SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

Sasa

niedopuszczalne w grach (i)

Sas

mieszkaniec dawnego księstwa Saksonii; człowiek z Saksonii

POWIĄZANE HASŁA:


KOMENTARZE

kamil_gdansk # 2004-01-16

fajne slowo

smelek69 # 2006-08-12

powinno byc "od Sasa...." ale to taki "drobny" szczegol, nieprawdaz ?

~gosc # 2007-04-23

ej wy co to znaczy jedz i popuszczaj pasa?

~gosc # 2009-02-10

To słowo jest w słowniku i mozna je układac

tbanetkatb # 2009-02-10

dlaczego jest sas a sasa juz nie ma ??

sakluga # 2009-04-06

ciekawe słownik nie dopuszcza a literaki uznają to słowo.....

dusia71 # 2009-04-06

sakluga, od sasa do lasa jest dopuszczalne

~gosc # 2009-05-09

dlaczego jak grałam w literaki to przeciwnikowi zaliczono to słowo?????

bagiusz # 2009-06-16

po skończonej partii nie ma tego słowa w "znaczeniach" jako nieprawidłowe .... o łat komon ??

wendkarzyk # 2009-06-16

Dopuszczalne jest "sasa" ze zwrotu - od sasa do lasa.

~gosc # 2009-06-17

Sprawdziłam "sasa" i zaliczyło, więc coś z tym słowem jest nie tak

~gosc # 2009-07-09

słowoa jest dopuszczalne, nie sprawdzajcie !!!

kdagusiak # 2009-08-08

gra, bo dopuszczalne jest "od sasa do lasa", ale każde z osobna i tyle razy to już było tłumaczone

zabka211 # 2009-12-16

zmula;/ przed chwila spr to slowo i tu jest niedopuszczalne ale osoba z ktora gralam wlasnie je ulozyla i zostalo uznane;/

karmazynali # 2009-12-16

Bo dopuszczalne jest takie znane powiedzenie "od sasa do lasa", a zatem słowa z niego również dopuszczalne są.

http://www.sjp.pl/od+sasa+do+lasa

karmazynali # 2009-12-16

Ile razy można tłumaczyć to samo?

~gosc # 2010-02-17

proponuję żeby oznaczyć to słowo jako dopuszczalne - irytujące jest,że tu pokazuje że "niedopuszczalne" a jak sprawdzisz - słownik w grze uzna i stracisz kolejkę. zresztą jest jeszcze kilka takich słów...

~gosc # 2010-05-21

jaki jest morał z tych komentarzy? - nie sprawdzaj dopuszczalności słów w słowniku, lecz w anagramatorze :)

muszlin # 2010-05-22

Morał jest całkiem inny. Niemniej, rzeczywiście zaistniało tu pewne niedopatrzenie. Brakuje chyba rozdziałki na "sasa" (małą literą) i zdania pod nim : słowo występuje w słowniku tylko jako część innych haseł(tak jak w przypadku "dala"). Jak wiadomo hasło "od sasa do lasa" (pisane małą literą) jest dopuszczalne w grach, więc i "sasa" jest dopuszczalne.

~gosc # 2011-01-02

właśnie spr. to słowo podczas gry i wyszło na to, że jednak jest dopuszczalne ;o

muszlin # 2011-01-02

Spójrz tutaj:http://www.sjp.pl/od+sasa+do+lasa

mam13cm # 2011-01-04

to czemu po "sprawdzeniu "przechodzi"?????!!!!

~gosc # 2011-01-14

czego przechodzi po sprawdzeniu jak nie ma tego niby???

~gosc # 2011-01-14

ponieważ jesteś idiotą.

~gosc # 2011-03-10

ja sprawdzilem i slowo jest w slowniku NIEDOPUSZCZALNE !! , ale przeszlo albo robicie pozadek z tym albo dalej bedzie taki balagan z wyrazami !!

rduszek # 2011-06-07

Przed chwilą gracz dał mi słowo sasa sprawdziłam i okazało się że zaakceptowało nie rozumiem dlaczego skoro słowo jest niedopuszczalne?

~gosc # 2011-06-07

Popatrz na powiązane hasła. Według zasad dopuszczalności, jeżeli słownikowe "od sasa do lasa", to każde ze słów oddzielnie jest dopuszczone w grze. Dotyczy to i innych utrwalonych sentencji czy powiedzonek, zwłaszcza obcojęzycznych, np. chapeau bas.

~gosc # 2012-09-22

a hop sasa?

~gosc # 2012-10-24

tylko szkoda że podczas gry to słowo wchodzi chyba COŚ NIE TAK !

~gosc # 2013-05-04

już jest w słowniku

~gosc # 2013-07-20

To jest dopuszczalne czy nie jest do cholery?! Dlaczego jest tutaj wyraźnie napisane, że niedopuszczalne, podczas gdy w grze dopuszcza?! Zróbcie coś z tym, bo się wkurzyć można...

~gosc # 2015-05-04

Słowo "niedopuszczalne w grach" a w Literakach akceptowane...

~gosc # 2015-05-04

Nie, imbecylu. Niedopuszczalne w literakach (nie: Literakach) jest Sasa (nie: sasa).

~gosc # 2016-08-17

"głupek robi awanturę i wyzywa, jak nie rozumie;
nie docieka, żeby zrozumieć."


"~gosc # 2015-05-04
Nie, imbecylu. Niedopuszczalne w literakach (nie: Literakach) jest Sasa (nie: sasa)."

Drugi gość jaki Gość ;) Natomiast niczego nie wyjaśnił. Za trudno było wyjaśnić, a łatwiej zwyzywać? Zatem odważam się wziąć na klatę (mimo, że kobiecą) i zapytam raz jeszcze: dlaczego obowiązujący słownik nie uznaje SASA, a w grach uchodzi? Pozdrawiam :)

~gosc # 2016-08-17

Kliknij se na "od sasa do lasa".

~gosc # 2018-01-12

Zasady sprzedaży i straciłam kolejkę to co tu jest grane nie ma a jak spr to tracę kolejkę. oszukujecie tu że wszystkim. Już nie pierwszy raz się to zdarza.

winowjajca # 2018-01-12

Faktycznie niebywałe, że zaakceptowało wyraz, który jest "dopuszczalny w grach".

~gosc # 2018-01-13

Proszę wykazać się większym zrozumieniem, nie każdy jest w stanie pojąć tych skomplikowanych zasad. A tu konkretnie chodzi o dopuszczalność wyrażenia, które nie każdy zna, a tym bardziej rozumie, co znaczy: każdy człon dopuszczalny.
Nie bądźmy tacy wyniośli, trochę próbujmy zrozumieć szarego półanalfabetę, taki także jest ważny, zwykle przyczynia się do wzrostu gospodarczego bardziej niż ludzie po magisterce.

~gosc # 2018-01-13

Niebywałe to jest to, że w słowniku zamiast słów są całe wyrażenia.
Nie wyżywaj się na graczach, bo to nie oni zrobili wadliwy słownik.

~gosc # 2018-01-14

Jeśli ktoś jest niedorozwojem, którego przewyższa zrozumienie wyrażenia "dopuszczalne w grach (każdy człon)", to powinien raczej przerzucić się na bierki lub pchełki.

~gosc # 2018-01-14

Jeśli ktoś lub coś tutaj lubi bardzo pisać, to może lepiej pamiętniki do szuflady, nie musi to być od razu słownik na cały kraj.

~gosc # 2018-01-16

"Jeśli ktoś lub coś tutaj lubi bardzo pisać (...)"
Innymi słowy: jeśli słowniki nie zgadzają się z tym, jak piszę, to tym gorzej dla słowników.

~gosc # 2018-01-16

Akurat piłem do jedynie słusznej ścieżki dojścia do info o dopuszczalności, bądź niedopuszczalności 'sasa'.

~gosc # 2018-01-17

To fakt, mogłoby być bardziej intuicyjnie. Tym niemniej nie zwalnia to z odpowiedzialności za rzucanie kalumniami w stronę autorów słownika, o czym najwyraźniej nie wiedział pierwszy gość z 12.01 (gdyby nie to durne "oszukujecie we wszystkim", nie odpisałbym mu w złośliwym tonie).
~winowjajca aka p4e

~gosc # 2019-05-20

A mnie możecie wyzywać, jak to tu wszyscy "lepsi i mądrzejsi" (?!!) robicie. No, ale WAM wolno, bo wy wyższa półka. Lecz według mnie, niedorozwoja czy półanalfabety, sprawa jest prosta - jeśli zadaję pytanie czy jest "sasa", i piszę to słowo zaczynając od małej litery, to powinno być "dopuszczalne". Lecz niestety - to jest Polska właśnie. Ci lepsi, wykształceni, są w kraju tylko po to, aby wszystko utrudniać i gmatwać, a najlepiej czują się wtedy, kiedy mogą tych gorszych (według siebie), poobrażać i powyzywać...

pluralis4ever # 2019-05-20

Ojej, biedny gościna poczuł się dotknięty. Może go pogłaskać? ;)
Zapamiętaj(cie) sobie raz na jutro: jeśli okaże się, że wyraz, który widnieje jako "niedopuszczalny w grze" został zaakceptowany, mamy następujące wyjścia:
- upewnić się, czy się nie pomyliliśmy, przejrzeć zapis partii (niedawno był przypadek z "hasałaś")
- sprawdzić, czy słowo nie występuje jako część innych, dopuszczalnych haseł (w tym przypadku: "od sasa do lasa")
Jeśli żaden z ww. warunków nie został spełniony, wtedy można - bez obaw o bycie wyzwanym od niedorozwojów* - napisać komentarz z reklamacją.

*ale pod warunkiem, że sami powstrzymamy się od złośliwości i wyzwisk.

Jasne już?

deiktikos # 2019-05-21

Np. hop-sasa.

~gosc # 2020-06-04

oszustwo, gracz układa to szybko sprawdzam niedopuszczalne więc nie akceptuję i co uznało i ja tracę kolejkę

pluralis4ever # 2020-06-04

Ale wiesz, że zaglądanie do słownika podczas gry jest niedozwolone?

PS. https://sjp.pl/od+sasa+do+lasa

~gosc # 2020-06-04

Jak się gra na 15 minut to się należy zgodzić z tym, że przeciwnik może sprawdzić - to wtedy bardziej taka gra towarzyska. Krótsze pojedynki są bardziej... sportowe (?) :)


PROSIMY PISAĆ KRÓTKO I NA TEMAT

53725372 od końca