SJP
SŁOWNIK SJP

X

kord

dopuszczalne w grach (i)

kord

1. każda broń sieczna, miecz lub szpada;
2. w XII wieku: krótki miecz na uzbrojeniu jazdy;
3. w XVI wieku: rodzaj ciężkiej szabli;
4. w XVI wieku: sztylet noszony na pasie rycerskim;
5. prosty nóż wschodni w ozdobnej oprawie

kord

dopuszczalne w grach (i)

kord

we włókiennictwie:
1. tkanina wykonana z bawełny, sztucznego jedwabiu, drutu stalowego albo nylonu, stosowana m.in. do wzmocnienia opon samochodowych;
2. przędza nitkowana wiskozowa lub poliamidowa, używana do produkcji tkanin przemysłowych;
3. prążkowana tkanina bawełniana, jedwabna albo wełniana, z której szyje się odzież ochronną lub roboczą


KOMENTARZE:

homik_mc # 2004-11-21

do rozdzielenia

koalar # 2006-01-19

Źle są znaczenia, przy złych odmianach.

wilu # 2010-12-17

oplot wzmacniający oponę.

~gosc # 2012-08-28

nie miecz, tylko broń biała jednosieczna bez głowicy, często z jelcem

~gosc # 2014-09-16

krótka broń sieczna o szerokiej nieco zakrzywionej klindze