SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

et cetera

niedopuszczalne w grach (i)

et cetera

[czytaj: etCEtera lub etceTEra] z łaciny: i tak dalej


KOMENTARZE

~gosc # 2007-10-12

czemu nie dopuszczalne w grach?

kosarz10 # 2008-02-05

dlatego ze to są dwa wyrazy

~gosc # 2008-04-20

w języku ang jest jeden wyraz.

~gosc # 2008-08-14

to jest slownik jezyka polskiego.... -_-'

~gosc # 2009-03-27

skoro słownik jezyka polskeigo, to dlaczego ta łacina?

~gosc # 2009-06-10

gościu mylisz się - w angielskim też jest "et cetera".

~gosc # 2010-01-15

Niedopuszczalne w grach ponieważ jest to wyraz pochodzenia obcego, dokładniej łacińskiego (et = i, cetera = reszta), a także dlatego, iż jest to zwrot dwuwyrazowy. A że jest to wyraz używany w języku polskim dlatego znajdujemy go w słowniku języka polskiego.

Pisanie et cetera razem jest błędem, nawet w języku angielskim, chociaż niejednokrotnie można się z tym spotkać.

~gosc # 2010-10-11

Nie dopuszczalne w grach ? A w Wiedźminie jakoś De Wett wymienił to w swoim dialogu z Geraltem . I co teraz ? : x

~gosc # 2010-11-22

Tak to jest jak dzieciarnia zaczyna wypowiadać się na temat o którym nie ma pojęcia... Drogi gościu z dnia 2010-10-11 (i wszyscy zainteresowani ;) ) nie chodzi o gry komputerowe, ale o gry słowne - np. scrabble.

~gosc # 2011-05-06

Jest napisane w GRACH a nie w GRACH SŁOWNYCH . Pozdro mądralo

~gosc # 2011-05-24

Ale nie jest też napisane w GRACH KOMPUTEROWYCH, to się nie kłoćcie. ;)

~gosc # 2011-06-13

I jeszcze jedno. Tematem sporu jest "niedopuszczalne w grach". Nie mogę zrozumieć jednego. Dlaczego ~gość w pierwszym komentarzu napisał to rozdzielnie? Nie wierzy słownikowi? Jednak jeśli dla kogoś "gra" to gra komputerowa to pewnie zakwestionuje i łączną pisownię słowa "niedopuszczalne" No chyba, że się jeszcze trochę pouczy...

~gosc # 2011-06-13

... byle nie od powyższego ~gościa z biegunką słowną, żenującą interpunkcją, problemami z obsługą przeglądarki itp. itd.

~gosc # 2011-10-13

niedopuszczalne w grach nie znaczy, że zabroniono używania tego słowa w grach. banda debili...

dokładnie tak jak powiedział jeden z mądrzejszych tutaj gości, np. w scrabble..

~gosc # 2012-11-22

Taki malutki zwrocik a taka uciecha dla oczu, kiedy was, drodzy komentatorzy czytam :)

~gosc # 2013-01-26

@Up
Odkop roku.

Swoją drogą skąd gość miał się domyślić, że chodzi o gry słowne? Raczej pierwszy termin, jakie kojarzy się ze słowem gra to gra komputerowa.

~gosc # 2013-03-10

Hmmm... jak ktoś chce się tu wyrażać, to najlepiej gdyby był w pełni przygotowany z ortografią i interpunkcją to miejsce dla ludzi mądrych, a nie bandy debili co się kłócą. Nie było napisanie dokładnie "Gra słowna" więc każdy mógł pomyśleć o czymś innym, ale to nie powód do tego, aby się kłócić.

~gosc # 2013-04-03

tak..tak..to jest gra...MÓZGÓW....
jak zawsze jedna jest dla półgłówków ,druga-dla bardziej myślących /żeby nie napisać dla bardziej oczytanych i inteligentniejszych /...

~gosc # 2013-12-25

gra bardzo slowna, bo sie pisze "et caetera"

~gosc # 2013-12-25

nie ten adres.

~gosc # 2014-09-14

Nie wierzę. O co wam, ludzie, chodzi? Przecież wiadomo, że chodzi o gry słowne, a przynajmniej wydawało mi się, że to logiczne... Gdyby chodziło o gry komputerowe, równie dobrze mogłoby to być niedopuszczalne w filmach i książkach, a przecież wiadomo, że tak nie jest. Jest to zwrot używany, więc postać z jakiejśtam gry może się nim posługiwać, nawet gdyby to nie było poprawne (a jest!), bo istnieją przecież postacie głupie, nieobyte lub niedouczone. Poza tym- kto normalny pomyślałby, że w słowniku języka polskiego są zapisy dotyczące posługiwania się konkretnymi słowami w grach komputerowych? PS.: Mi na słowo 'gra' nie przychodzi od razu na myśl ta komputerowa, choć należę do pokolenia dzieci Internetu.

~gosc # 2015-07-06

Jak wiadomo Jest to słownik języka polskiego i też wydawało mi się ze jezeli jest napisane nie dopuszczalne w grach to dotyczy gier słownych. Co do Scrabble to też może być grą komputerową. Chodzi tylko tutaj o typ gry czyli gra slowna a nie o to czy będzie to gra planszowa, karciana, komputerowa etc. To samo tyczy się tego że mogła by być gra planszowa, karciana w której bohater używa et cetera zamiast i tak dalej. Reasumując chodzi tylko i wyłącznie o gry słowne do jakich można zaliczyć np. Scrabble.

mirnal # 2015-07-06

nie podano skrótu "etc."?

~gosc # 2015-07-06

>> Tak to jest jak dzieciarnia zaczyna wypowiadać się na temat o którym nie ma pojęcia... Drogi gościu z dnia 2010-10-11 (i wszyscy zainteresowani ;) ) nie chodzi o gry komputerowe, ale o gry słowne - np. scrabble.

Wiedźmin jest od 18 :)

~gosc # 2016-09-04

>> Wiedźmin jest od 18 :)

Żyjesz w takim razie w błędnym przekonaniu, że wymagania wiekowe są przestrzegane przez wszystkich.
-----------------------------------------------------
"niedopuszczalne w grach" - tak jak pisali wyżej, chodzi o Scrabble i inne gry słowne niezależnie czy papierowe czy komputerowe.
-----------------------------------------------------
Niektórzy muszą przestać myśleć szablonowo, bo zubożają tym język sprowadzając słowo o ogólnym znaczeniu do konkretnej definicji.

~gosc # 2017-02-11

Jaką ciemnotą musiała być osoba która napisała "etcetera" przecież wiadomo, że pisze się etcaetera.

~gosc # 2017-03-20

@up
Koleżko, nie implikuj komuś ciemnoty, jak samemu potrzebujesz minimum żarówki led 13w odpowiadającej klasycznym (ponad) stu watom.
Primo - zwrot to "et caetera", a nie "etcaetera".
Secundo - "et caetera" to zapis języka łacińskiego, a "et cetera" to język polski.
Tertio - zamknij mordę i nie odzywaj się, jak nie masz racji. ;]]]]

~gosc # 2018-09-01

Ewa Cetera - Doula i doradczyni chustowa w Rodzi się Mama.


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

32453245 od końca