SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

ruch

dopuszczalne w grach (i)

ruch

1. przemieszczanie się jakiegoś obiektu lub istoty;
2. trening wykonywany w celu nabycia większej sprawności fizycznej;
3. organizacja zawiązana w jakimś celu lub zespół czynności, działań podejmowanych w jakimś celu przez niezrzeszoną grupę osób

-

Ruch

niedopuszczalne w grach (i)

Ruch

człon w nazwach klubów sportowych, np. Ruch Chorzów


KOMENTARZE

~gosc # 2005-02-20

"grach rankingowych akceptacja ruchu odbywa się teraz na czasie akceptującego"
no nareszcie!!! bo przedtem to ludzie zamulali i jak byli pewni, że słowo jest, to w ogóle nie przyciskali akceptacji; a to było wnerwiające do granic wytrzymałości ludzkiej:D

haemce # 2005-02-20

kolejny beznadziejny pomysł Futryny

koalar # 2005-02-20

Zmiana bezsensowna. Czas na ruch we wszystkich grach po prostu się teraz skrócił.
Ja np. nie wciskam od razu "akceptuj", tylko sobie myślę i myślę. A wtedy dopiero przeciwnik dostaje tej, no, wnerwicy ;). Siedzi tak tyle, ile ja myślę, bez możliwości oglądania swoich liter, nie może myśleć nad nowym ruchem, gdy ja blokuję wciśnięcie akceptacji. Bez sensu, będę się musiał przerzucić na gry 10-minutowe... :(

czarnazebra # 2005-02-20

a ja myślałam że mam lagi..:DD dobrze że mnie oświecono bo już kilka razy dziś mi sie czas skończył bo nie akceptowałam słowa przeciwnika(tak jak to mam w zwyczaju..):P to teraz chyba zmienię czas gry bo na 5 min to jest samobójstwo;)

~gosc # 2005-02-20

Pomysł jest genialny!!! Nie po to się przychodzi grać w literaki, żeby czekać na flegmatyków-filozofów, ale żeby ruszyć bańką. A jak komuś za mało czasu na 5 minut, to już jego strata - niektórzy potrafią myśleć błyskawicznie...:D

djkoalar # 2005-02-20

Zgadzam się z Koalarem - pomysł jest głupi.

blenders # 2005-02-20

"A mi się nie podobało, jeśli przyjąć kryteria
Jakie są wymagane - to właściwie zupełna mizeria
Radzę Ci, żebyś posłuchał sobie Phila Collinsa
Kup go na Stadionie, bo tam cena jest niższa
Ee, wracając do meritum, to dałbym sobie spokój
Ale Ty chyba lubisz śpiewać
Ale jednak nie próbuj osiągnąć niczego na scenie
tzw. zawodowej
Pośpiewaj se na imieninach u stryja, tak będzie
na pewno zdrowiej
Dla Ciebie i słuchacza szeroko pojętego
Jesteś właściwie miłym facetem, spróbuj czegoś
innego
Może jakieś modele do sklejania czy kultura
fizyczna
Może wycieczka zagraniczna, albo kariera
polityczna"

koalar # 2005-02-20

Jeśli już mowa o zmianach, to mam pomysł na jedną (oczywiście w Literakach;-)). Chciałbym, żeby po każdej kolejce wyświetlany był komunikat, czy dane słowo jest w słowniku, czy nie, niezależnie od tego, czy słowo zostanie sprawdzone, czy nie. Tak jest chyba u konkurencji i to fajna rzecz.

czarnazebra # 2005-02-20

Koalar fajny pomysł tylko teraz przekonać do tego mafa to jest dopiero wyczyn...:) w kazdym razie jestem całkowicie ZA:) pozdro!:P

koalar # 2005-02-20

Grałem dziś długo i zauważyłem kolejne głupoty - sprawdzający może sobie wertować słowniki, przejrzeć spokojnie listę wydrukowanych trójliterówek, gdy drugi przeciwnik siedzi. Siedzi i się nudzi - po wyłożeniu np. 5-ciu liter nie może myśleć nad kolejnym ruchem. Czekać musi, aż przeciwnik coś tam wciśnie, a w międzyczasie może sobie tylko podłubać w nosie. 3-4 minuty bezczynnego wpatrywania się w planszę to stanowczo za długo, a przy 10-minutowych i dłuższych grach taki postój to teraz normalka. Kiedyś przeciwnik też mógł szperać w słownikach, ale ja mogłem w tym czasie opracować dwa nowe ruchy (powiedzmy, że tak robiłem ;)) - gdy mi zablokuje jedno miejsce, kładłem litery w inne. A teraz nie mogę myśleć nad żadnym ruchem! Gdzie tu zabawa? Już widziałem w pokojach zmawianie się na wysyłanie protestów i mam nadzieję, że to nastąpi. Po co ta zmiana, co miała wprowadzić? Maf - w nasze potrzeby traf! Czy aż tyle było protestów do wolnego wciskania "akceptuję" lub "sprawdzam"? No to teraz dopiero się siedzi bezczynnie! Pomysł, niestety, nie wypalił...

burebure # 2005-02-21

zgadzam sie, pomysl nie najlepszy

haemce # 2005-02-21

Zwyczajnie powinien czas lecieć z ruchu sprawdzającego ale przez te, powiedzmy, 5 sekund.

koalar # 2005-02-21

O, to jest dobre. Około 5-ciu sekund jest w sam raz.

jakec # 2005-02-21

Absolutnie przeciw pomysłowi Koalara... Taka informacja ułatwi przeciwnikowi dołożenie przedłużki - bo dostanie informacjęm że słowo jednak jest poprawne. Lepiej byłoby, gdyby po zakończonej partii były zaznaczane niepoprawne słowa na planszy...

porti # 2005-02-21

A gdzie znajduje się informacja, że "w grach rankingowych akceptacja ruchu odbywa się teraz na czasie akceptującego"? Nijak tego nie mogę znaleźć na żadnej ze stron kurnika dotyczących literaków.

giloszuj_piotr # 2005-02-21

Fajnie wiedziec o tej akceptacji .... :) Ale ona nie ma sensu - powody wyzej wymienione sa jak najbardziej trafne . Mam nadzieje ze ktos to zmieni jak najszybciej :)

~gosc # 2005-02-21

pori ,było to napisane na czerwono(żeby wszyscy zwrócili na to uwagę:D)na stronie głównej...jeśli sie nie mylę wczoraj:)

~gosc # 2005-02-21

pozdrawia zapominająca o logowaniu sie cz_z :)

koalar # 2005-02-21

W ogóle nic o czasie nie ma nigdzie napisane :). A nie każdy był wczoraj czy tam przedwczoraj na literakach i może nie wiedzieć o tej zmianie... A tak w ogóle to wczoraj Kurnik był niedostępny dlatego, że fala listów protestacyjnych zalała skrzynkę Mafa, blokując wszystkie łącza Tlenu ;DJ.

koalar # 2005-02-22

No cóż, ciężko się przede wszystkim przyzwyczaić do nowego systemu. Taka sytuacja:
Gram ze znajomym. On układa jakiś wyraz, patrzę na planszę - jest w słowniku. No więc piszę do niego, gdy wyłożone słowo miga na ekranie, sądząc, że czas nie leci. Tymczasem oczywiście jest inaczej :). Ciężko więc podczas gry prowadzić rozmowę. Ale może po prostu gram na zbyt krótkim (w tym systemie) dystansie (7/2)? Wystarczy więc przerzucić się na dłuższy, bo teraz, gdy jest określony czas na sprawdzenie (nie prztrzymuje się przeciwnika), nie jest źle.
Jednocześnie chciałbym, aby informacja o maksymalnym czasie, w jakim można sprawdzić dany wyraz, była gdzieś podana, np. w zasadach gry. I w ogóle informacja, jak to teraz z tym "nieszczęsnym" sprawdzaniem jest :).

czarnazebra # 2005-02-22

Dobra nasza:D Maf ma wątpliwości co do tego nowego systemu więc jak tak dalej pójdzie to ulegnie i przywróci dawne zasady:P oby sie udało bo grać teraz na 5 minut to samobójstwo jest no chyba że ktos lubi takie wyzwania..:D) pozdro !

no_glupek # 2005-02-22

Pomysł z taką akceptacją jest znakomity:))) Proszę tak zostawić, absolutnie, wreszcie jest czas, żeby przeczytać, co za pomysł na rozwój języka polskiego ma np. Mashroom:) Pozdrawiam

didlina85 # 2006-04-04

mi sie podoba słowo chytrus ;l)

~gosc # 2018-09-07

Co jest niepoprawnego w pisowni: kiosk "Ruchu"? Czy chodzi o niepotrzebne cudzysłowy?

~gosc # 2018-09-08

jak najbardziej potrzebne, bo kiosk w ruchu może się szwendać

~gosc # 2018-09-08

Więc dlaczego gość od narzeczy i jełopów zwrócił uwagę markowi na ów pisownię?
https://sjp.pl/piechur#p371212


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

30873087 od końca