SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

eh

dopuszczalne w grach (i)

eh

ech; wykrzyknik wyrażający zniechęcenie, zniecierpliwienie itp.

POWIĄZANE HASŁA:


KOMENTARZE

dchaos # 2003-01-01

Nie ma takiego słowa. Jest "ech"

kamb # 2003-01-03

nie ma słowa eh, jest ech, kto to tutaj wsadził?

mashroom # 2003-01-03

jest a wsadzil to tutaj pewien ktos kto sie oparl na polskich slownikach (ale gdzie tam...polski slowniki to na pewno ukladali jacys idioci...taa na pewno ci z pwn na przyklad to nie moga byc madrzy...wy wiecie lepiej ze nie ma...)

sutanna # 2003-01-11

eh jest często spotykane w literaturze, jako wyraz zakłopotania :)

zorra # 2003-02-22

a więc dlaczego nie ma ah ???

madzik23 # 2003-02-28

dziwne ach przez ch a juz słówko eh przez h.Powinno to zniknąć ze słownika!!!!!!!!!Natychmiast.Kto w ogóle układa ten słownik.Chyba jakiś cymbał po szkole podstawowej albo nawet i nie.

mashroom # 2003-02-28

bez komentarza.

y0dyna # 2003-03-03

Od osobiście już od dłuższego czasu mam wątpliwości, czy ty madzik23 chociaż podstawówkę skończyłas..
A wiesz w ogóle co to jest "Słownik Języka Polskiego"? Taka gruba książka,z której można się wiele nauczyć. Założe się, że na oczy nie widziałaś, a przydałoby ci się z pewnościa..

agnes31 # 2003-03-19

nie powinno być dopuszczalne skoro go nie ma w słowniku

eldupka # 2003-03-19

jest to rodzaj westchnienia.Poniżej przytaczam definicje ze slownika. Warto zauważyć, że rozróżnienie pisowni w języku polskim na "H" i "CH" powstało w związku z dawniejszymi różnicami w wymowie tych głosek u naszych praojców.W naszym pokoleniu zdolność rozróżniania takich subtelności prawie zanikła. Znaczeniowo westchnienie jest westchnieniem o takim samym, lub prawie takim samym znaczeniu. W wymowie "eh" westchnąłbym bardziej zbliżone do "ej" z długim "e", a "ech" z większym naciskiem na "CH".Ale lepiej zamiast wzdychac nad przegraną rozpocząć nowa partię w literaki.
"eh wykrzyknik oznaczający lekceważenie, zniechęcenie, zniecierpliwienie, niezadowolenie»
Eh! I tak tego nie zrozumiesz!
Eh! Mam tego dosyć!
Eh, co za czasy!



ech wykrzyknik o różnorakiej treści emocjonalnej
a) wyraża zniecierpliwienie, zniechęcenie»
Ech!
Mam tego dosyć!
b) wyraża lekceważenie, obojętność»
Ech, wszystko mi jedno!
Ech!
Jaki z niego naukowiec!"

~gosc # 2003-03-19

dupa nie mieszaj juz, bo to wyglada jak ii, iii...

~gosc173856 # 2003-03-29

Mnie zawsze uczyli ech...

dr_beata # 2003-03-30

wszelkie zasady ortograficzne w tym słowniku i tak są lekceważone, to po cz się kłócić!!!!!

angel09 # 2003-06-13

połączenie e i h nie istnieje jedyny podobny związek to ech, który też nie ma konkretnego znaczenia

~gosc # 2003-07-05

co jeden - to madzejszy

lastday # 2003-08-30

musi byc ech

pineska___ # 2003-11-24

wszystkie te protesty i tak nie spowodują żadnych zmian... nawet jeśli osoby tworzące słownik dojdą do wniosku, że faktycznie można by odpuścić pewne niezwykle wyszukane formy; nie zrobią tego, bo musiałyby przyznać, że przekombinowały... a tego by nie przebolały:))

~gosc # 2003-11-24

pineska przestań sie jąkać. Wszedzie obowiązują jakies zasady, a nawet najlepsze zasady jeśli nie są respektowane sa niewiele warte. Więc nie jąkaj się pisząc te same komentarze do kilku słów, tylko przyjmij zasady z godnością, a nie z dziecinadą.

~gosc # 2003-11-24

"szanowni" operatorzy słownika zacznijcie lepiej usuwać te komentarze, które zawierają wulgaryzmy, a nie takie które tylko się powtarzają. Takie usuwacie, a na chamskie odzywki nie ma kto reagować!?! Do czego więc pasuje powyższy komentarz skoro usunęliście wcześniejsze?

chaaris # 2003-11-24

skoro jest eh to dlaczego nie ma oh???

hencerbin # 2003-11-24

"eh" jest w słowniku (tak, tak;)) wystarczy sobie poszukać, natomiast "oh" nei ma. Wystarczy takie tłumaczenie?

pineska___ # 2003-11-24

gościu (godz.8:45) powinieneś się podpisać ... zrobiłam to specjalnie ;-)) wyluzuj troszkę i uśmiechnij się ...a jąkanie nie polega głównie na powtarzaniu całych sentencji tylko pewnych dźwięków lub sylab;-))

~gosc # 2003-11-24

a kto powiedział, że "powinieneś"? Gdyby trzeba było sie podpisywac, to by nie było możliwości wejscia jako gosc. :-)

squil # 2004-01-07

wiecie, tak czytam te komentarze i jestem zdumiona, ze mozna tyle razy powtarzac pewne rzeczy i nie trafia to do nikogo...a biedny mashroom z anielska cierpliwoscia tlumaczy wszystkim co to jest SLOWNIK.....

wojan200 # 2004-01-26

To bez sensu wyraz. Równie dobrze może być hh czy hhy - odgłos chrapania. Takich niby-wyrazów można sobie wymyślać setki.

electer # 2004-01-26

poczytaj Zasady Dopuszczalnosci Slow , bo stajesz sie kolejna , denerwujaca swoim brakiem rozeznania w zasadach na kurniku i sadzaca ze wie wszystko najlepiej osoba pzdr lect

mashroom # 2004-01-26

ewentualnie chrapanie może być "chyr chyr" i wtedy nie będziesz narzekał, że nie ma go w słowniku. =)

mumisko # 2004-01-31

Po przeczytaniu kilku dyskusji dotyczących tego słownika dochodzę do jednego wniosku - jego twórcy nie opierają się na używanym przez ludzi języku, a na słowach zawartych w pewnym konkretnym słowniku. Zrozumiałe jest, że na czymś trzeba oprzeć zasady. Niezrozumiałe jest natomiast, że twórcy słownika uparcie obstają przy pewnym zasobie słów, który zawiera wiele słów nie używanych w normalnym języku, a nie zawiera słów całkiem zwyczajnych, nawet rzeczowników w mianowniku, o które jest przecież najprościej. A w grach, w których używane słowa budzą duże emocje, dobrze byłoby dać nie tylko konkretny zbiór słów, ale też jasne zasady - a to wymaga albo dodania wszelkich możliwych onomatopei, albo zaniechania dodawania takich w ogóle. Bo w tej sytuacji, jaka tu istnieje, jedynym sposobem, na uzyskanie dobrych wyników jest nie dobra znajomość polszczyzny, a wykucie tego konkretnego słownika na pamięć, łącznie z tym, których słów tu nie ma.

mumisko # 2004-01-31

Podobnie doradzałbym usunięcie ze słownika słów wysoce specjalistycznych i archaicznych, które zna raptem kilka setnych procenta Polaków.

denimdemon # 2004-05-16

nawet w komiksach chyba tak nie piszą .......

madziusiag # 2004-11-15

pisze się przez ch

_jaznia # 2005-01-22

a może są dwie różne wersje - przez h i przez ch? a może są dwa słowa, które wymawia sie tak samo, a pisze inaczej? a może należałoby zajrzeć do słownika i wtedy dopiero się wypowiadać?

mistletoe # 2005-02-07

hm :-)

~gosc # 2005-04-20

eh - Słownik Ortograficzny PWN 2004 str. 151
ech - Słownik Ortograficzny PWN 2004 str. 149
może by poprawić opis-znaczenia. Jesli opisuje się znaczenie "eh" to w opisie znaczenia też powinno być napisane eh...

kyrba # 2005-04-29

brawo ~gość!!!! :)))

contra_me # 2005-05-09

U MNIE DOSTAŁBYŚ PAŁĘ ZA NAPISANIE 'EH'

monk22 # 2005-05-22

Ja lubię "eh"

chimeryk # 2005-06-05

Zastanawiam się po co ten słownik, skoro znajdują się w nim dziwolagi typu "eh" i "ts", ni to wyraz polski, ni obcy. Może uczciwiej byłoby powiedzieć: "gajta jak chceta".
A może warto zastanowić się nad konsultacją z językoznawcą. Jestem do dyspozycji - za darmo.
Pozdrowienia.

koalar # 2005-06-05

Pewnie, że za darmo... Kto by płacił za takiego językoznawcę?

kudlata_pyskata # 2005-07-10

ech; wykrzyknik wyrażający zniechęcenie, zniecierpliwienie itp

ewelcia_ewelcia # 2005-08-04

Chciałabym zauważyć że tu są "dopuszczalne dwuliterówki" a nikt nie powiedział że to są słowa :p

oakson # 2005-08-05

mumisko - popieram w całej rozciągłości.
irytuje mnie jeszce ta niekonsekwencja przy nazwach własnych.

pozdrawiam
student językoznawstwa

blimunda # 2005-08-05

Oakson, nie ośmieszaj się, podpisujesz się pod wypowiedzią osoby, która nie potrafi poprawnego zdania zbudować:

"Bo w tej sytuacji, jaka tu istnieje, jedynym sposobem, na uzyskanie dobrych wyników jest nie dobra znajomość polszczyzny, a wykucie tego konkretnego słownika na pamięć, łącznie z tym, których słów tu nie ma." (mumisko, z dn.2004-01-31 00:36:00 )

Z Ciebie taki student językoznawstwa jak ze mnie zakonnica. Swoją drogą chciałabym się dowiedzieć na jakiej uczelni jest samodzielny kierunek: "językoznawstwo".

pop_10 # 2005-08-31

skoro tutaj twórcy gry wymyślili słowo 'eh' to może po co w ogóle jest dwuznak 'ch'? Mnie w szkole uczyli, że to cię pisze przez owy dwuznak. Ja także dołączam do listy, żenależy to słowo wykreślić ze słownika, a wzamian wsadzić 'ech'!!!

~gosc # 2005-10-07

eh, aż szkoda czasu na komentowanie waszych głupich wypowiedzi (eh- jest fajne i już)!!!!!!

kitraczka # 2005-10-22

i jeszcze by moglo myć HEH :D

~gosc # 2005-11-07

fajny słowniczek=P agatka

~gosc # 2005-11-29

po co piszecie te głupie komentarze? jak niektórym nie wiadomo pewnie jeszcze, to istnieje słówko eh z dziedziny ochrony środowiska, którego znaczenia właśnie szukam, tylko nie moge znaleźć:) a takie głupoty to możecie dla siebie zachować. jak ktoś nie ma nic do powiedzenia, to najczęściej jest tak, że za wszelką cenę chce powiedzieć jak najwięcej (bez skojarzeń ze mną):)

~gosc # 2006-01-21

mnie sie wydje ze powinno byc ech a nie eh...chyba tzreba się zwrócic do pofesora Pana Miodka..:)

~gosc # 2006-01-21

a i jeszszcze..moze nie wjeżdzalisbycie na siebie..to jest takie ...nieskie..jak dzieci z pzredszkola..

~gosc # 2006-01-21

niskie*

agnieszka1993 # 2006-01-26

Ja tam piszę zawsze "eh",ale wiem,że nie ma go w słowniku...bo to jest niedorzeczność:/

owieczka_owca # 2006-02-26

ludzie złoci. zrozumcie! jeśli macie jakieś wątpliwości, to miejcie pretnesje do twórców słowników, na podtawie których układany jest ten słownik! a nie do twórców TEGO słownika!
Odczepcie się od mashrooma i reszty, bo to nie od nich zależy co jest w słowniku na którym się opierają! Zrozumcie!

plumka76 # 2006-03-09

ech jest poprawnie!kto wymyslil eh?to jest błąd ortograficzny(chyba)a przynajmniej tak sądze.Trzeba usuwać takie rzeczy ze slownikow!

bonita # 2006-04-16

ludziska "eh!" wystepuje w slowniku ale tylko z wykrzyknikiem! A dodawanie form wykrzyknikowych to juz zupelnie inna kwestia! Wedlug mnie nie powinno ich byc! Poniewaz w grze uzywa sie tylko literek a zadnych znakow nie znalazlem i nie widzialem! Wiec jak napisac "eh!". Pozdrawiam i NIE POPIERAM!

djkoalar # 2006-04-16

Zasady dopuszczalności słów literaków opierają się na ZDS-ie gry Scrabble, tam zaś możemy przeczytać:
"obecność znaku przestankowego (np. wykrzyknika po słowie sic!) nie ma wpływu na dopuszczalność" - czyli słowo sic jest dopuszczalne, chodź zapisujemy je zawsze z wykrzyknikiem.
Podobne zdanie powinno się pojawić przy najbliższej gruntownej poprawie ZDS-u literakowego.

djkoalar # 2006-04-16

choć* :)

djkoalar # 2006-04-16

A po "eh" możemy napisać przecinek, niekoniecznie wykrzyknik, np.:
Eh, ile można tłumaczyć takie duperele... ;)

~gosc # 2006-05-12

ale Wy się nie macie chyba o co kłócić co? a co to za różnica czy napisze się ech czy eh, dla mnie to jedno i to samo.

~gosc # 2006-05-31

ech jest od echa,
eh, duperele ludzie gadacie :)

bdk71 # 2006-07-07

pięknie, przez 3 lata trwała dyskusja o "eh" cholera, Polacy to jednak kłótliwy naród

izusssiaa # 2006-09-19

jaki bezsens :/ eh jest ale ah juz nie ma .. :/

7mietka7 # 2006-10-07

jest różnica między "eh" a "ah", ale bdk71 ma rację. ta trzyletnia dyskusja nie miała sensu; "eh" jak było w słowniku tak jest, a mash go nie usunie, więc wszyscy ci, którzy byli za tym żeby wywalić to słowo ze słownika po prostu przegrali ;) bez sensu było dyskutować :)
pozdrowienia :)

~gosc # 2007-01-28

Cóż, w gruncie rzeczy w ksiażkach jeśli w/w słowo jest używane, to właśnie przez "ch"... Jednakże ja zawsze używam formy "eh". Podejrzewam, ze akurat w tym przypadku isnieje pewna dowolność, w końcu słowo to nie ma konkretnego znaczenia, to raczej westchnienie - a w takiej sytuacji najważniejsze jest brzmienie, w obu przypadkach takie samo.

sechmet # 2007-02-19

A kto może wiedzieć czy wzdychamy prze 'h' czy 'ch'? :D

~gosc # 2007-02-21

Dla zainteresowanych...

-Wykaz wykrzykników, wyrazów dźwiękonaśladowczych oraz wyrażeń o charakterze wykrzyknikowym.
-Podział wykrzykników i wyrazów dźwiękonaśladowczych ze względu na pochodzenie.
-Podział wykrzykników ze względu na znaczenie.
-Podział wyrazów według kryterium syntaktycznego (składniowego)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wykrzyknik_(cz%C4%99%C5%9B%C4%87_mowy)

We wszystkich tych podziałach istnieje "eh".Nie wierzyłam ale tak jest!I tak dalej będę pisać "ech".Zanim jednak kogoś poprawię to się zastanowię:)

~gosc # 2007-02-21

sechmet..to zależy dlaczego wzdychamy:D

~gosc # 2007-03-12

jak dla mnie w tym przypadku to niema roznicy zwlaszcza ze jest to takie slowo ktore duza czesc pisze przez h a inni ch , zwiazku z czym obie formy sa dobre , wkoncu od nas to zalezy co i jak sie pisze jesli jest jakas wieksza czesc spoleczenstwa uwazajaca ze te slowo pisze sie przez h to pisze sie u nich przez h , nieznaczy ze inne czesc spoleczenstwa ma uwazac tak samo , tak powstaja jezyki

darenka2 # 2007-03-29

ech pisze sie przez CH!!

malaczarna2121 # 2007-04-02

a tam, "ech" i "eh"... bez różnicy. No, może jednak z. "ech" dla wszystkich, "eh" dla wybrańców ;)
skoro jest w słownikach, to po co się spierać?
/jakoś mi się tutaj weszło ;p/

kakasiunia1515 # 2007-04-23

Zorra wiesz dlaczego nie ma "ah" bo "ah" pisze sie przez "ch" czyli "ach " ....

paulinus5 # 2007-06-12

słownik w literakach jest bardzo ubogi a za to jest tu wiele wulgaryzmów jakby nikt tego nie kontolował

komar_12_ # 2007-06-24

mam podręczny słownik ortograficzny. Szukałam "ech" i gdy zaczynała sie litera "E" to pisało ECH! na samym początku! Jak nie wierzycie to sami sobie sprawdzcie takiego słowa jak "EH" nie ma !!!!!!!!!

~gosc # 2007-07-19

było napisane, a nie "pisało" pani <znawcojęzykowy>

inkad # 2007-08-11

Co to jest? Paranoja!!!Nie ma eh - od wieków jest tylko ECH! Jeżeli to ma być profesjonalna gra to trzeba to koniecznie poprawić. Wielokrotnie mamy pretensje do osób, które nie radzą sobie z ortografią, a jak mają sobie poradzić, skoro grają i jest eh??? Zakoduje się w pamięci człowiek będzie już później robił błędy. Co to za literaki???

koalar # 2007-08-11

Niepotrzebnie się irytujesz, bo nie masz racji:
http://so.pwn.pl/lista.php?co=eh

r0bicoolziom # 2007-08-11

no ziom teraz to ją dopiero zirytowałeś

~gosc # 2007-09-12

mamy teraz 21 wiek a wiec uwazam ze pewne slowa, takie jak eh powinny byc NIE dopuszczane w grze literaki, poniewaz to jest relikt z przeszlosci. Skoro w kazdej szkole ucza ze sie to pisze przez ch to niech juz tak zostanie. Jesli ktos lubi grzebac w historii to moze przegladac stare slowniki we wlasnym zakresie. Moim zdaniem w literakach powinien byc zastosowany aktualny slownik jezyka polskiego, a nie ze sredniowiecza :/

meg # 2007-09-12

rok wydania 2005
czy to mało aktualny słownik jest?

mike_torrento # 2007-10-18

Wiekszosc ludzi pisze na grach "ech" ale niektorzy chca se ulatwic platanie palcow i pisza "eh".

Mi sie wydaje ze to nie musi byc dopuszczalne, wrecz fajne ale niestety w moim slowniku jest tylko "ech"

Ech, co za czasy =]

bloczka11 # 2007-10-28

na moje to się pisze ech no ale "eh" się czasem przedaje jak nie masz co wykombinować z literką h=)

1pikotek # 2007-11-09

Ale jazda!!! I to o taki niepozorny wyraz. Jak wyraz eh może nie istnieć skoro ludzie go widzieli w kilku słownikach (podane są nawet konkretne strony) i na w.w.w. (do której wskazany jest adres). Zanim zaczniecie coś negować i rozniecac wciąż od nowa 3-letnią dyskusję, spójrzcie drodzy Rodacy do wskazanych źródeł i przyjmijcie do wiadomości, że EH jednak ISTNIEJE.
Na udowodnienie tej tezy powiem tylko, że mnie także udało się wyśledzić wyraz o którym mowa, chociaż (o zgrozo!!) w szkole też słyszałam tylko o ECH!

Pozdrawiam 1pikotek

~gosc # 2007-11-10

Wykrzyknik ech! znaczy to samo co eh! – oba mogą wyrażać różne emocje: zniecierpliwienie, zniechęcenie, rozgoryczenie, niezadowolenie, obojętność, lekceważenie, żal, rozpacz, sprzeciw. Dokładniej informują o tym dodatkowe czynniki, zarówno językowe, np. intonacja, barwa głosu, iloczas, przycisk, jak i zewnętrzne, np. sytuacja, kontekst.
Warto dodać, że te wykrzykniki należą do pierwotnej, najwcześniejszej warstwy językowej. Zachowały się we wszystkich językach słowiańskich, por. czeskie ech!, eh!, ukraińskie ech!, słoweńskie èh!, serbskie èch!, i w innych językach europejskich, np. angielskie eh!, francuskie eh!, łacińskie eh!, litewskie ėk!
W polszczyźnie obie formy poświadczone już od XVI w. Sądzę, że ech! jest pierwotne, a forma eh! ukształtowała się pod wpływem obcym.
— Krystyna Długosz-Kurczabowa, Uniwersytet Warszawski

http://slowniki.pwn.pl/poradnia/lista.php?id=7974

~gosc # 2008-05-22

eh to spowo n.p gdy jestem smutna

~gosc # 2008-08-04

debile. Ech i eh jest dopuszczalne w każdym zdaniu w języku polskim.

~gosc # 2008-08-05

ech, byłem tutaj;d (hmr)

~gosc # 2008-08-28

prawda jest taka, że obie formy są dopuszczalne. Tylko"ech" to taka nasza bardziej rodzima forma a 'eh' powstało na skutek wyżej wymienionych upodobnień do języków sąsiadów. Także nie ma różnicy jak kto napiszę, kwestia indywidualna. I po co tak się kłócić??
pozdrawiam filożka

~gosc # 2008-08-29

tragedia...
wykłucające sie bezmózgi, ktorzy walczą a nie wiedą o co. Krzyczy ze ma byc X bo Y to błąd a w nawiasach dopisuje (chyba) - to czego sie wydzierac? Jak sie nie wie, hę? a może "Chę"?

Obie formy są dopuszczalne, a jezeli masz z tym jakis problem, to raczej przejdz sie do psychologa a nie do polonisty, jezeli to jest powód by wydzierać sie jak dzikus z puszczy..

~gosc # 2008-08-29

tak, ja również uważam, że wykłUcające sie bezmózgi to tragedia...

~gosc # 2008-11-01

skoro jest EH, to dlaczego nie ma AH??????

madzieq # 2009-01-04

Skoro obie formy "eh" i "ech" są dopuszczalne i poprawne pod względem gramatyki i ortografii to dlaczego nie ma słowa "ah" i jest tylko "ach". Przecież to powstało na identycznej zasadzie. Niech ktoś nie mysli że się wykłócam, po prostu mnie to zastanawia i potwierdza iż ów słownik posiada wiele błędów ;)

kamm93 # 2009-02-18

Podstawowa zasada mówiąca o wykrzyknieniach jest taka, że nie ma słów dwuliterowych. Wszystkie cha, ech, ach są pisane z tego powodu przez ch.

~gosc # 2009-04-27

pisze sie ech tak samo jak ach i och
Pozdrawiam,
Wampirek.

~gosc # 2009-06-13

> wojan200 # 2004-01-26

To bez sensu wyraz. Równie dobrze może być hh czy hhy - odgłos chrapania. Takich niby-wyrazów można sobie wymyślać setki.

Z tej setki możliwych wyrazów, szczególnie chciałbym wyróżnić i tym samym pozdrowić wyraz "pierdu, pierdu"
jest on tym bardziej miły mym uszom, że oddaje nie tylko dźwięk mego ulubionego instrumentu, ale też wielce udatnie naśladuje brzmienie dyskusji w tym wątku :D

pozdrawiam normalnych, całą resztę serdecznie całuję :*

~gosc # 2009-07-15

mogli by dodać wyrz ,,sai,, jest to broń japońska skoro katana jest to czemu ,,sai,, nie ma? Ten słownik jest bardzo nie konsekwentny.

~gosc # 2009-10-21

"Ech" i "ach" - to całkiem co innego niż "oho" i "aha".
Tylko ohy i ahy pisze się przez "h"!

~gosc # 2009-10-30

A ja ostatnio znalazłam, w podręczniku do czwartej klasy szkoły podstawowej właśnie "eh" i mnie to bardzo zdziwiło bo do tej pory sądziłam, że obowiązuje ta druga forma.

linaanil # 2009-12-03

Ja zawsze pisałam "ech" i tak też mam w słowniku. Jednak postanowiłam poszperać i na jakiejś stronie znalazłam, że dopuszczalne są dwie formy. Dla pewności jutro się chyba spytam w szkole, bo zaczął mnie intrygować temat tajemniczego ech/eh ;>
Pozdrawiam, Lina ;)

komisarz # 2010-02-04

Ilu polonistow tyle przekonan. W kazdej ksiazce, ktora czytalem, bylo "ech" a nie "eh". Nie ma nikogo, kto wie wszystko, tak wiec nie podpieralbym sie jednym slownikiem a raczej powolal jakas rade ochrony jezyka polskiego, ktora ustalilaby raz na zawsze, co i jak sie pisze, bo w tym slowniku SJP istnieja dziesiatki wyrazow kompletnie "nie polskich" ale i brakuje dziesuatkow wyrazow, na codzien uzywanych potocznie.

~gosc # 2010-02-16

a czemu nie ma ''EHH''??????!!!!!! a częściej się mówi takie ''ehh''






dziękuję bardzo.

~gosc # 2010-04-16

Najciekawszy komentarz Eldupki. Mało kto wsłuchuje się w takie subtelności. Czasami dla uzyskania specjalnego wyrazu warto jest samemu podjąć decyzję o pisowni, zwłaszcza gdy opinie znawców są podzielone. Wówczas takie komentarze jak Eldupki są bardzo pomocne aby potwierdzić własne intuicje, zweryfikować jak są odczytywane przez innych...

bonow56 # 2011-02-04

EH-101 Heliliner, duży śmigłowiec transportowy, produkowany od 1987 przez wytwórnię brytyjską Westland i włoskiego Agusta.

~gosc # 2011-02-09

zgadzam się jest takie słowo

korab # 2012-01-29

co z tego, że jest takie słówko! Gra traci sens, gdy jakiś rankingowiec (brak w słowniku tego słówka) zamiast układać wyrazy i bawić się słowotwórstwem wpycha "ii", "iii", "eh" "hi" i inne takie bzdety. Nie świadczy to o poziomie gracza a jedynie o jego świadomości, że wyrazy, których zwykle się nie używa - znajdują się w tym słowniku.

~gosc # 2012-01-29

znajomość bądź nieznajomość podstaw tej gry nie świadczy o poziomie gracza?
weź Ty raczej pozostań przy tym remiku.

~gosc # 2012-01-29

Korab weź ty idź grać w chińczyka bo głupoty piszesz straszliwe. "Hi" "eh" to wyrazy jak każde inne a że Ty ich nie znasz? Cóż, nie znasz jeszcze tysięcy innych i co? Inni mają ich nie używać bo jaśnie Pan korab ich nie zna i psuje mu to zabawę?

~gosc # 2012-01-30

czy to ze mam prawie 16lat i nie mam gg, internetu a nawet komputera jest dziwne?

~gosc # 2012-04-15

http://sjp.pwn.pl/slownik/2456145/ech EH i ECH - obydwie formy prawidłowe :p

~gosc # 2012-04-28

no to ja mam dziwny słowniki bo w nim jest tylko ech sprawdziłam.

~gosc # 2012-05-04

eh, eh, eh i pani psorka zaznaczyła to jako błąd mówiąc: "sam jesteś eh, a jakby twoja matka mówiła ciągle eh przez samo eh, to by cię na świecie nie było, miernoto".

inustintria # 2012-05-12

"eh" istnieje, nie ęsijcie mi tutaj :P

Jakoś dotychczas zawsze poprawne było "ech"; "eh" traktowane jest w sumie jako błąd. No ale cóż, skoro jest "ii", jest i "iii", i jest nasze kochane "ęsi", to "eh" wydaje się być naprawdę mądrym słowem.

~gosc # 2012-08-05

współczuję twórcom słownika i zastanawiam się po co są komentarze. reguły są jakie są, gramy for fun, mamy możliwość poznania przedziwnych słów i słóweczek ("has") i jeszcze mało. troszku dystansu szanowni gracze ;)

~gosc # 2013-02-15

http://sjp.pwn.pl/szukaj/eh i wszystko jasne tak na przyszlosc

mirnal # 2013-02-15

tamże - ech, eh «wykrzyknik wyrażający różne stany woli lub emocji»

~gosc # 2013-07-02

'ech' nie jest przypadkiem liczbą mnogą od 'echo' ? :D:D

~gosc # 2015-11-10

Mashroom a ty jako moderator ("ty" specjalnie z małej) powinieneś być bardziej samokrytyczny.

~gosc # 2015-11-10

~goscu, mashroom NIGDY nie był moderatorem. Poza tym prawdopodobnie nie ma go już na tym świecie.

~gosc # 2016-09-13

Mashroom żyje i ma się dobrze. Zobacz pod "Trumpus".


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

53055305 od końca