SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

kordów

dopuszczalne w grach (i)

kord

1. każda broń sieczna, miecz lub szpada;
2. w XII wieku: krótki miecz na uzbrojeniu jazdy;
3. w XVI wieku: rodzaj ciężkiej szabli;
4. w XVI wieku: sztylet noszony na pasie rycerskim;
5. prosty nóż wschodni w ozdobnej oprawie

-

kordów

dopuszczalne w grach (i)

kord

we włókiennictwie:
1. tkanina wykonana z bawełny, sztucznego jedwabiu, drutu stalowego albo nylonu, stosowana m.in. do wzmocnienia opon samochodowych;
2. przędza nitkowana wiskozowa lub poliamidowa, używana do produkcji tkanin przemysłowych;
3. prążkowana tkanina bawełniana, jedwabna albo wełniana, z której szyje się odzież ochronną lub roboczą

-

Kordów

niedopuszczalne w grach (i)

Korda

nazwisko


KOMENTARZE

(brak)