SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

got

dopuszczalne w grach (i)

got

przedstawiciel subkultury gotyckiej, miłośnik gotyckiego rocka charakteryzujący się czarnym ubiorem i makijażem

-

GOT

niedopuszczalne w grach (i)

GOT

Górska Odznaka Turystyczna

-

Got

niedopuszczalne w grach (i)

Got

członek dawnego ludu wschodniogermańskiego, zamieszkującego środkową Europę

-

Got

niedopuszczalne w grach (i)

Got

nazwisko

POWIĄZANE HASŁA:


KOMENTARZE

kayren # 2003-02-19

goci-członkowie plemion germańskich;
got-członek owego plemienia..
czy znów się mylę?

mashroom # 2003-02-20

nazwa wlasna...mylisz sie ;)

mashroom # 2003-02-20

znaczy mas zracje ale nie bedzie dodane

mulatkanka # 2003-07-18

Tak, nazwa wlasna, ale dlaczego jest Hun, a Gota nie ma? Hunowie sa chyba jeszcze mniej znani niz Goci...

mashroom # 2003-07-18

to hun to tak naprawdę HUNA, która nie jest nazwą własną :-)

nitula # 2003-07-18

A w którym słowniku znalazłeś tę hunę?

stormywater # 2003-07-18

a nil, nysa, kia, itd to nie nazwy wBasne?

mashroom # 2003-07-18

Aga: Ja bym się nie zgodził, że Hunowie byli mnie znani niż Goci. Swojego czasu zrobili dużo zamętu w Europie.
Stormy: nil to krój czcionki, kia to produkt (pisany z małej litery), samochód marki Kia, a nysa to także samochód. Tyle, że starszy :-)
Nitula: Huna zdaje się jest w Wielkim SWO najnowszym z PWN'u.

elipsoida # 2003-07-18

Hunowie są tylko w ortograficznym no i encyklopedii, w wyrazach obcych zaginęli ;-)

http://so.pwn.pl/slowo.php?co=hun
http://encyklopedia.pwn.pl/szukaj.php?co=hun

nitula # 2003-07-18

No to mi jeszcze tylko podaj, mashroom, gdzie jest abat i się na czas jakiś odczepię.

elipsoida # 2003-07-18

przepraszam, ze sie wtracam, ale na przyklad w opactwie Cystersow w Henrykowie Wielkim, woj. Dolnoslaskie ;-))

nitula # 2003-07-18

To jakiś słownik?

~gosc # 2003-07-18

GOT (dużymi literami) to skrót:
Górska Odznaka Turystyczna

skróty są w słowniku, ale nie są dopuszczone do gry - oczywiście

~gosc # 2004-02-19

No tak. Ale z drugiej strony "rzymianin" jest akceptowany a "got" nie....

sildenafil # 2005-02-11

Jest Hun jako członek plemion - powinni być Goci, Wizygoci, Ostrogoci i cała ta reszta. Albo żaden. Kto tu do cholery decyduje o dodawaniu ? Nie ma gota to wypad z hunami :>

bycalboniebyc # 2005-06-22

Witam! Jeśli już dyskutujecie o Gotach i Hunach, trzeba być konsekwentnym. Jeżeli są HUNOWIE, to nie można walczyć o GOTÓW ! To sa słowa podobne, i odmieniają się podobnie. Czyli jeżeli są HUNOWIE, to muszą być i GOTOWIE. A jeśli chodzi o Ostrogotów, Wizygotów, i innych, to tu już nie jestem pewna, ale nie można ich wciągnąć do słownika. Są to ewidentne nazwy własne- nie narodów (Polak), lub ludów(Got), tylko raczej rodów, dynastii i.t.p. Pozdrawiam :)

greenpoint # 2005-10-18

koalar, tu chodzi o to znaczenie:
http://encyklopedia.pwn.pl/24966_1.html

arkadiusz34 # 2005-12-29

porabane to wszysko

mattix # 2006-03-04

"got"
to też słowo angielskie

sugarfree # 2006-04-07

ale KIA to nie jest nawa własne... cudooownie :)

szkielek14 # 2006-04-30

to jest beznadzijene pisze ze got jest dopuszcalny a jak w grze napisze to nie jest dopuszczony !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

djkoalar # 2006-04-30

Kto pisze?

beciami1993 # 2006-06-23

got- gotyk

lumaciek # 2006-07-08

niby dlaczego nie ma GOT jak jest HUN itp? czy twórca słownika owego nie lubi tego słowa i już?

avarramien # 2006-07-12

"Got" jako nazwa własna, ok. Ale dlaczego (jak ktoś słusznie zauważył) dopuszczalne jest ułożenie słowa "Kia"? Już o "Punto" nie wspomnę... Naprawdę brak konsekwensji kole tu w oczy :/

wickedlady # 2006-07-27

poza tym, 'got' to rowniez przedstawiciel podkultury mlodziezowej. Skoro np. 'skin' jest dopuszczony, sadze, ze nie powinnismy odmawiac tego przywileju 'gotowi'. Skladam otwarty protest :)

zieleniack # 2006-08-05

no wlasnie, chcialam wpisac to samo, co wicked...

zieleniack # 2006-08-05

niby pisze sie to "goth" ale got to jakoby spolszczenie

bezskrzydel # 2006-11-06

Zgodzę się z lady, "got" to złonek pewne nazwijmy to subkultury, wystarczy wrzucić w googla "goci" "koncert" i zobaczyć co wyskoczy ;) Winno być w słowniku.

0walkiria0 # 2007-02-02

got - powinien byc dopuszczalny!!! skoro mamy, francuzów, anglików, polaków, to gotów nie należy dyskryminować tylko dlatego, że nie żyją !! :P no może ich potomkowi zyją
nikt nie powinien być dyskryminowany tylko dlatego że nie żyje!! nawet trup jest w słowniku!!! :P :P ;)

0walkiria0 # 2007-02-02

wszystko oczywiście z dużej litery - bo to też dyskryminacja :P

koalar # 2007-02-02

Nazwy własne są niedopuszczalne, zapoznaj się, proszę, z zasadami dopuszczalności słów:
http://www.kurnik.pl/slownik/dp.phtml

0walkiria0 # 2007-02-02

no dobra, nawet jak to uznać za nazwe wlasna... pokornie sprawdzilam kurnikowy slownik nie uznaje ani Anglików, ani Francuzów (chyba że hydraulicznych z małej "f"), ani Polaków... ALE....
jest taka subkultura - GOCI, tak jak są skini, czy punki (obecni w słowniku), wiem bo pisałam kiedyś o nich pracę na zajęcia :D - "British Subcultures" (czarne wlosy mocny makijaż a la zespół KISS, jak ktoś pamięta to wie o co chodzi)
nazwa got, zapewne nie pogodzi od starożytnych Gotów, ale od gotyku - klimaty a la gotycki rock itp... - przykladem muzyka, który ispiruje się ta subkulturą jest Marylin Manson :)

koalar # 2007-02-02

Może i jest taka subkultura, ale żeby słowo "got" było dopuszczalne w grze, musi znajdować się w jakimś słowniku (co można przeczytać na stronie, do której link podałem).

roma52 # 2007-03-02

to jakaś bzdura ten słownik niedawno ktoś napisał pawery, i oczywiście to typowo angielskie słowo jest w słowniku, a poza tym ja poznaję również w ten sposób język polski, ale jak popatrzyłam na trój literówki to brrrrrr. jakieś eon,hao, sami znacie te dziwadła. Dlaczego tak kaleczycie Wasz piękny język, dla punktów. Pozdrawiam Roma52

katakumba2007 # 2007-09-21

takiego słowa nie ma ale przekleństwa to mogą być np. h...u...j ale sorki ze tak napisałem naprawde sorki

hotpotatoe # 2008-03-17

hm... poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że got to również członek pewnej subkultury. nie wiem dokładnie o co w tym chodzi, ale ubierają się na czarno, malują na czarno itd... peło tego w usa chodzi. więc jeśli uznać gota jako członka owej subkultury to powinien być w słowniku, podobnie jak skini itd.

~gosc # 2008-04-03

masz całkowitą rację!!!

~gosc # 2008-04-06

są punki, są skini, muszą być i goci... :(

strzyga87 # 2008-04-06

a to ja byłam wyżej :]]

raz jeszcze - goci to subkultura

~gosc # 2008-07-12

po co się kłucicie skoro gry i tak uznają ten wyraz, sprawdziłem osobiście na onet scrabble:):):)

nanotechnolog # 2008-08-04

spokojnie, got pojawi sie w slowniku, jak tylko osoby majace taka wladze beda potrzebowaly tego do gry
coraz czesciej mnie wkurzaja te literaki

kowalswojegolosu # 2008-08-29

Czemu subkultury jak punk czy skin są dopuszczane, a got czy emo nie ?

~gosc # 2008-12-23

jest pank, spolszczony punk, to i got tez powinnien byc, glupiutki ten slownik.

~gosc # 2012-02-06

...z czasem i Goci mogą stać się mistrzami huny:)

~gosc # 2012-05-22

te przygłupy jak pijane dzieci we mgle.nic do nich nie dociera.ile już było komjentarzy, próśb i gróźb zróbcie coś z tym.prawdziwy beton to przy nich mały pikuś.ale uporem i odpornością na wiedzę charakteryzują się pewne zwierzęta(z całym szacunkiem osły).

mirnal # 2017-10-05

Gotowie, ale zaakceptowano Goci... Dlaczego tę formę nie rozciągnąć na inne nazwy, np. Norwedzy (aprobowana) i Beldzy? Jest cała masa tego typu form.
Dwaj Goci, pięciu Gotów, pani Gotka; gocki (tu jest niezły skrót; pod. indoneski - Indonezka, maleski - Malezka;pod. francuski - Francuzka).

~gosc # 2019-04-07

Od kiedy dopuszczalne nigdy było a tu nagle jest

pluralis4ever # 2019-04-08

"Od kiedy dopuszczalne nigdy było a tu nagle jest"

aktualizacja: tevex, 2017-06-03
(prawie 2 lata to dla ciebie "nagle"?)

~gosc # 2021-09-12

A gotycki rock to nie got? A jak nie to jak ta odmiana rocka się nazywa?

~gosc # 2021-09-12

Już wiem. Gothic.