SJP
SŁOWNIK SJP

X

azymut

dopuszczalne w grach (i)

azymut

1. kąt zawarty między kierunkiem północy a innym, dowolnym kierunkiem, mierzony zgodnie z ruchem wskazówek zegara;
2. kąt między płaszczyzną południka niebieskiego a płaszczyzną przechodzącą przez dany obiekt oraz bieguny niebieskie


KOMENTARZE:

~gosc # 2009-08-15

Posługując się egzemplifikacją :
- Janusz , która godzina czasu środkowa-europejskiego +08 GM T ?
- azymut 90 , czyli 15 bądź 4 w zależności w jakiej porze dnia zostaje zadane pytanie.

cckonrad1993 # 2010-04-21

chyba piętnasta lub trzecia?

~gosc # 2012-04-23

dzięki:) sjp.pl jest extra pomocny! :P

~gosc # 2014-05-05

Supcio, tego mi było trzeba <33 :)

mirnal # 2020-11-15

"Niestety podczas nagłego zwrotu motorówki w lewo siła odśrodkowa wyrzuciła parę za burtę. Kelnerka ZŁAPAŁA AZYMUT i przepływając około 100 metrów dopłynęła do brzegu".

balans # 2020-11-17

A jakie jest źródełko tego tekstu?
Jego autor? Znany?
Podasz?
To chyba uprzejma forma pytania?

~gosc # 2020-11-22

Weź cytat wklej do gogelków i masz na pierwszym miejscu. Szybciej znalazłem, jak ty napisałeś.