SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

kurwa

dopuszczalne w grach (i)

kurwa

wulgarnie: prostytutka lub kobieta prowadząca życie niemoralne; dziwka

-

kurwa

dopuszczalne w grach (i)

kurwa

wulgarne przekleństwo


KOMENTARZE

~gosc # 2003-01-20

To jest lekkie przegięcie żeby taki wyraz był dopuszczalny...

mashroom # 2003-01-20

taki jest jezyk polski...

~gosc # 2003-01-20

przeciez to jest wyraz włoski, więc po co go do polskiego wciskać... niemniej należołoby znzaczyć znaczenie wyrazu kurwa jako parykuł wzmacjaniające, ;-P

kymu # 2003-02-06

kurwa to piękny wyraz bardzo często używany w polsce

_paula_14 # 2003-02-09

To chyba już przesada z tymi przekleństwami

swinka2 # 2003-02-13

KURWA -TO CHARAKTER- DZIWKA TO ZAWÓD

mashroom # 2003-03-11

cos jeszcze masz do dodania?

der_by # 2003-03-28

To słowo jet normalne i nienaduzywane......jest spoko lecz nie którzy potrafia tym słowem kogos bardzo zranic moim zdaniem niepowinno być łaciny w słowniku...

myszkaa82 # 2003-04-01

nie powinno byc przeklenstw w slowniku nie wazne ze taki jest nasz jezyk ale coraz to mlodsze dzieciaki siadaja na literaki i graja. wiec chyba powinna byc to dla nich zabawa a nie nauka przeklenstw. dziekuje :))))

chater_ # 2003-04-05

To normalne słowo, jak każde inne... ja nie wiem, dlaczego nie można klnąć w języku polskim, kto przecież po coś to wymyślił, nie?

~gosc # 2003-04-20

To tylko słowo!

~gosc # 2003-04-25

bardzo dobrze przynajmniej ludzie mówiac "kurwa" beda wiedzieli cos o tym słowie

mashroom # 2003-04-29

ale jestes smieszny gosciu...takiego kitu ja w zyciu nie widzialem...

...

n/c

niuniuniunia # 2003-04-29

mysle ze bluznierstw nie powinno byc w grze a jak by dziecko gralo? ladnie to tak??

mashroom # 2003-04-29

No to niech np ogląda telewizję. Tam nie ma ZADNYCH PRZEKLENSTW, ZADNEJ PRZEMOCY, tylko jak zyc dobrze, uczciwie itp itd...Pojdzie do szkoly to slyszy tez TYLKO prosze, przepraszam, dziekuje...tez zadnych przeklenstw tam nie ma...

Ludzie...

~gosc # 2003-05-09

bardzo dobrze że jest tu o kurwie heh ej a nawiązując do tych dzieci to jak potrafią wejść na tą srtone to będą potrafiły na jeshcze gorshe więc tą kureffke można sobie odpuścić. a poza tym to ja nie wiem co za pojeb wymyślił że kurwa i inne to przekleństwa przecież to normalne i znane słowa więc na huja to wszystko????

zaggar0 # 2003-05-09

khe, khe, czy nadal warto pozwalac nielogowac sie gosciom....

zaggar0 # 2003-05-09

nie logowac* :)

~gosc # 2003-05-09

od zawsze wolno było logować się gościom i będzie wolno wbrew Twoim oczekiwaniom. Gość też człowiek, jak komuś brakuje kultury osobistej to i po zalogowaniu nie będzie jej miał.

~gosc # 2003-05-09

Nie do konca - ludzie o niskiej odwadze osobistej czesto nie potrafia KOMPLETNIE odejsc od normy zachowan, jesli tylko w jakikolwiek sposob moga byc zidentyfikowani. Ale jesli czuja sie calkowicie anonimowi daja upust swemu zakompleksieniu, m. in. radosnie (acz kompletnie nieudacznie, jak widac powyzej) poslugujac sie wulgaryzmami. Wydaje im sie, ze w ten sposob dowodza przed soba jakimi to nie sa twardzielami, bo przeciez potrafia napisac kurwa, chuj i pizda.

Ta sama osoba w zyciu by tego nie zrobila, jesli mialaby chociaz cien podejrzenia, ze jej anomimowosc zostanie anulowana.

Ale abstrahujac juz od tego zjawiska, bo sam czesto uzywam wulgaryzmow, wiec mi to zwisa - powiedz mi, po czym mam odroznic Ciebie (~gosc data: 2003-05-09 21:29:53) od tego prostaka (~gosc data: 2003-05-09 19:27:33) - po zapachu wody kolonskiej??????????

~gosc # 2003-05-09

no i skomentowalem niezalogowany - eh. Zaggar0

~gosc # 2003-05-09

po zapachu skarpetek.

~gosc # 2003-05-09

nie ma to jak inteligenta odpowiedz idealnie wpasuwujaca sie w poziom merytoryczny piszacego ja......

Zaggar0

~gosc # 2003-05-15

przeklenstwa sa po to, zeby ich uzywac...

~gosc # 2003-05-16

powinno miec kategorie wulgarne a nie ma !

~gosc # 2003-05-20

"kurwa" to slow najczesciej uzywane w jez.polskim, ma ono najwiecej znaczen...poczytajcie sobie prof.MIodka :)

markot # 2003-06-13

tego słowa nie ma w żadnym słowniku

~gosc # 2003-06-16

A JA WIDZIAŁEM. MOŻE NIE MA GO W ŻADNYM Z twoich SŁOWNIKÓW.

~gosc943185 # 2003-06-23

YY.. no więc tak : Mam 9 lat i lubię grać w literaki Gdyż mozna sie z nich dużo nauczyć.
Moja koleżanka z innej klasy z 2-rugiej nigdy nie przeklnęła a nawet była bardzo zdenerwowana a teraz kiedy regularnie gra przeklina .... Ja tez po mału przeklinam i zaczyna mi sie podobac hip hop ! Jest to wina rodziców gdyz nieraz przeklinaja prz ydzieciach. ! takie jest moje zdanie . P.S Kurwa to coraz bardziej rozpowszechnione słowo ! Coraz wiecej dzieci i nastolatków go używa ! Podzdrówka !

~gosc934618 # 2003-06-23

Znaczy sie byl to dobry komentarz ! Ale.. Nieraz rodzice staraja sie odsłąniać sie dzieci od takigo czegos. ! lecz w zasadzie cosraz czesciej w domoach mozna zobaczyc przemoc !

orsolya # 2003-07-03

wiedziałam, że tu będzie najwięcej komentarzy. Słowo jako takie mnie nie dziwi natomiast forma "kurw" (kurew chyba?) dziwi mnie straszliwie... Już chyba wolałabym "kurwów"...ładniej brzmi;))
Pozdrawiam niehipokrytów

wielki_smok # 2003-07-09

Rzezcywiscie najwiecej komentarzy , wiecej niz na słowie "CHUJ" wiec niewypadałoby sie niedopisac;-) Moje zdanie jest takie , jak sie uda zlikfidowac prostytucje w Polsce to moze zniknie słowo a jak nie to nie;-))) Pozdrawiam

mashroom # 2003-07-09

najwięcej komentarzy ma "iii" (173)..."kurwa" jest na 15 miejscu z 36 komentarzami...

~gosc # 2003-07-09

maszrum czemu na gg tez masz opis "kurwa ;/" ? ;-)

mashroom # 2003-07-09

nie mam...

~gosc # 2003-07-09

przecie widze...

mashroom # 2003-07-09

jinsei to rzeczywiście to samo co "k****"

~gosc # 2003-07-09

hm?

zedd_22 # 2003-07-25

kurwa - dawn. curva - z łac. krzywa. O co ta awantura? :)

parodia_ # 2003-08-01

mam małe pytanko może głupie czemu chuj jest wyrazem wulgarnym a kurwa nie...?

nienawidze_eminema # 2003-08-18

na lanszy to mozna układać a w kurniku nie

ulenka09 # 2003-09-10

złe słowa są ...

soytuamiga # 2003-10-10

kurwa- wulg. <<prostytutka (wyraz uzywany takze jako przeklenstwo)>>...Maly Slownik Jezyka Polskiego, wydawnictwo naukowe PWN . Warszawa 1997, redakcja tomu: Elzbieta Sobol. Markot jakbys mial jaki kowlwiek problemik , to slowo jest w slowniku :))

kr0pek # 2003-10-24

kurwa ---to slowo jest w slowniku i czesto używane w kurniku i w POLSCE.

abuse_and_gore # 2003-10-25

Piękne, lapidarne słowo.

lookaz1920 # 2003-11-13

kurwde ( nie lepiej tak ? =-) )

~gosc # 2003-12-27

hmm......jak se czytalam te wszytskie komentarze to stwierdzilam ze naprawde nie powinno byc przeklenstw w grze!!

luzaczek_1 # 2003-12-30

NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANY POLSKI WYRAZ

~gosc # 2003-12-30

wsród prostaków...zapomniałes dodać

~gosc # 2004-01-03

Z pozoru nic wspólnego z łącińskim "curva" - krzywa. Etymologia jest prasłowiańska i tyczy się zachowania kur(!):-)

lala100 # 2004-01-04

Język polski to taki piękny język.
A k**** , c*** , h** itp. tylko ten piękny jezyk zaśmiecają. Język polski ma tyle pięknych i rozbudowanych wyrazów. Po co to jesnej anieli stworzyli te brzydkie i "mocne" słowa? Jeszcze raz mówię , ze nasz język jest najpiękniejszy z wszystkich. Popatrzcie z jednego słowa możemy zrobić wiele innych np. : kolorowy - barwny. To takie piekne!

gacenty # 2004-01-10

wiesz co lala100 nie wiem kim jestes ale z pewnoscia masz racje popieram twoje zdanie ze te słowa sa nie potrzebne, ale powiedz sama jeli by nie było w naszym zyciu mankamentów to ten swiat bylby nudny i atkie osoby jak ty by nie miały na co utyskiwac

lala100 # 2004-01-10

dziękuje , że mnie popierasz:)

~gosc # 2004-01-11

Ciekawa jestem kiedy jakis administrator owego słownika łaskawie się wykaże bo jak narazie słownik kurnikowy nie ma nic wspólnego z językiem polskim ani tym bardziej z kwestią dobrego smaku.

~gosc # 2004-01-11

A czytajac poprzednie posty: KURWA to nie jest słowo Polskie, zanim zaczniecie się wypowiadać drogie dzieci zajrzyjcie najpierw do słownika jęz. polskiego to samo polecam autorowi słownika kurnikowego. Może należałoby go w końcu zmienić?

meg # 2004-01-11

autor slownika kurnikowego zaglada czasem do slownika języka polskiego...polecam tez to drogiemu gosciowi:):
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=27852

~gosc # 2004-01-18

Kto uważa że oni tu przesadzają a mashroom zawsze ma jakieś GŁUPIE wytłumaczenie niech da znać !!!
CZEKAM !

homik_mc # 2004-01-18

może inaczej... mash ma - po prostu - zawsze wytłumacznie
zaś
twórcy słownika starają się jak mogą...
z kolei
mash przesadza niekiedy... ale młody jest, słów dużo zna, niech ma chłopak coś z życia i se tu popisze co tam wie

~gosc # 2004-01-19

homiku paskudny...dobrze by było, gdybyś wiedział chociaż tyle co mashroom, starszy w koncu jestes powinienes byc mądrzejszy a nie jestes :(
A Ty gościu z data: 2004-01-18 18:42:14 czekaj czekaj i sie nie doczekasz, powinieneś sie cieszyć, że jest ktoś kto coś Ci mądrze wytłumaczy. A skoro sam żałujesz, że takowej wiedzy nie opsiadasz, to przynajmniej siedz cicho i się ucz, wtedy może i Ty czymś zabłysniesz.

homik_mc # 2004-01-19

hm...dlaczego twierdzisz, że nie jestem mądrzejszy gosc-u wstydliwy, to chyba inwektywa...ale potraktuję to jako żart, bo żartobliwa była również moja wypowiedź...
całuję lub przebijam piątkę - pozdrawiając równocześnie :)
p.s. kurczę, Einstein też znał mniej słów od Michałka... i taki kretyn wpłynął na losy świata... :D

~gosc # 2004-01-19

ok sorry homiczek, ale za duzo krytyki zawsze jest w kierunku mashrooma. Bronie go, bo jest madrym mlodym czlowiekiem. A już nie mogę patrzec jak niektórzy chcą na siłę pokazać, że są mądrzy, używają elokwentnych słów w sytuacjach, które tego nie wymagają. Bądź, nie wiedząc co dane określenie oznacza, wciskają je do wypowiadanych zdań tak, iż z żalem się patrzy na rozmówcę. cały czas skacze mi cisnienie jak słucham kogoś kto na siłę z siebie robi mądrzejszego niż jest, nie wyrózniając się choć najmniejszą pokorą.

jak to ślicznie ujął pan Herbert:
"człowiek mądry nadaje sobie kształt...głupiec żyje tylko po to by umrzeć"

homik_mc # 2004-01-19

Mash mądry jest...pewnie i rzeczywiscie nadaje sobie kształt... jako kobietę może cię to podniecać ale rozmawiam z lepszymi od Masha i przymykąją oko na jego słownikowe "gwiazdorstwo" Tak więc - ;)
Aczkolwiek Mashrooma nie krytykuję, pogadałem z nim kilka razy i daleko mi od tego:) Wręcz gustuję w oglądaniu jego pojedynków na turniejach.
Teraz ja zakończę, maksymą, lecz z mojej dzieniny :)
"Errare humanum est"
Pozdrówka

~gosc # 2004-01-19

zapewniam Cie, że jako kobiete podnieca mnie calkiem cos innego :)

homik_mc # 2004-01-19

hehe :)
to chyba w dechę :)

~gosc # 2004-06-14

dlaczeko bóg storzył przkleństwa wiem żeby ludzie
mówili ale po co??

grischkokischka # 2004-07-20

nie wiem co chcecie od tego słowa, jest w słowniku ortograficznym od kilkudziesieciu lat. Pozdrawiam

mikado2 # 2004-08-03

kurwa kurwa kurwa kurwa MAĆ

mash # 2004-08-03

Twoja?

dnbman # 2004-09-07

---->wypowiedz "mikado2" jest bardzo dobra :)<-----

~gosc # 2005-02-08

Imiona nie są zaliczane ani nie ma ich w słowniku!!! A przeklinać mozna!? Kurcze! Tu też dzieci grają! Ale tez polacy powinni mówić bez używania TAKICH słów... Można tę stronkę skasować, i wiecie co postaram się po to jaki wulgaryzmy będą dopuszczalne!

koalar # 2005-02-23

autor: ~gosc data: 2004-06-14 11:47:09
dlaczeko bóg storzył przkleństwa wiem żeby ludzie
mówili ale po co??
:DJ

widzew_lodz_pl # 2005-02-27

No i użyłem tego słowa w kurniku i zstałem zabanowany

~gosc # 2005-03-08

to wy tworzycie ten język, sami używacie takie słowa więc o co tyle szumu!

ganimedes # 2005-08-04

dlaczego w grze 7liter "kurwa" jest niedopuszczalne? ;)

arazjal # 2005-08-09

przekleństw należy używać.. najlepiej adekwatnie do sytuacji... czyatając komentarze- niektóre ma się silne wrażenie o adekwatności użycia słowa kurwa i wielu innych:) toć to normalne słowo...

~gosc # 2005-08-14

Brzydkich słów nie powinno się używać w literakach w żadnej grze takie jak:,,kurwa, pizda,spieprzaj,spierdalaj itp.

koalar # 2005-09-07

Kuba.

vakero # 2005-10-06

sluchajcie, wcale nie jest przeciez powiedziane, ze skoro to slowko (lub inne mu podobne) znajduje sie w slowniku, to mozna a nawet TRZEBA go uzyc. Wiecie, wyrazy uzyte w grze swiadcza nie tylko o wiedzy grajacego ale tez o jego kulturze blbeblebelbel...hehehe, no nie?

ruchliwy_bolec # 2005-10-07

oczywiście, kulturwa jest najważniejsza

~gosc # 2005-12-14

to tez jest zawód :)

timon92 # 2005-12-14

przecież to nie przekleństwo!!! o co wam chodzi??? to synonim prostytutki. czego wy chcecie od tegoż pięknego słowa??

hanys_rtso # 2005-12-31

czemu by mialo nie byc najczesciej uzywanego wyrazu w polsce

kotekleon # 2006-01-23

W każdej łacińskiej biblii - czy z X czy XX wieku - póki nauczanie religii opierało się na tym języku - użytych słów curva jest co najmniej z 50 w smych ewangeliach i nikt nie ukrywał (i nie ukrywa) że "curva" (czytane po polsku "kurwa") to poprostu "dziwka", żeby było ładniej "nierządnica". Wiec dzieci uczące się na podstawie łacińskich ewangelii słowo "curva" czytały nie raz a tym bardziej wiedziały co to znaczy... Jeżeli kościół używa takich słów czemu uważać je za bluźnierstwa, przekleństwa i język szatana ?? Owszem, nierządnica jest grzeszna, ale nazwanie czegoś po imieniu nie jest grzechem. Zresztą sam uznany Jan Kochanowski w nie jednej fraszce pisze "kurwa" a w jednej pada nawet "z kurwy syny"; tym niemniej jego literaturę promuje się w szkołach i wcale nie uważa się go za bluźniercę. Dla mnie kurwa to nie więcej niz synonim nierządnicy; nie mówię że pochwalam uzycie kurwy zawsze i wszędzie tylko wtedy kiedy chcemy powiedzieć tylko to co to słowo rzeczywiście znaczy

Dziękuję :D

oliwara # 2006-02-05

to ponoć z łaciny "krzywa"
a jeśli chodzi o nasz język, to ponoć gdyby nie to słowo, to niektórz przestaliby wogóle mówić :)

qra1988 # 2006-02-05

jak moznaby nie dopuscic najczesciej tego uzywanego wyrazu ? ;D

chillin_out # 2006-02-05

ehh czemu takie slowa wzbudzaja takie emocje.. moze ludzie chca sie popisac ze W KONCU znaja i rozumieja jakies slowo z tego slownika! W KONCU nie ma czegos w stylu "nie ma takiego slowa" "co to znaczy"" to jest bez sensu" W KONCU ale niekoniecznie na szczescie

~gosc # 2006-02-07

heh.. smiesza mnie teksty w stylu "przegiecie zeby taki wyraz byl dopuszczany" albo "taki jest jezyk polski"... ludzie... w angielskim jest "fuck" i tez znajdziesz to w ich slowniku i inne wyrazy tego typu w innych jezykach. wiec zamiast pisac takie bzdury, nie komentuj... a jak ktos jest zgorszony to smoczek, wiaderko i do pisakownicy...

~gosc # 2006-02-16

dobrze,ze wyraz znajduje się w słowniku, przeciez normalnei funkcjonuje w naszym języku, a osoby które uważają że wyraz powienien być ocenzurowany niech nie używają znaczenia tego słowa i tyle, kto jak się wyraża to tylko jego sprawa, a jak coś nie pasuje to po co komentarze???

dziumdzia_15 # 2006-02-20

kurwa w dawnym języku oznaczało matkę czy tam żone... hehe uczylismy sie na polskim o tym;P

djkoalar # 2006-02-20

Może raczej mać?

lideczka91 # 2006-02-20

We fraszcze Kochanowskiego, bodajże "matematyk", jest użyte stwierdzenie "ma kurwę w domu". Dlatego wątpię, żeby to było przekleństwo.

martademi # 2006-03-07

jest taki wyraz, a to, że niektórzy ludzie są przewrażliwieni i ich boli to to ich problem.

emila155 # 2006-03-18

tak sobie siedze i przeglądam komentarze.. mashroom to chyba tutaj najslawniejszy kurnikowiec, wszedzie widze o nim jakies wzmianki.. moze kiedys spotkam tego slawnego czlowieka i zagram z nim ;P to bylby dla mnie zaszczyt. Pozdrawiam Cie mashroom ;)

~gosc # 2006-03-22

bez chamstwa nie byłoby kultury... a jak ma istnieć kultura jeśli nie ma chamstwa ?? dlatego ten wyraz być w słowniku powinien... Tylko dlaczego np. nie można w czacie zapytać rozgrywającego o jego znaczenie....? bo wyskakuje info, że używa się niestosownych słów i groźba o skasowaniu konta...nie rozumiem... jak jest w grze to i w czacie byc powinno..

~gosc # 2006-03-25

curva destra
curva sinistra

Wloskie zakrety w lewo i w prawo. kiedys w Karkowie tlumaczylem Wlochowi jak dojsc na Wawel. Ludzie sie troche dziwnie patrzyli....

~gosc # 2006-03-27

to jest taki popularny przerywnik :)

miss_ladybird # 2006-04-04

To ja mam pytanie. Jak to jest, że jak gram z kimś i w wyrazie emocji napiszę na tym czacie po prawo "kurwa mać, ale mam beznajdziejne litery" to wyskakuje mi na czerwono wiadomość, że używanie słów wulgarnych kończy się blokadą konta ? A okazuje się, że w grze "kurwa" można używać bez przeszkód. Co za kołek dopuścił formę "kurw" jak powinno być "kurew"??? ;/

~gosc # 2006-04-07

bezproduktywne dywagacje. Wulgaryzmy są wyrazem ograniczenia. Używane z braku bardziej adekwatnych określeń stanów emocjonalnych.
W sytuacji kiedy są stosowane w stosunku do człowieka są naruszeniem jego godności osobistej którą każdy posiada. A odnośnie istnienia w języku polskim, kiedyś miało nieco inne nasycenie emocjonalne, czy porównywanie z łacińskim curva, jest to bez sensu ponieważ teraz znaczenie tego słowa jestwybitnie negatywne, o czym zresztą świadczą kontrowersje wokół tego terminu. Chociaż nigdy się nad tym nie zastanawiałem, w moim słowniku to słowo, zajmuje marginalną pozycję i nie odczuwam jego braku. Obecność tego słowa w słownikach nie budzi wątpliwości, bo sądzę że od tego są słowniki, jednak w kwestii stosowania jestem zagorzałym przeciwnikiem.
Łącząc wyrazy współczucia pod adresem przeciwników tego punktu widzenia:

Peadar Iolrathain

~gosc # 2006-04-08

"kurwa" to normalne słowo , tylko ludzie zrobili z niego przekleństwo

grubaberta # 2006-04-09

i dobrze, ze jest. dlaczego niby nie mialoby go byc, skoro ono istnieje? i miejmy pretensje do samych siebie, bo co tu duzo mowic-to nasz narod stworzyl to slowko! :)

~gosc # 2006-04-13

kurwa :) to najlepsze slowo w jezyku polskim i najczesciej uzywane :) slowo KURWA zastepuje wszystko ... to jak joker w kartach :) lubie to slowo :)

~gosc # 2008-06-04

szkoda mi ludzi ktorzy wypowiadaja sie negatywnie na temat tego pieknego slowa. W trosce o dzieci... rzeczywiscie. Kurwa obudzcie sie to jest czesc naszej kultury, i predzej czy pozniej gowniarze zaczna uzywac tego jezyka, moze i nie przy rodzicach ale w podstawowce w gimnazjum na korytarzach to raczej standard. I chocbys nie wiem jak sie wysilal marszczyl czolo to tego nie zmienisz.. pozdro and get real

cipek666 # 2008-06-09

haha jedno słowo, a tyle zamieszania. O co tyle krzyku ? :P

Komentarze wyłączone.