dopuszczalne w grach (i)
możliwość skalowania
KOMENTARZE
jak bede miał czas, to poszukam w różnych słownikach. Wg mnie musi gdzieś być. (wyjaśnienie znaczenia na pl.wikipedia.org/wiki/Skalowalność)
juz mam: http://www.ipipan.waw.pl/~subieta/artykuly/slownik_obiektowosci/hasla_slownika.html
"Kazimierz Subieta: Słownik terminów z zakresu obiektowości. Akademicka Oficyna Wydawnicza PLJ, Warszawa 1999, ISBN 83-7101-407-4, stron 290."
skalowalność (scalability) Zdolność oprogramowania lub systemu komputerowego do sprawnego działania w warunkach rosnącej liczby użytkowników, zwiększającej się objętości przetwarzanych danych lub rozrostu ilości węzłów sieci komputerowej. Zwrócimy uwagę, że (wbrew popularnej komercyjnej retoryce) pojęcie skalowalności jest relatywne. W istocie, nie jest właściwe mówienie, że system jest „skalowalny” lub „nie skalowalny”, ponieważ zależy to od aspektu, wg którego definiuje się skalowalność, oraz od zakładanego maksimum tego aspektu. Np. wszystkie systemy „są skalowalne” przyjmując, że maksymalna objętość bazy danych wynosi 100 obiektów, oraz wszystkie „nie są skalowalne” przyjmując, że maksymalna objętość bazy danych wynosi 1000 miliardów obiektów.
Ano jest takie słówko :). Znalazłam w Wikipedii
Skalowalność (ang. scalability) jest to cecha systemów komputerowych, polegająca na zdolności do dalszej rozbudowy, ale także miniaturyzacji systemu.
Miałam to na wykładzie na systemach inf. :p
Skalowalność (ang. scalability) - zapewnienie coraz wydajniejszej pracy w miarę zwiększania liczby elementów składowych. Jest to np. cecha sieci komputerowych polegająca na zdolności do dalszej rozbudowy. -- http://pl.wikipedia.org/wiki/Skalowalno%C5%9B%C4%87