SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

cyniczny

dopuszczalne w grach (i)

cyniczny

1. o postawie, sposobie myślenia - nie wierzący w uczciwość i szczerość innych ludzi, zarzucający innym złe intencje i wolę;
2. postępujący niezgodnie z zasadami społecznymi, nieuczciwie, bez skrupułów;
3. związany z cynizmem - kierunkiem filozoficznym

POWIĄZANE HASŁA:


KOMENTARZE

~gosc # 2007-07-02

a coś dokładniej?

~gosc # 2007-10-09

fakt moglibyście dać coś konkretniejszego

~gosc # 2007-10-18

troche malo i niezbyt konkretnie :/

~gosc # 2007-10-30

a co ma być więcej?...

~gosc # 2007-11-10

np. jest sobie Kasia i Asia. Asia nie lubi Kasi i uważa, że Kasia wygląda obrzydliwie w kolorze zielonym. Kasia kupuje sobie kurtkę w tym kolorze. Asia spotyka Kasię i ze słodką miną i tonem w głosie mówi - Ooo, jak Ci śśśliczniee w tym zielonym -

I to jest właśnie cynizm.

~gosc # 2007-12-13

Wybacz ale to jest sarkazm. Cynizm byłby gdyby sprzedawczyni zachwalała tę kurtkę, a Asia z przekąsem powiedziała, że sprzedawczyni i tak by sama tego nie założyła, że tylko chce Kasi opchnąć ten chłam co zalega w magazynie.

~gosc # 2008-02-17

Asia spotyka Kasię i ze słodką miną i tonem w głosie mówi - Ooo, jak Ci śśśliczniee w tym zielonym - to hipokryzja

~gosc # 2008-02-27

a wy macie w glowie nie pokolei :)

~gosc # 2008-03-21

hipokryta to ktos, kto mowi jedno a robi cos innego.

~gosc # 2008-08-13

nie. hipokryta to ktoś, kto np. potępia jakieś zachowanie a sam się tak zachowuje. np. ksiądz tępi seks przedmałżeński a sam szturcha.

~gosc # 2008-08-13

to jak ma sie to Twoje NIE do powyższej odpowiedzi?Własnie tak hipokryta to ten kto mówi jedno a robi drugie...

~gosc # 2008-08-28

"np. jest sobie Kasia i Asia. Asia nie lubi Kasi i uważa, że Kasia wygląda obrzydliwie w kolorze zielonym. Kasia kupuje sobie kurtkę w tym kolorze. Asia spotyka Kasię i ze słodką miną i tonem w głosie mówi - Ooo, jak Ci śśśliczniee w tym zielonym -

I to jest właśnie cynizm."

Nie prawda- to IRONIA ;P

~gosc # 2008-09-03

a ja i tak nie rozumiem, dlaczego nazywaja mnie cyniczka... :/

~gosc # 2008-09-19

ale czapa.... znam kolge mowimy na niegi "pucik" jak mu powiedziec ze jest lesszczem?

~gosc # 2008-09-19

nie używaj wugaryzmów

~gosc # 2008-09-19

mam takiego kolege kazia co ma d****a

~gosc # 2008-09-19

piesc mi sutki, and call me pigfu...

~gosc # 2009-01-15

świetne:zrobiliście gadu-gadu i śmietnik,a wyraźnego opisu jak nie było,tak nie ma
polecam na chandrę:te posty rozśmieszają

~gosc # 2009-02-22

Chciałem zauważyć, że ów Cynizm to synonim Ironii. Jak wynika z opublikowanego tutaj znaczenia tego słowa.

~gosc # 2009-04-16

"np. jest sobie Kasia i Asia. Asia nie lubi Kasi i uważa, że Kasia wygląda obrzydliwie w kolorze zielonym. Kasia kupuje sobie kurtkę w tym kolorze. Asia spotyka Kasię i ze słodką miną i tonem w głosie mówi - Ooo, jak Ci śśśliczniee w tym zielonym -sarkazm


Jarek Ty udajesz takiego głupiego, czy naprawde jesteś??-cynizm

dziademjestem # 2009-04-16

'ironiczny,lekceważący'?? śmieszne po prostu... to ma być definicja? Pominę już fakt, że ktoś, kto nie wie czym jest ironia, tym mniej zrozumie definicję cynizmu, ale jak można stawiać znak równości pomiędzy trzema postawami: lekceważeniem, ironizowaniem i cynizmem? Jest między nimi ogromna różnica i zalecam modyfikację definicji.

~gosc # 2009-05-17

Cynizm - postawa życiowa charakteryzująca się nieuznawaniem obowiązujących w danym środowisku praw i obyczajów, lekceważeniem przyjętych i uznanych wartości i zasad.

~gosc # 2009-05-22

zwróćcie uwagę na pewnego bohatera książki Michaiła Bułhakowa pt. "Mistrz i Małgorzata" (chodzi oczywiście o Koriowowa). On zachowywał się cynicznie ;)

~gosc # 2009-06-22

Ej i dlatego uważam, że polski jest bez sensu xD
Ktoś kiedyś wymyślił jakieś porąbane regułki i słowa, a dziś każdy ma problem co one znaczą, nawet psorki i reszta tzw.'inteligencji'

Grochu Paulina ;]

~gosc # 2009-06-22

"np. jest sobie Kasia i Asia. Asia nie lubi Kasi i uważa, że Kasia wygląda obrzydliwie w kolorze zielonym. Kasia kupuje sobie kurtkę w tym kolorze. Asia spotyka Kasię i ze słodką miną i tonem w głosie mówi - Ooo, jak Ci śśśliczniee w tym zielonym -sarkazm"

Sarkazm był by chyba wtedy kiedy Asia wyraźnie dawała by do zrozumienia, że nie jest szczera (np. poprzez ton głosu). A może nie?

~gosc # 2009-07-04

cyniczne to byłoby np. tak: Asia opowiada koleżance "Ach, ja się wręcz zakochałam w Kasi, gdy ujrzałam ją w tej zielonej kurteczce"

sn0wflake # 2009-07-04

'Co mi po wszystkich komentarzach, jeśli i tak wszystkie są niezgodne z prawdą' <-- a tooo, to też cynizm? :o

~gosc # 2009-07-04

to jest chyba raczej postawa rezygnacji ;)

~gosc # 2009-08-02

"np. jest sobie Kasia i Asia. Asia nie lubi Kasi i uważa, że Kasia wygląda obrzydliwie w kolorze zielonym. Kasia kupuje sobie kurtkę w tym kolorze. Asia spotyka Kasię i ze słodką miną i tonem w głosie mówi - Ooo, jak Ci śśśliczniee w tym zielonym -sarkazm"

To nie jest sarkazm. W tej sytuacji Asia jest zwyczajnie obłudna. Ona okłamuje Kasię, zamiast ironizować. Sarkazm polega na tym, że rzucasz zjadliwy komentarz, jesteś uszczypliwy. Ale nie ma być w tym fałszu typu: uśmiecham się do ciebie, jestem dla ciebie miła, a za plecami wbiję ci nóż w plecy. Osoba sarkastyczna jest dowcipna w sposób nieco złośliwy i nie maskuje tego.

Sarkazm to najniższa forma dowcipu, za to najwyższa forma inteligencji. (przysłowie angielskie)

Jedno wyjaśnione. Dalej - cynizm nie jest ironią. Tak jak ironia nie jest sarkazmem, choć tym dwojga już bliżej do siebie. Ale to nadal nie jest to samo.
A tak poza tym, to potrzebuję definicji cynizmu.
"cyniczny

dopuszczalne w grach

forma podstawowa:
cyniczny (XYbxy)

ironiczny, lekceważący
powiązane hasła:

* ironiczno-cyniczny"
O taak, DUŻO się dowiedziałam. Wyobraźcie sobie teraz mój złośliwy uśmiech.
Widzicie? Świetnie. Macie prezentację mojej definicji sarkazmu.

Arsan

~gosc # 2009-09-09

cynik to ktoś kto wszem i wobec glosi jakiś światopogląd lub neguje jakies zachowanie a postępuje dokladnie przeciwnie do owych pogladów albo robi dokladnie to samo co potepial!

~gosc # 2009-09-23

Cynizm - postawa jawnego i wyzywającego lekceważenia wartości życiowych, praw, moralności albo osób, czyli tego, co jest powszechnie uznawane i szanowane: Cynizm jego postępowania zraził do niego wszystkich dawnych znajomych.

Wystarczyło poszperać w Googlu, zamiast czytać Wasze posty, chociaż to już nie tak pasjonujące:)

~gosc # 2009-10-16

Cyniczny-odrzucajacy zasady moralne,wykorzystujący wiarę w dobro;

~gosc # 2009-10-23

"Prócz tego że wyglądasz jak kretyn, to dobrze Ci w tej kurtce" - to jest cynizm?

~gosc # 2009-10-23

nie, to jest bełkot.

~gosc # 2009-12-06

"Prócz tego że wyglądasz jak kretyn, to dobrze Ci w tej kurtce" - to jest cynizm?"
nie wiem co to jest, ale to na pewno nie jest cynizm ;P

Strasznie idzie się uśmiać czytając te komentarze od początku do końca ;p


Ps. Najtrafniejsza definicja to:

"Cynizm - postawa jawnego i wyzywającego lekceważenia wartości życiowych, praw, moralności albo osób, czyli tego, co jest powszechnie uznawane i szanowane: Cynizm jego postępowania zraził do niego wszystkich dawnych znajomych."

ale mógłby ktoś do tego dodać jeszcze taki przykład na Ani i Kasi żeby to bardziej zobrazować ? :P

Alalanasiala

~gosc # 2009-12-19

Pytałam się kiedyś o to moją polonistkę. Za przykład cynizmu podała mi taką sytuację:
-Moi rodzice umarli niedawno.
-Takie życie. Moi umarli już dawno temu.

~gosc # 2009-12-31

zajrzyjcie sobie na wikipedię pod hasło cynizm, a tu jeden od drugiego mądrzejszy, jacy to z was filozofowie i poloniści :D

~gosc # 2009-12-31

tak właśnie postrzega cynik ^^^^

~gosc # 2010-01-14

tak w ogóle to rozważanie co to oznacza "cyniczny" przez 2 lata o_O
a te buraki do tej pory nie poprawiły

~gosc # 2010-02-01

np.Monika przezywa osobistą tragedie z powodu dostania 3, inni nie rozumieją rozpaczy Moniki jednak starają się ją wesprzeć na duchu,zrozumieć
Człowiek cyniczny w takiej sytuacji bez żadnych skrupułów wyśmiałby zachowanie Moniki,nie uznaje on bowiem panujących powszechnie w w społeczeństwie norm i zachowań

~gosc # 2010-03-24

A może taki przykład (dialog):
- Nie mów tak do Grzegorza! Każdy człowiek zasługuje na szacunek.
- No właśnie, człowiek. [w sensie, że nie uznał Grzegorza za człowieka, chociaż Grzegorz to Homo sapiens]

albo np.
- Musisz iść na swoją studniówkę! To wyjątkowy dzień w twoim życiu!
- W moim życiu KAŻDY dzień jest wyjątkowy [czyli że podważa (domniemaną) wyjątkowość studniówki]

- Na spowiedzi powinieneś wymienić WSZYSTKIE grzechy jakie pamiętasz!
- Bez przesady! Spowiedź to tylko symbol!

~gosc # 2010-04-17

Zabawne.
W ostatnim czasie zauważyłem zdumiewający rozwój ornitologii w Polsce. Wiele mówi się o ptakach - "żelaznych" orłach, kaczych perypetiach.

~gosc # 2010-04-26

Przykład cynizmu:

Polityk pomaga ludziom, jakieś składki i tak dalej. (powiedzmy że trafiliśmy na wyjątkowo porządnego człowieka)Biednym ludziom się zaczyna powodzić, są szczęśliwy. Cynik na to: pomaga, bo zbiera głosy na wybory. Potem ich oleje.

lub:
Jakiś kapłan np. proboszcz zbiera datki od wiernych na pomoc misyjną do dzieci z Afryki. Cynik powie: księżunio gada, chce pomóc- sobie, bo jest biednym murzynkiem, nie stać go na Maybacha jak u Rydzyka.

~gosc # 2010-06-16

to ostatnie chyba najbardziej mi to zobrazowało ;)
czyli to mają na myśli ludzie, mówiąc, że jestem cyniczna lol2

~gosc # 2010-10-04

I co, mają rację?;)

~gosc # 2010-11-05

Cynizm – postawa etyczna, charakteryzująca się nieuznawaniem wartości i norm obowiązujących w danym środowisku.

Cynizm wiąże się z negatywnym poglądem na naturę ludzką. Zgodnie z tym uznaje, że jednostki dążą do realizacji swoich egoistycznych interesów, i wątpi w autentyczność altruistycznych motywów działań. Według cyników nie istnieją "wyższe wartości", "wzniosłe cele" czy ideały (np. dobro powszechne, rodzina, Bóg). Są one jedynie słowami, za pomocą których jednostki oszukują same siebie, lub które służą jednym do manipulacji drugimi. Tym samym podając je w wątpliwość obnaża się ludzkie zakłamanie. Cynizm może więc być uznany za postawę, nastawioną na realizację wyższej, bardziej autentycznej moralności.

~gosc # 2010-11-08

nie wiecie ani co to sakrazm ani ironia (swoja droga - moim zdaniem sarkazm to najwyzsza forma i dowcipu i inteligencji).

wasze przyklady cynizmu sa zenujace.
najprostszy przyklad cynizmu
- kocham cie
- ok, ja tez sie chce podupczyc

~gosc # 2011-11-03

nic więcej nie było

~gosc # 2011-11-22

Cyninzm to przed wszystkim filozofia. A dokładniej jej część.

arek78wtc # 2011-12-30

cynizm - "postawa jawnego i wyzywającego lekceważenia wartości życiowych, praw, moralności albo osób, czyli tego, co jest powszechnie uznawane i szanowane"
http://slowniki.gazeta.pl/pl/cynizm

~gosc # 2012-01-11

cynizm jest podobny do sceptycyzmu tylko z odobiną ironi np.zobacz,oni tam poszli chyba po tu,żeby się nażreć,pacany!

~gosc # 2012-01-17

sceptycyzm z odrobiną ironii - to mi sie podoba!

~gosc # 2012-02-04

czy cynizmem mozna nazwac sytuacje kiedy czlowiek ocenia negatywnie drugiego czlowieka, mimo zego nie zna!!??

~gosc # 2012-02-25

Cynik nikogo źle nie ocenia.
Cynik rozumie, że wszyscy ludzie kierują się egoistycznymi i egocentrycznymi pobudkami. Nie ocenia tego jako złe, taka jest po prostu natura człowieka.
Ludzie mówią i robią to co ma im przynieść korzyść, to jest ich uświadomioną bądź nieuświadomioną motywacją.
Ludzie nie są dla siebie mili, bo mają dobrą naturę, nikt nie działa charytatywnie dla innych. Wszyscy robią to tak na prawdę dla siebie, aby podnieść poczucie własnej wartości, poczuć się potrzebnym, zabłysnąć w prasie itp itd.
I współczesny cynik właśnie tę naturę człowieka rozumie. I tyle.

~gosc # 2012-03-21

można by prace magisterska na temat cynizmu napisac.
Ktoś kto jest cynikiem ...to chyba blisko mu do egocentryka?

~gosc # 2012-04-21

EXPERT: Najbardziej wartosciowy i najbilzszy prawdzie jest ten opis goscia:

"Cynik nikogo źle nie ocenia.
Cynik rozumie, że wszyscy ludzie kierują się egoistycznymi i egocentrycznymi pobudkami. Nie ocenia tego jako złe, taka jest po prostu natura człowieka.
Ludzie mówią i robią to co ma im przynieść korzyść, to jest ich uświadomioną bądź nieuświadomioną motywacją.
Ludzie nie są dla siebie mili, bo mają dobrą naturę, nikt nie działa charytatywnie dla innych. Wszyscy robią to tak na prawdę dla siebie, aby podnieść poczucie własnej wartości, poczuć się potrzebnym, zabłysnąć w prasie itp itd.
I współczesny cynik właśnie tę naturę człowieka rozumie. I tyle."

A w przykladzie Asi i Kasi jest prawie ok, tylko "ślicznie" bylo by wypowiedziane normalnie, nieby szczerze, czyli tylko przez nedno "ś" i bez złośliwości, podczas gdy rzeczywistym celem Asi byloby, żeby fatalnie wyglądająca Kasia nie sprzątnęła jej jakiegoś fajnego "ciacha" sprzed nosa:)

~gosc # 2012-12-04

ta definicja to błąd ingotum per ignotum ;/

~gosc # 2012-12-04

no paczpan. wychodzi na to, że większość słowników jest od pierwszej do ostatniej strony wypełniona błędami ignotum per ignotum.

~gosc # 2013-01-07

Hmm podam wam przykład cynizmu... np facet ma kobiete i spotyka się z inna na seks i ta druga kobieta mówi, że ma w dupie to, że on ma babe... to jest cyniczne.. bo ona nie szanuje wartości moralnych, drugiego człowieka.. :)

~gosc # 2013-02-11

Cynizm to filozofia odrzucająca ludzkie zakłamanie.

Cynik wątpi w autentyczność czynów innych, ponieważ uważa że człowiekiem nie kierują wyższe wartości, lecz egoistyczne pobudki.

Przykład z Kasią i Anią: Kasia jest cynikiem więc wie, że pani Ania, która kandyduję na prezydenta miasta, pomaga społeczeństwu na pokaz, tylko po to by dostać posadę.

Nie wiem czy komentarz potrzebny, ponieważ pan EXPERT, opisał to dobrze, lecz bałem się że ktoś posłucha pana "eskperta" opisujący cynika jako osobę bez skrupułów. Cynik to nie osoba zła lecz zauważająca zło!

~gosc # 2013-03-25

Ła... dużo się tu dowiedziała. Piszecie świetne komentarze! Idzie się pośmiać i podrwić z innych, co (można powiedzieć) idzie w parze ze zdobyciem nowej wiadomości do własnego słownika - a może i nie? Gdyż ja nadal nie do końca rozumiem słowa "cyniczny"!

Iza

~gosc # 2013-07-01

Tu Kasia,
Po pierwsze, nie kupiłam sobie zielonej kurtki, tylko brązową.
Po drugie, nie jestem hipokrytką.
Po trzecie, gdzie jest Ania?

~gosc # 2013-07-02

Przepraszam, ale ja nic z tych komentarzy nie rozumiem. Jedni mówią że cynizm to srutututu, drudzy że blablabla itd. A ja nadal nie rozumiem tego słowa! Za przeproszeniem, walcie tą stronę, polecam:
pl.wikipedia.org. Cześć!

~gosc # 2013-07-05

Nie wiem, czy dobrze to czuję, ale chyba taki np. serialowy dr House jest cyniczny. Potrafi np. bez ogródek wyjechać ojcu płaczącemu nad umierającą córką: ,,Uprawiał Pan seks z córką, mam rację?"
Serialowy Sherlock też jest cynikiem. To dobre przykłady?

Artur

~gosc # 2013-07-06

cynik to osoba bardzo obludna zaklamana ktora w oczy patrzy a kolo tylka robi kim innym jest w rzeczywistosci a kogo innego udaje skrywa swe niecne zamiary pod plaszczykiem ironi i drwiacego usmiechu osoba tak postepujaca za nic ma wszelkie zasady nieliczy sie z opinia innych osob zas krytyke pod swoim adresem nie przyjmuje do wiadomosci lecz kpi sobie z niej i nadal z upodobaniem postepuje po swojemu w sposob wyrachowany czerpiac z tego zachowania tylko sobie znana przyjemnosc mozna rzec jest to wyrachowany egoista o niewaskim tupecie osoba ktorej mowiac brzydko mozna pluc w ryj a ona mowi ze deszcz pada

~gosc # 2013-07-06

Bardzo ładnie. Siadaj, pała.

~gosc # 2013-09-08

pojebani ludzie

~gosc # 2013-10-13

cynizm:
-szklanka jest do połowy pełna
- szklanka jest do połowy pusta

~gosc # 2014-01-30

cynizm wywodzi sie z filozofii, prawdziwie powinno oznaczać podważanie zasad w które inni bezmyślnie wierzą, widzenie świata takim jaki jest (myślę, że dużo ścisłych naukowców właśnie jest cynikami, dr. House czy Sherlock Holmes też pasują, jeśli chodzi o fantastycznych bohaterów)

jest jednak drugie znaczenie, które w kulturze przyjęło się z negatywnym bagażem, "gość" to dobrze opisał:
cynik to osoba bardzo obludna zaklamana ktora w oczy patrzy a kolo tylka robi kim innym jest w rzeczywistosci a kogo innego udaje skrywa swe niecne zamiary pod plaszczykiem ironi i drwiacego usmiechu osoba tak postepujaca za nic ma wszelkie zasady nieliczy sie z opinia innych osob zas krytyke pod swoim adresem nie przyjmuje do wiadomosci lecz kpi sobie z niej i nadal z upodobaniem postepuje po swojemu w sposob wyrachowany czerpiac z tego zachowania tylko sobie znana przyjemnosc mozna rzec jest to wyrachowany egoista o niewaskim tupecie osoba ktorej mowiac brzydko mozna pluc w ryj a ona mowi ze deszcz pada

W mojej ocenie jest to jednak znaczenie stereotypowe i mylące

przekorny # 2014-01-30

Oceny nie mają tu nic do rzeczy, słowo ma kilka znaczeń i tyle.

~gosc # 2014-02-06

Rozbawiliście mnie.To dobrze.Weszłam z ciekawości i aby zgłębić wiedzę na temat znaczenia słowa "cynizm".No i zgłupiałam.Nic już nie wiem.Wychodzi ze to słowo jest wieloznaczeniowe i ilu tłumaczy tyle teorii.Jaka jest prawdziwa? :)

~gosc # 2014-02-13

cynizm.Hmm to coś takiego: jest kobieta piekna i młoda a u boku ma dupka który ja olewa i nie zaspakaja jej potrzeb któremu wydaje sie wrecz jest pewien że kobieta ta to pudło do wykorzystania i liczy na to że tak bedzie a jak ona sie ocknie ma pretensje.

~gosc # 2014-03-17

moja żona ma Ania i ma zieloną kurtkę, kurtka jak kurtka - zielona, a żona czy w kurtce czy bez jakie to ma znacznie

marek176cm # 2014-03-18

Cytat: (~gosc 2013-10-13)

"cynizm:
-szklanka jest do połowy pełna
- szklanka jest do połowy pusta"

Drogi ~Gościu!

Podałeś niefortunny przykład, bo podane dwie linie to NIE JEST przykład CYNIZMU, lecz klasyczny przykład dla określenia OPTYMISTY (wersja pierwsza) i PESYMISTY (wersja druga).
Żadnego związku z cynizmem!

Marek / W-wa

marek176cm # 2014-03-18

Mamy wypowiedzi TEGO SAMEGO GOSCIA podane w dwu wersjach, a 'jedna lepsza od drugiej'.

Mówię o osobie z 2013-07-06 i 2014-01-30.

Piewsza wypowiedź, krótsza, według uznania autora była nieco "niedopracowana" i rzeczywiście "dopracował" ją, kontynuując swój pierwotny KOMPLETNY MĘTLIK stylistyczno-myślowy, nie wspomną tu o tragicznym braku podstawowej interpunkcji, czego końcowym efectem jest druga wersja tegoż gościa. Jest to ten sam mętlik, ale przedłużony!

Tłumaczy nam, wyjaśnia, daje przykłady i w końcu, jakby krytukując siebie i innych, oznajmia: "W mojej ocenie jest to jednak znaczenie stereotypowe i mylące".

Wcale się nie dziwię, że dziewczyna / kobieta z 2014-02-06 wyraża swą totalną frustrację.

Marek / W-wa

jolka176kg # 2014-03-18

cytat marek176cm: "efectem"
Moiściewy, ta fafuła znowu tak napisała! Toć to nawet młokosy z moich okolic tak by nie napisały (bo grają w Mass Effect, hi, hi)! I Ty masz czelność walczyć z obcymi naleciałościami obecnymi w języku polskim? Bój się Boga Marku, bądź POLAKIEM!
Jolka / Pa-ce

~gosc # 2014-05-03

Właściwie to przykład ze szklanką do połowy pustą i pełną to ani cynizm, ani ironia, ani wyraz optymistyczny, ani pesymistyczny. To po prostu paradoks szklanki z wodą:p Nie wiem skąd te dalsze roszczenia, jak wszystko zostało już na początku wyjaśnione.

~gosc # 2014-05-06

Polecam przeczytać jeszcze raz definicję :) wszystko tam jest:) cynizm jest to postawa np. Diogenesa, bo swoim zachowaniem podważał oczywiste normy społeczne. Dlatego, jak przypuszczam, cynikiem nazywamy osobę idącą pod prąd, która nie przejmuje się opiniami innych (ogółu społeczeństwa) tylko robi to, co sama uważa za dobre. Miłego dnia :)

~gosc # 2014-09-03

Dobra, racja- na początku waszych komentarzy można ciągle nie wiedzieć, co to znaczy, ale od połowy idzie załapać i ludzie, którzy dalej nie czają, albo dają jakieś debilne definicje zupełnie innych słów i przykłady nie odnoszące się, niech lepiej wyjdą, bo są po prostu głupi.
Najgorsze jest to, że ludzie używają tych określen (cynizm, hipokryzja, sarkazm, ironia) nie rozumiejąc ich. Aż głowa boli na myśl o panującym debilizmie...

~gosc # 2015-05-19

Ale żeście się rozpisali jest więcej treści niż w samym słownik

~gosc # 2015-08-16

Matka gania syna za palenie fajek, tlumaczy, że to szkodliwe......, a potem sama je sobie kupuje- hipokryzja.

~gosc # 2015-09-30

Ludzie, po prostu wpiszcie sobie "cynizm", a nie "cyniczny". Wydaje mi się, że definicja cynizmu jest lepsza :-)

~gosc # 2016-10-23

Kilka lat się kłócili, a ja nadal rozumiem tylko w połowie znaczenie tego słowa…

~gosc # 2017-10-09

Po prostu cyniczny to inaczej sarkastyczny i/lub drwiący



I po kłótni

~gosc # 2017-10-09

Nie, cyniczny to nie inaczej sarkastyczny.

~gosc # 2017-12-26

Cyniczny to nie ironiczny ,ani sarkastyczny !!!

~gosc # 2020-01-15

cierpki; cięty; deprymujący; dowcipny; drwiący; gorzki; jadowity; kąśliwy; nieetyczny; sarkastyczny; szyderczy; uszczypliwy; wyrachowany; wyrafinowany; zbijający z tropu; zgryźliwy; zimny; zjadliwy; złośliwy
Postawa osoby cynicznej zazwyczaj jest napięta i obraźliwa wobec swojego punktu pożądania i za wszelką cenę idzie bez zastanowienia po swoje wartości i czyny wiedząc, że jednostka lub pole jakiś działań zasadniczo trzymających się swoich wartości moralnych, prawnych itp. nie jest mu obca więc "ofiarą" takich działań cynika jest mu dobrze znana grupa ludzi np.w pracy lub w rodzinie i w ten sposób osoba ta wyciąga z nich wartości i zachowania na rzecz swoich wartości oraz zachowań aby były mu dane na "ślepo" (od razu) próbując być przy tym niepośrednio zauwarzalnym i dobrym w swoich konsekwencjach.To taki mały pod*urwiony kurdupel co chce swojego od swego będąc z nim ciągle w relacji społecznej.Wiadomo, że taka osoba może być tolerowana przez innych ale do swego czasu jeśli nie wyniknie z tego jakaś większa afera to nagle taka pi*da znika z otoczenia bo wie, że nic dalej z tego nie wyniknie i trzeba się schować spowrotem do swojej marnej lisiej dziurki.

~gosc # 2022-04-07

Czy 'cyniczny oszust" to nie masło maślane?

~gosc # 2022-04-07

Nie. Cynik nie jest równoznaczny z oszustem.
"Ty cyniku" brzmi jak "ty oszuście"?


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

24682468 od końca