-05-09

Bez sensu ;/

marysienkaa1 # 2006-05-13

a czytaliscie wytłumaczenie tego słowa;/ ?

musaszi1999 # 2006-07-31

ewe jezyk afrykański nieod.

gattonero # 2006-08-28

indiana - popieram ciebie i foresta

zoltypies # 2006-10-28

Podajcie proszę słownik, w jakim słowo to występuje w takim znaczeniu. Pozdr!

spelnionam # 2007-02-04

dlaczego np. ewa jest dopuszczalne a inne imiona nie??

koalar # 2007-02-04

Proszę przeczytać znaczenie.

strzelec99 # 2007-04-18

Uważam że Ewa nie powinno być , jest to imię, a jeśli jest dopuszczone to proszę o inne imiona też np moje Maciek

~gosc # 2007-04-18

twoje życzenie jest dla nas rozkazem, maciek w słowniku.

hiszpanka14 # 2007-05-05

w takim razie niech będzie również adam jako przenośnia mężczyzny

cooloreq # 2007-07-10

Ewa powinna być :D
No bo w końcu to pierwsza kobieta na Ziemi. Pierwsza więc wyjątkowa:D

~gosc # 2008-05-05

oczekuję na adama , w przenośnym znaczeniu mężczyznę, czyż nie? bez jego żebra rzeczona ewa nie miałaby szans nikogo zdradzić...

11misiaczek11 # 2008-06-11

ludzie!przecież tak ogólnie to cały ten słownik jest do kitu!!!i nie chodzi tu o np.ewa tylko np. co to znaczy ii lub iii????jakaś głupota

eweli102 # 2008-06-19

popieram misiaczku albo yyy chociaż jest bardziej możliwe a wygląda jak klops i to w sosie szpinakowym kto w ogóle lubi szpinak ochyda (nie jadłam)no nadaje się sjp normalnie nie ma ochyda i szpinakowym bo mi się takim podkreśliło . a adama nie ma nie no imię (ewa) żenskie a adam męskie . o B... ewa nie była sama . że kazania wam muszę prawic jak ksiądz na katechezie.

eweli102 # 2008-06-19

wow racja znaczy kobieta! :D no ale adam znaczy mężczyzna !!! przeczytaj znaczenie nie ma wstyd i hańba

~gosc # 2008-06-19

tak, ja tesh żondam dodania słowa 'ochyda' !!!111!!

takisobiego # 2008-06-19

patrz ohyda

~gosc # 2009-01-15

jak ewa znaczy - kobieta i jest dozwolone to czemu adam jest niedozwolony ?????

~gosc # 2009-01-28

ale ktoś dziś(28.01.2009r.)to dodał,bo jak ja to wczoraj układałam(27.01.2009r.)to tego w słowniku jeszcze nie było!!!

~gosc # 2009-02-02

to jest jakieś totalne nieporozumienie. To dlaczego nie może być adam jako w przenośnym znaczeniu mężczyzna???????????????????? Może administratorowi na rękę było umieścić to imię żeby nie przegrać jakiejś partii??????

michai02 # 2009-03-26

ja sprawdziłam i było!
Pozdrawiam!

james1979 # 2009-11-22

to chyba chodzi o to że Adam i Ewa moze dlatego oznacza że kobieta Ewa była pierwszą kobietą z tąd to pochodzi ;]

james1979 # 2009-11-22

dziwne bardzo ale już adam to nie ma

ladypoziomkaa # 2010-01-04

kobieta lol ;/

happysad99 # 2010-12-20

EWA TO EWA I BEZ ŻADNYCH "PRZENOŚNI"!! NIE POTRAFICIE ZŁOŻYĆ PROSTYCH SŁÓW,TO UKŁADACIE TAKIE ZNACZENIA KTÓRE SA NIEDOPUSZCZALNE I TYLE! LENISTWO I TYLE...!!

~gosc # 2010-12-21

Poczytajcie literaturę piękną, to dowiecie się, ilu polskich poetów zamiast słowa "kobieta" używało zamiennie "ewa"

~gosc # 2011-02-21

skoro ewa to kobieta to ADAM też powinien być jako mężczyzna albo strój adama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~gosc # 2011-08-08

imię to też słowo. powinno być dopuszczalne w grach.

~gosc # 2011-09-30

w stroju "adama" - a ni mo... bzdet-bzdet lepiej w kalamburach rysować

dirtydianaa # 2011-11-15

Ciekawe kto stosuje to w przenośnym znaczeniu do kobiety...? Chyba tylko autor słownika i to tylko wtedy gdy jedzie na promilach...

~gosc # 2014-07-21

to są jakieś bzdury. ewa - dobrze, Ewa źle. W tym słowniku są jakieś bzdurne zasady. Podstawowe słowa są nie uznawane, a jakieś wymyślone uznawane. Co to za sens takich zasad????

mirnal # 2015-01-08

Nieuznawane są nazwy własne (od wliter); piszmy "Podstawowe słowa są nieuznawane" albo "Podstawowe słowa nie są uznawane".


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

68636863 od końca