SJP
SŁOWNIK SJP

Ostatnie komentarze

(najnowsze z opóźnieniem na moderację)

zblenduj # 2018-11-21 ~gosc

Takie nietypowe tradycje chyba istnieją tylko w Białogardzie...

Fettneryzm # 2018-11-21 winowjajca

Styl w skokach narciarskich zapoczątkowany przez Manuela Fettnera, polegający na lądowaniu na jednej narcie.

zblenduj # 2018-11-21 ~gosc

Ale niepojętny, nietradycyjny i niewrażliwy na piękno i artyzm... Wszyscy od wieków pasjonują się prezentacjami Mango, potem o nich debatują z rodziną bliską i daleką, z sąsiadami i znajomymi. U mnie, jak lecą te prezentacje, całe miasto się wyludnia.To jest dopiero czad!

zblenduj # 2018-11-21 winowjajca

"Chodzi o tradycję oglądania całymi rodzinami z zapartym tchem, a nie o robienie zakupów"

Tej "tradycji" jeszcze bardziej pojąć nie mogę. Przecież naturalną reakcją na reklamy i podobne audycje komercyjne (choćby i najbardziej przepełnione kolorami, laserami, bajerami itp.) jest przełączenie odbiornika na inny kanał, a nie ich oglądanie z zapartym tchem. No chyba że ma się 5 lat...

pobruszę # 2018-11-21 ~gosc

Zdanie zapisane w 1270 r chyba po łużycku brzmi: Day ut ia pobrusa, a ti poziwai.

białogwardzista # 2018-11-21 ~gosc

A gdzie puenta?
Czysty, nieskażony głupotą mózg wydaje się być czymś ci obcym.
Czyżbyś (być może - WT) żałował, że nie mieszkasz w tej części Pomorza?

szkutnik # 2018-11-21 ~gosc

Tak, zwłaszcza w tematach elektrycznych, w tematach tworzenia "bytów równoległych" (wpisów sygnowanych "no name"), w tematach korekt tekstów medialnych, co to utrudniają nam życie autorów.
I jeszcze kilku innych, zwłaszcza zasrywania sjp politycznymi pierdołami.
Styl w tych działaniach zaiste, "pański" jest.
Trudny do nadążenia.
Aha, umiejętność przyznawania się do własnych błędów, pomyłek przedmiotowy "pan" ma rozwiniętą koooloooosaaaalnieeee.

zblenduj # 2018-11-21 ~gosc

Chodzi o tradycję oglądania całymi rodzinami z zapartym tchem, a nie o robienie zakupów. Ale ty nierozgarnięty jesteś.

crap # 2018-11-21 winowjajca

Zajrzyj do ZDS i się dowiedz, szeregowy Niedomyślny. Całe życie za rączkę nie będziesz prowadzony, a w wojsku tym bardziej.

zblenduj # 2018-11-21 winowjajca

Faktycznie, tradycja że ho-ho.
Konserwatyzm sam w sobie to dobra rzecz, ale odrzucanie ZNACZNIE wygodniejszego, pewniejszego i mniej kosztownego sposobu robienia niestacjonarnych zakupów na rzecz jakiejś mody z lat 90., przez wzgląd na "tradycję", to już dziwna mania, żeby nie powiedzieć - głupota.

nitowkręt # 2018-11-21 ~gosc

Nita się nie wklepuje lecz zaklepuje.

zblenduj # 2018-11-21 ~gosc

"Bardziej zastanawiające jest, kto w dobie internetu i e-sprzedaży ogląda jeszcze telezakupy Mango? ;)"

Osoby konserwatywne przywiązane do tradycji. Śmiejesz się z takich, panie "Nowoczesny"??

białogwardzista # 2018-11-21 ~gosc

Podobno w Białogardzie Rosjanie mieli tajny kompleks badawczy i przeprowadzali eksperymenty na mieszkańca. Najbardziej znanym było masowe, przy użyciu środków chemicznych, pranie mózgów.

zblenduj # 2018-11-21 ~gosc

Normalne słowo - ale powoływanie się na reklamę - niezbyt szczęśliwe.
Ciekawostka - jakie mogłoby być słownictwo, gdyby reklamy były wykładnikiem poprawności...
Chociaż akurat ta reklama czy akcja sprzedażowa raczej nie zaskakuje (Mango).
Cenowo może tak.

szkutnik # 2018-11-21 ~gosc

Ale o co chodzi? Chyba wszyscy się zgadzamy, że pan Mirnal jest kreatorem smaku i stylu.

crap # 2018-11-21 ~gosc

"Świetna" odpowiedź, kapitanie Oczywisty. Pytanie: czemu nie spełnia?

szkutnik # 2018-11-21 ~gosc

Gość popełnił malapropizm. Zamiast -ut- powinno być -od-.

leonidy # 2018-11-21 ~gosc

czy z okazji siódmej rocznicy pytania doczekamy się wreszcie jakiejś sensownej odpowiedzi?

pumpernikiel # 2018-11-21 ~gosc

zły czarownik z niemieckiego filmu o 7 krasnoludkach

bździć # 2018-11-21 ~gosc

Bździuch to nazwisko używane do dzisiaj, ale pewnie znowu wykasujesz wpis ze względu na jakąś tam poprawność
Z wiarygodnego źródła znam historię pani inżynier, która musiała przyjąć po mężu honorowe nazwisko Pierdziwół, ponieważ wiązało się to z historycznymi zaszłościami z XVI wieku

kontent # 2018-11-21 ~gosc

~gosc # 12:26 "kontent = zawartość"

Cóż to za BESZCZELNE małpowanie języka angielskiego! Tam mają <content> w znaczeniu <treść>, <zawartość>, w języku POLSKIM zaś <kontent> to, jak podaje tutejsza definicja, przymiotnik oznaczający zadowolenie, satysfakcję.
Miejmy nadzieję, że NIGDY nie pojawi się przy owym słowie-haśle znaczenie zaproponowane przez anonimowca!
M176 / WC

białogwardzista # 2018-11-21 ~gosc

Zawiłe dywagacje. Bo o co właściwie chodzi?
Polska żadnym mocarstwem nie jest od stuleci. Również żaden z niech "Chrystus Narodów", Bóg wie co.
Ot, zwyczajny kraj, jeden z kilkudziesięciu w Europie. Średnio duży, średnio zamożny (bogactwa naturalne i inne dobra).
Ludność? Cóż... takie były ustroje, układy społeczne, podziały klasowe - jakie były. W ich wyniku każdy, kto liznął historii trochę - wie, jak łatwo nasz naród stracił niepodległość na wiele dziesiątków lat.
Pechem można nazwać położenie geograficzne. Równina między umownym Wschodem a Zachodem Europy.
Można powiedzieć - pas buforowy. Przechodził przez nasz kraj = kto chciał. Chcieli sąsiedzi? To przeszli. Jedni i drudzy.
Ale... politykę robią ci "mądrzy", dobrze wykształceni podobno, dobrze urodzeni. I zrobili.
A zwykli ludzie? Co im pozostało? Musieli żyć w zmieniających się otoczeniach. Raz okupowali jedni, innym razem drudzy.
Historii nie pisali ci zwykli ludzie - piszą ją ciągle, czasem lub często - na nowo - znów ci podobno "mądrzy".
A z pewnością ci, którzy posiadają władzę.
Dla jednych ważne jest słowo - przeklęty, dla innych wyklęty.
Bandyci są kreowani na bohaterów. Bohaterowie na bandytów.
Jak akurat pasuje.
A w Białogardzie ludzie żyli i żyją nadal. Z Rosjanami i bez nich.

kontent # 2018-11-21 ~gosc

kontent = zawartość

Jajemga # 2018-11-21 winowjajca

Mylisz się. Obydwa warianty są poprawne - zarówno Jajemgówna, jak i Jajemżanka. Tak samo córka osoby o nazwisku Kupaga to zarówno Kupagówna, jak i Kupażanka.
Sęk w tym, że nie ma osób o takich nazwiskach. A może i całe szczęście.

zblenduj # 2018-11-21 ~gosc

czyżby kogoś przerosło słowo „często”?

Kaniak # 2018-11-21 ~gosc

Kaniak to grzybek halocynogenny

zblenduj # 2018-11-21 ~gosc

Slangu? Powiedziałbym, że to normalne słowo, a pasjonatem gotowania nie jestem.

"Smażyć" to też slang kulinarny? ;D

nitowkręt # 2018-11-21 ~gosc

nit się nie wkręca, ale wklepuje, albo dociska prasą
- to dwie różne techniki, nity są inne niż śruby

białogwardzista # 2018-11-21 ~gosc

To "coś wspólnego" to chyba jakieś 46 lat i trzy kompleksy koszarowe - obecnie mieszkalne. Plus jeden szpitalny.
Cóż... takie były realia powojenne. Bagicz, Legnica, Białogard, Borne Sulinowo i inne.

szkutnik # 2018-11-21 ~gosc

Na "Pana" trzeba przynajmniej wyglądać.
Posiadanie stylu, smaku, wyczucia sytuacji i choć odrobiny empatii - to jest istotniejsze od wyglądu.

zblenduj # 2018-11-21 winowjajca

Oczywiście, słowo zblendować jest często używane w slangu kulinarnym, nie widze przeszkód by na podstawie uzusu się tu znalazło.
Bardziej zastanawiające jest, kto w dobie internetu i e-sprzedaży ogląda jeszcze telezakupy Mango? ;)

podżagle # 2018-11-21 winowjajca

Może i podżagle istnieją, ale "napewno" na pewno nie.

crap # 2018-11-21 winowjajca

Bo nie spełnia ZDS...

ghacie # 2018-11-21 ~gosc

Piękne polskie słowo...

Taylor # 2018-11-21 ~gosc

nie znam się na tym, więc się nie wypowiadam, ale gdybym się znał, na pewno bym napisał ważne zdania i pomógł

Taylor # 2018-11-21 ~gosc

A także - gdyby była "pani" Newada - w polskim języku byłby stan Newada, Nebraska i inne Ochaja.

zblenduj # 2018-11-21 ~gosc

"Zblenduj ciasto na naleśniki"
Występowanie: Telezakupy Mango

tryumf # 2018-11-21 winowjajca

Nie wspomniałeś o PRL... Czyżby nieprzypadkowo?

białogwardzista # 2018-11-21 ~gosc

Rozczaruję Cię, wbrew nazwie z Białogardem mogą mieć jedynie coś wspólnego czerwonogwardziści.

podżagle # 2018-11-21 ~gosc

nie wiem co to jest, ale wiem, że napewno istnieje

crap # 2018-11-21 ~gosc

Czemu niedopuszczalne?

ćapati # 2018-11-21 ~gosc

z krótkich: ćela, śakti, jadźńa, darśana, ćapati, aśram/aśrama, pradźnia, aćarja, ćatni, gańdźa (nawet nie wiem, czy wszystkie indyjskie); chyba tyle?

szkutnik # 2018-11-20 ~gosc

Pan Mirnal jest szkutnikiem.

ćapati # 2018-11-20 ~gosc

Nie "ciuduj", tylko sama sobie poszukaj. Nikt za rączkę nie będzie Cię prowadził.

cięższa # 2018-11-20 ~gosc

A kto jest tym fanem?

białogwardzista # 2018-11-20 ~gosc

Z waletem treflowym raczej nie ma.

cięższa # 2018-11-20 ~gosc

Tylko "nawet fana"? To najwspanialsza strona internetowa na świecie, a udzielają się na niej sami wybitni ludzie! Moim zdaniem Pan Futrega powinien zostać odznaczony orderem za wkład w jakość polskiego internetu!

ćapati # 2018-11-20 ~gosc

Owszem, np. "ćulessa". A nie, czekaj...

białogwardzista # 2018-11-20 ~gosc

Czy ma coś wspólnego z Białogardem?
Gwardia: po wł. guardia, po ang. guards, po fr. garde

nieomylność # 2018-11-20 ~gosc

trafność

następne >

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ...