SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

tas

dopuszczalne w grach (i)

tas

tylko w wyrażeniu: karty w tas - o tasowaniu kart

-

tas

niedopuszczalne w grach (i)

tas

1. srebrna tarcza zawieszana na łańcuchach pośrodku Tory;
2. dawniej: stragan z daszkiem, kram

POWIĄZANE HASŁA:


KOMENTARZE

zniewalajaca # 2003-01-09

tas - przelozenie kart

greg1000 # 2003-01-21

dziwne ze na kurniku nie wie sie co to jest tas przeciez to jest zwykle tasowanie

mashroom # 2003-01-21

taki wyraz nie wystepuje w slowniku! fakt ze wyraz wydaje sie oczywisty...ale nie istnieje w zadnym ze slownikow!upewnijcie sie najpierw a dopiero mowcie ze dziwne ze czegos nie ma...

alidada # 2003-02-03

to co , nie bedzie go w końcu ??????????

~gosc # 2003-02-10

Tyle jest dziwactw, a normalnego słowa TAS nie ma,
zmienić słowniki !!!

mashroom # 2003-02-10

widzisz bo tas nie ma w slowniku a te dziwactwa sa...

~gosc # 2003-02-10

np. calisia, zizania, howea, hewea, catinga :)))
a TAS-a nie ma

A to barany ci autorzy słowników

~gosc # 2003-02-10

to pisałem ja

Kot

bahus # 2003-02-16

zgadzam się bo jak już kilka miesięcy gram to są dziwactwa a znanych słów nie ma a przykładem może być "iii" w kurnikowym słowniku jest.

mashroom # 2003-02-17

nie tylko w kurnikowym...

jaskoll # 2003-03-10

tas-pospolite, znane i często używane !!!
a słownik to inna historia ;-P

~gosc # 2003-03-11

coś mi się ostatnio nie podobają te literaki...układam słowo, które potocznie występuje i jest znane przez wiekszość, a słownik w grze go nie uznaje. Więc czy grając w Wasze literaki ja mam się najpierw zastanawiać czy powszechnie znane słowo uznacie?? Przecież to jest nonsens...nie wymyślam słów z kosmosu, tylko normalne wyrazy, dzięki którym w grze tracę kolejkę. Absurd.

mashroom # 2003-03-11

nie mozesz sie pogodzic ze takie slowo nie istnieje i jest tylko wymyslem...jest uzywane owszem...ale widocznie przez tych ktorzy nie znaja slownika...to na tej zasadzie powinno sie dodac SZKITY NARA ZIOMAL itp...

~gosc # 2003-03-11

owszem mogę się pogodzić z tym....prosiłam tylko o wyjaśnienie

arachnne # 2003-03-20

słowo tas istnieje i będzie istnieć. Zwykłe rozdanie kart. Może sięgnąć do opini brydzystów?

~gosc206887 # 2003-03-20

Dodać TAS do słwonika natychmiast!!!

Kot :))))))))

~gosc # 2003-03-20

Dupa jaś a nie Kot

aaa1010 # 2003-03-22

Karty w tas...

~gosc # 2003-03-22

Dodajcie w końcu ten TAS i bedzie spokój.


Kot :))

scaevus # 2003-03-22

W żadnym ze słowników wydanych po roku 80-tym nie ma wyrazu "tas" . U Doroszewskiego są dwa znaczenia tego wyrazu . Pierwsze - o tasowaniu kart , drugie - dawniej: kram , stragan . Zgodnie z naszymi zasadami nie można wyrazu dopuścić :))

sarali # 2003-03-22

gościu jeszcze raz mówię

DUPA JAŚ a nie kot

wrrrrrrrrrrrr.........

Kot

~gosc # 2003-03-22

Dupa Jasia

wrrrrrrrr........

Pies

ringo83 # 2003-03-23

realnie i rozumowo rzecz biorą uważam ze slówo "tas" powinno byc uznane i wprowadzone jako wyraz dopuszczalny... ;-)

gregor_bilgoraj # 2003-03-24

o ile dobrze rozumiem w tej grze chodzi o dobrą zabawę... więc nie rozumiem po co tyle hałasu o ten "tas"... ludzie skoro wiecie, że takiego wyrazu nie ma w słowniku to wykorzystujcie to grając z innymi...

~gosc # 2003-03-24

ale jak tu sie mozna dobrze bawić jak normalne "Tas" nie istnieje w tym słowniku, a jakies głupie "śmo", "iii", "uzi", "zis" itd. itp. sa uznawane jak najbardziej. Mi nawet do glowy nie przyjdzie jakas taka bzdetna trojliterowka. Tas to nie jest kosmiczne słowo, zeby go tu nie bylo.

neciusia # 2003-03-27

a ja mam takie pytanie: czy nie moznaby dodac do literakow tego slowa mimo ze go nie ma w slowniku? no bo chyba to, ze ono istnieje naprawde jest dla wszystkich oczywiste???

mashroom # 2003-03-27

nie dla wszystkich to po pierwsze...SLOWNIKI TEGO WYRAZU NIE NOTUJA...nic nie wskoracie...dopoki ktos nie uwzgledni z jednym ze slownikow z ZDS nie zostanie dodane tu...

~gosc # 2003-03-28

karty w tas...

~gosc # 2003-03-30

tas to przelozenie kart, pospolite slowo wystepujace w jezyku polskim

3pil3ptyk # 2003-03-31

karty w tas i farmazon że tego słowa nie ma

numbers # 2003-04-01

właśnie zgadzam sie z wrzystkimi że jest tas

~gosc # 2003-04-01

to co wy wyprawiacie z tym słownikiem to jest normalnie parodia........jak mozecie nie uwzgledniac słowa "tas"

aaa1010 # 2003-04-02

jest to przelozenie kart w talii

cfalek # 2003-04-02

W kurnikowym slowniku jest blisko 95 tysiecy slow podstawowych(a liczba bedzie sie systematycznie zwiekszac), moze wiec czas poznac choc czesc z nich, a nie pastwic sie nad jednym, ktorego tu nie ma i nie bedzie tak dlugo, az nie znajdzie sie w slowniku spelniajacym ZDS. Moze zamiast tracic czas na komentarze, warto poszukac slownika w ktorym tak bardzo potrzebne do szcescia slowo zostalo odnotowane?

aaa1010 # 2003-04-02

te komentarze to nie jest strata czasu , to wlasnie dzieki dlugotrwalemu i upartemu pisaniu komentarzy udalo sie 'wymeczyc' slowa takie jak DAN czy KYU, w ten sposob mozemy wymeczyc tez slowo tas, ktore oznacza przelozenie kart w talii.

~gosc # 2003-04-04

jest to przełożenie kart w talii

cfalek # 2003-04-04


"te komentarze to nie jest strata czasu.."
1000 komentarzy nic nie zmieni, nie ma w slowniku spelniajacym ZDS nie bedzie dopuszczone do gry w literakach. Operatorzy nie dysponuja wszystkimi slownikami spelniajacymi ZDS. Dodanie "tas" moze spowodowac jedynie podanie dostepnego do weryfikacji slownika(spelniajacego ZDS-to dla mniej "czytatych") gdzie figuruje "tas".
EOT

~gosc # 2003-04-04

parodia........jak mozecie nie uwzgledniac słowa "tas"

~gosc # 2003-04-04

a jednak o takie slowa jak DAN czy KYU dlugo walczylismy i w koncu sie udalo je wywalczyc... Podobnie bedzie tez ze slowem 'tas' ...

mashroom # 2003-04-04

tak nie bedzie bo TAS nie spelnia warunkow ZDS...DAN KYU czy inne "nowe" wyrazy pochodzily glownie ze slownika Kopalisnkiego czy slownika wydawnictwa Europa...TAS NIE MA w zadnym z wymienionych slownikow

~gosc # 2003-04-04

mashroom nie mądruj sie juz tyle.....Tas bedzie i koniec

mashroom # 2003-04-04

"nie madruj sie juz tyle" brawo za polski...NIE BEDZIE TASU(TASA? ;o)) CFALEK TEZ WYTLUMACZYL I CZYTAJ KOMENTARZE GOSCIU

~gosc # 2003-04-04

co chcesz od tego "nie mądruj sie juz tyle"? Powinno się pisać "mondruj", "mądrój" czy jak?:)))))) Czy moze "NIE BEDZIE TASU"?:)))))))))))))))))

mashroom # 2003-04-04

bede sie MONDROWAL jak mi sie bedzie podobalo :P

~gosc # 2003-04-04

coraz bardziej zaczyna mi sie ten słownik podobac...dawno sie tak nie bawilem:))))))))

~gosc # 2003-04-04

tas to slowo, ktore oznacza przelozenia kart w talii, wiec jest to istniejace slowo, nie ustapimy, dopoki nie zostanie dodane, bo to slowo istnieje!

~gosc # 2003-04-04

tas - tasu (karty ida do tasu / w tas)

~gosc # 2003-04-05

to moze ja napisze wlasny slownik pod wlasna redakcja i wydam go w 1 egzemplarzu i zamieszcze tam slowo 'tas', wtedy uznacie?

mashroom # 2003-04-05

nie uznamy (czytac ZDS)

~gosc # 2003-04-05

ZDS nie ma w trójliterowkach co to takiego? ;)

~gosc # 2003-04-05

jak moze byc slowo TASUJ i slowo TASOWAC bez slowa TAS ???

~gosc # 2003-04-05

i wlasnie na tym polega bezsensownosc mashrooma - poleca czytanie slowa ktorego nie ma ... nie ma 'zds' w 3-literowkach ...

~gosc # 2003-04-05

mam pomysl : zamiast wypisywac 10000 komentarzy zablokujemy droge dojazdowa do mieszkania tworcy kurnikowego slownika i nie odblokujemy dopoki nie doda tas...

mashroom # 2003-04-05

ZDS-ZASADY DOPUSZCZALNOSCI SLOW

~gosc # 2003-04-05

tasowac jest, tasuj tez, a tas nie.... coz za nielogicznosc ...

dodactas # 2003-04-06

moze ktos z was zna inne znaczenie slowa 'tas' niz przelozenie kart ? jesli tak to smialo wpisywac tutaj , w ten sposob zwiekszymy szanse dodania 'tasu', bo to bedzie cos nowego, a nie uparta walka na sile

dodactas # 2003-04-06

scaevus ty cos mowiles ze tas to takze dawniej kram,stragan. Wiec mamy inne znaczenie, moze wiec by czas to znaczenie dopuscic do literakow?

sheenaz # 2003-04-06

Ludzie,czy wy nie rozumiecie,ze dopoki tas nie znajdzie sie w slowniku nikt go tutaj nie doda!!!

~gosc # 2003-04-06

jejku sa tu jakies iii czy inne dziwactwa a nie ma normalnego pospolitego i uzywanego slowa 'tas (karciany) ...

~gosc # 2003-04-06

ilez sie trzeba nameczyc aby w koncu dodali jakies pospolite i oczywiste slowo...

~gosc # 2003-04-06

a czy np. nie możnabyłoby zmodyfikować troszke zasad dopuszczalności słów do literaków? Bo to jest po prostu śmieszne że nie ma najnormalniejszej w świecie ezy i tas. I rozumiem tych, którzy zaciekle domagają się uznania tych jak najbardziej znanych i nie wymyślonych słów.

~gosc # 2003-04-06

no wlasnie? literaki sa dla graczy, zeby ci ostani mieli przyjemnosc gry, a nie do tego, zeby tworcy literakow bezwzglednie graczom dyktowali warunki gry (tzn. jakich slow moga uzywac a jakich nie), i jesli wiekszosc graczy popiera dodanie slowa 'tas' to czy nie powinno byc dodane ? nie byloby takiej zadymy jak jest teraz...

scaevus # 2003-04-06

"Gosc" napisał :

<<Bo to jest po prostu śmieszne że nie ma najnormalniejszej w świecie ezy i tas. I rozumiem tych, którzy zaciekle domagają się uznania tych jak najbardziej znanych i nie wymyślonych słów.>>

Popieram go całkowicie . My , mikrobiolodzy (92,46% grających) i grający w karty (99,22% grających)ŻĄDAMY dopisania wyrazów "eza" i "tas" . Należy jeszcze dodać WYŁANCZA i POSZŁEM , choć nieliczni , nie wiem dlaczego , mówią WYŁĄCZA i POSZEDŁEM . Walczmy więc do końca.
TASOWICZE I EZOWICZE WSZYSTKICH KRAJÓW ŁĄCZCIE SIĘ !!!

mashroom # 2003-04-06

Scaevusie ale BŁYSŁEŚ :))))))))))

pzdr, Mash

~gosc # 2003-04-06

Faktycznie, my chinczycy (99,85% kurnikowcow) uzywamy na codzien chinskich miar dlugosci, ale w przeciwnienstwie do mikrobiologow i grajacych w karty stanowimy liczniejsza procentowo grupe i nasze slowo 'czi' zostalo dopisane, a ich slowa (tas i eza) nie. He he, jestesmy liczniejsi niz mikrobiolodzy czy gracze w karty.

~gosc # 2003-04-06

a to fakt, 99,85% grajacych w literaki to chinczycy, ktorzy czi uzywaja na codzien i dlatego ich slowo zostalo dodane do literakow, natomiast grajacych w karty i mikrobilogow jest o 0,01% za malo zeby ich slowo uznac ... :(

dodactas # 2003-04-06

a to fakt, w Polsce chinskich miar dlugosci uzywa 99,85% ludnosci, znacznie wiecej niz gra w karty i stosuje 'tas'

cfalek # 2003-04-06

operator słownika:
-to człowiek nie maszyna
-nie posiada wszystkich słowników spełniających ZDS
-nie zna wszystkich słów zawartych w słownikach
-wprowadza nowe słowo średnio parędziesiąt sekund
-uaktualnia słownik bo lubi
-uaktualnia słownik by grało się przyjemniej
-pracuje mu się łatwiej gdy zgłaszane jest źródło
-stara się weryfikować każde zgłoszenie
-chętnie poprawi swój błąd


język, słowa, słowniki:
-język ewoluuje
-powstają nowe słowa
-znaczenia słów ulegają modyfikacji
-wydawane są nowe słowniki
-słowniki nie nadążają za zmianami języka
-słowniki ZDS nie notują wszystkich używanych słow.

zasady są zasadami

wyżej wymienione fakty dla ludzi inteligentnych są oczywiste

~gosc # 2003-04-06

Meguś a czy np. nie możnabyłoby zmodyfikować troszke zasad dopuszczalności słów do literaków?

niedzielka # 2003-04-06

Ja w ogóle nie rozumiem całego tego zamieszania. Przecież nawet w krzyżówkach występuje TAS. Chodzi o tasowanie kart no nie? ;)

~gosc # 2003-04-06

Dokladnie: o TASOWANIE a nie tas!! Tak samo jak nie ma slowa beszt a jest besztanie. A co do krzyzowek: owszem wystepuje w malo ambitnych krzyzowkach panoramicznych dla ludzi o ograniczonej inteligencji.

~gosc # 2003-04-07

Meg odpowiesz na pytanie z (data: 2003-04-06 19:20:37), a że beszt nie istnieje to każdy wie.

meg # 2003-04-07

zasady ktore tu obowiazują mnie sie podobaja:)...wiec nie mialabym ochoty ich modyfikowac...nie chce robic wyjatkow i dodawać słow, ktorych nie wymieniaja slowniki...jesli ktoś znajdzie w ktoryms ze slownikow spelniajacych zasady gry slowo TAS...to go dodam:)

~gosc # 2003-04-11

to w takim razie co znaczy powiedzenie 'karty w tas' ? w tym powiedzeniu uzywa sie slowa ktorego nie ma ? :)

aaa1010 # 2003-04-12

jest tyle gier karcianych na kurniku a mimo to ludzie ne wiedza co to tas

~gosc # 2003-04-13

nienormalna jest ta gra tak jak nienormalny jest juz ten słownik. Na kurniku jak widać kart sie nie tasuje (i w kierki tez sie nie gra)

dodactas # 2003-04-14

tas to prelozenie kart w talii. jeeli tego nie ma w kurniku to nie moze byc tam gier karcianych

aaa1010 # 2003-04-15

jezeli nie ma 'tas' to trzeba by usunac tez slowo 'tasuj' i 'tasowac' :)

~gosc # 2003-04-15

tas karciany, przelozenie kart w talii

pestka76 # 2003-04-17

Nie pojmuje w jaki sposób może w słowniku nie być słowa tas, które powtarza sie w bardzo wielu krzyżówkach i każdy je zna.Tym bardziej, że w literakowym słowniku występują słowa kompletnie pozbawione sensu, być może znajdują się w jakichś słownikach, ale nikt ich nie używa.

~gosc # 2003-04-17

nie pojmujesz, bo nie umiesz czytac. ten slownik nie powstaje na podstawie krzyzowek, ale innych slownikow jezyka polskiego, ortograficznych, poprawnej polszyzny albo wyrazow obcych. czy to tak trudno zrozumiec?

kolen26 # 2003-04-18

a czemu nie dodać właśnie ziomal, nara itp. Przecież trzeba iść z czasem,postępem, osiągnięciami... tych słów się używa i żaden słownik nie powie mi,że nie,bo nie. Żyjecie też według zasad z jakiegoś słownika :-)

dodactas # 2003-04-23

czyzby nikt z tworcow literakow nigdy w zyciu nie tasowal kart ? A tyle jest gier karcianych na kurniku...

~gosc # 2003-04-23

kierki też są na kurniku....a do słownika nikt nie ma zamiaru ich dodać....wiec moze by tak zmienić nazwe tej gry skoro takiej nie ma?

mashroom # 2003-04-23

moze zlikwidujmy wszystkie oddzialy PKO no przeciez nie ma w slowniku...

~gosc # 2003-04-23

a wlasnie powinno byc pekao bo jest pekaes!

mashroom # 2003-04-23

zlikwidowac POKEMONY BIG BROTHERA (przeciez nie ma w slowniku) i usunac gmach POLSATU!!!

aaa1010 # 2003-04-23

big brother to jest akurat program na TVN a nie na POLSACIE ... mashroomku...

~gosc # 2003-04-23

mashroom naprawde jestes tak malo inteligentny czy tylko udajesz?

mashroom # 2003-04-23

nieee...to wcale nie byla ironia...ja na serio mowilem...btw: TVN TEZ USUNAC!!!

a teraz na serio: aaa1010 czy z mojej wypowiedzi wynika ze mowie bigbrother leci na polsacie? ja tylko wymienilem wyrazy...no ale coz...czytanie ze zrozumieniem ciezka sztuka oj ciezka...

aaa1010 # 2003-04-23

no coz, mashroomku... myslalem ze wyrazy ktore wymieniles tworza jakis sensowny i logiczny zwiazek, ale widocznie zbyt wysoko ocenilem Twoja inteligencje... :)

~gosc # 2003-04-23

pierdzielicie farmazony. mashroom zastanawiam sie dlaczego tak bardzo bronisz sie przed dodaniem do slownika normalnych wyrazów.

mashroom # 2003-04-23

a znajdz mi to w slowniku jezyka polskiego to od razu zostanie dodane...

wielki_mashroom # 2003-04-23

nie musisz znajdowac gosciu, przepraszam Cie :) Juz sam znalazlem slowo 'tas' , ktore owszem istnieje i zaraz je dodam... Jejku, po co ja sie tak madrowalem przez kilka miesiecy... jestem zmuszony ustapic, bo faktycznie tas istnieje... wybaczcie mi, literakowcy... bede wam wszystkim codziennie robil sniadania, gotowal obiady i stawial kufel piwa... wybaczcie mi...

~gosc # 2003-04-23

:)

mashroom # 2003-04-23

kretyn.

wielki_mashroom # 2003-04-25

kretyn... kretyn do kwadratu... czemu ja sie tak mądrowałem... oczywiście że tas istnieje i zaraz go dodam do literaków... co za kretyn ze mnie...

~gosc # 2003-04-27

i dalej nie umiecie TASowac kart ???

~gosc # 2003-04-28

mashroomy umieja tylko rozdawac karty, ale nie tasowac.

mashroom # 2003-04-29

co za prymityw ;/

~gosc # 2003-04-30

jest to przelozenie kart, zwyczajne tasowanie

~gosc # 2003-04-30

gosc ty sie chyba juz na prawde zle czujesz.......wszyscy doskonale wiemy ze jest to zwykle tasowanie, ale powtarzasz sie juz 100 razy to sie robi powoli nudne bo i tak nic nie zdzialasz!

~gosc # 2003-05-07

to jest dziwne ze jest na kurniku tyle gier karcianych ale w zadnej karty nie ida w TAS...

~gosc # 2003-05-07

TASUJ jest, TASOWNIE jest a TAS nie ma...

~gosc # 2003-05-07

tzn. TASOWANIE a nie tasownie

~gosc # 2003-05-07

swoja droga jesli slownik Kopalinskiego wykluczyliscie z gry pod presja graczy , to jednak moze i tas dodacie pod presja graczy (bo wykluczenie Kopalinskiego to zmiana zasad literakow), wiec okazuje sie ze pod presja wielu graczy moze dojsc do zmiany zasad dopuszczalnosci slow do literakow ? A wiec moze i TAS wywalczymy! Do boju gracze! Dodac "TAS" !

~gosc # 2003-05-07

znowu sobie cos ubzduraliscie..."Kopalinski zostal wykluczony pod presja graczy" haha smieszny jestes...mozesz co najwyzej skoczyc...

bassecik # 2003-05-15

szkoda, bo to polskie slowko. Karty poszly w tas.
To tyle

pokemon1 # 2003-06-05

no wlasnie co jest niech to dodadza

~gosc # 2003-06-11

nie dodadza bo tutaj uznaja tylko te slowa ktore im sie podobaja, a ze nikt z nich nie gra w karty i nie tasuje to 'tas' nie dodadza nie ma sie co trudzic...

~gosc # 2003-06-11

dodadza, dodadza, tylko trzeba uparcie i konsekwentnie dazyc do celu i tak jak DAN, KEG, KYU czy WOK , tak i TAS bedzie dodane...

dodactas # 2003-06-11

no pewnie ze tas bedzie dodany... ilez to razy sie mowi 'karty w tas' .....

dodaceze # 2003-06-11

ello dodac_tas....widze ze nadal dzielnie walczysz ;)

dodactas # 2003-06-11

ello dodac_eze :)

tylko ze jak na razie bez powodzenia walcze...
Ale nie poddam sie!

dodaceze # 2003-06-11

a widzisz meg eze dodala tylko nie uwzglednila w grze :) I tak calus jej za to :)

dodactas # 2003-06-11

a tasu nikt nie chce dodac, najwyzszy czas to zmienic...

mashroom # 2003-06-11

nic sie nie zmieni...walka z wiatrakami...

tomek1962 # 2003-06-11

nie zostalo mi zaliczone slowo "tas" ,jedno z czesciej uzywanych slow przez grajacych w karty ,ktorzy mowia:
"...puscic karty w tas".
W tej samej grze zostalo zaliczone angielskie slowo "sir".Kto go uzywa w polskiej pisowni?

~gosc # 2003-06-12

wiesz bo tutaj autorzy slownika dodaja tylko te slowa ktore ONI uznaja. Fakt ze slowo tas jest oczywiste, ale nie dla tworcow kurnika.

~gosc # 2003-06-12

tak samo jest w literakach slowo 'highway' ktre tez nie jest polskie, a TAS nie ma

zalosne...

mashroom # 2003-06-12

Żałosnym jest i będzie wasze gadanie, gdyż nie znając dokładnie zasad gry i tworzenia słownika próbujecie się czegoś domagać. Najpierw radzę trochę poczytać, później się wypowiadać.

~gosc # 2003-06-12

swoja droga to ciekawe czy np. w scrabblu na on ecie jest 'tas' ? ktos moze wie?

~gosc # 2003-06-12

tzn. na onecie

mashroom # 2003-06-12

nie ma...tamtejszy slownik to OSPS opierajacy sie tylko na slownikach pwn'u (w literakach dopuszczalnych jest wiecej)

mashroom__ # 2003-06-25

na onecie nie ma ale tutaj bedzie, bo to faktycznie jest przelozenie kart, takie slowo istnieje i wkrotce zostanie dodane.

anonimek_ # 2003-06-29

tas musi być to slowo funkcjonuje w zyciu!

pati28 # 2003-07-06

tas jest w każdej krzyżówce !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pati28 # 2003-07-06

Poza tym jak może nie być tas skoro nawet wiśniewski i niewiśniewski jest. Co to za słownik???

~gosc # 2003-07-06

i tak będę to pisać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mashroom # 2003-07-06

powodzenia w życiu życzę.

~gosc # 2003-07-14

Hm z jakiego powodu tas jest niedopuszczalny w grze, skoro znajduje się w słowniku? Zaraz mashroom odpowie ze nie spełnia ZDS-u, ale pod jakim względem? Nie jest to ani nazwa własna, nie jest pisany z duzej litery. W słowniku zawarty więc czemu nie dopuszczony do gry?

mashroom # 2003-07-14

bo ten słownik nie spełnia zds :D

dodactas # 2003-07-15

nooooooooooooooo wreszcie tas zostal dodany ! :)
dlugotrwala walka sie oplacala :)
tylko teraz ma problem jak zmienic nazwe uzytkownika
pozostawiajac ranking i statystyki.... :)
bo teraz uzywanie nazwy dodac_tas nie ma juz sensu jak tas zostal dodany :))))))))

~gosc # 2003-07-15

....ale nieuwzględniony w grze...tak jak eza...

kruffka_99 # 2003-07-17

napisane jest ze zawarte jest to slowo w slowniku a skoro jest tam to powinno byc i w grze, prawda?

elipsoida # 2003-07-17

nie, bo slowa znajdujace sie w slowniku dziela sie na dopuszczalne w grze i niedopuszczalne

fruit_drop # 2003-07-24

jak nie dodacie slowa tas to wiecej nie gram!!!

~gosc534835 # 2003-07-25

tas od tasowac czy wy nie wiecie co to tasowanie????? w krzyzowkach wystepuje a tu nie!!

misiu_w_kapeluszu # 2003-08-08


Chciałem zwrócić uwagę na jedną rzecz: otóż, zarówno w grach karcianych jak i wielu innych tego typu rozrywek, zawsze pojawi się jakiś termin ściśle związany ze swoją domeną.

Weźmy przykładowo szachy:
a) nigdzie jeszcze nie wystąpiły słowa:
- patować;
- zapatować;
- kontrszach (tudzież 'kontraszach');
- kontrgra,... etc.;

b) powyższe pojęcia nie są obce już dla średnio zaawansowanych szachistów;
c) co byłoby, gdyby miłośnicy setek, tudzież tysięcy innych gier zaczęli równie usilnie manifestować swoje stanowisko (nawet w stosunku do autorów SWO, SPP, SJP, SO)...

I to by było na tyle.

P.S. mój komentarz jest 140 pod tym hasłem:))

C[:-D

madziuniatomcia22 # 2003-08-11

czemu nie ma tas???????????????????????????????

dodactas # 2003-09-30

jak to nie ma tas ? jest przeciez, i to nawet z pelna odmiana

dodaceze # 2003-09-30

a gdzie eza???

aaa1010 # 2003-09-30

Meg, skad wzielas znaczenie 'kram z daszkiem, stragan' ? Czy nie czasem z jakiegos slownika dopuszczonego w grze ?

meg # 2003-09-30

nie:)

dodactas # 2003-11-21

ale przeciez tas powinien byc... Czy nikt z operatorow kurnikowego slownika nigdy nie slyszal o powiedzeniu 'karty w tas' ?

mashroom # 2003-11-21

daj sobie już spokój...

dodactas # 2003-11-21

Zdecydowanie nie dam sobie spokoju z tym tasem bo
uwazam ze brak tego slowka to po prostu przegiecie.
Slowo 'tas' wystepuje w jezyku polskim. A jesli
sie uczepi ktos tego ze tylko w powiedzeniu 'karty w tas', to niech wie ze slowo 'liza' jest dopuszczalne, mimo ze wystepuje tylko w powiedzeniu 'daj liza'. A 'tas' to dosyc popularne slowo, zapewne uslyszal je kiedys kazdy, kto kiedykolwiek zetknal sie z kartami.

mashroom # 2003-11-21

jesteś zupełnie nieobeznany z tematem i zasadami oraz nie masz argumentów. wątpię żeby ktoś inny miał Ci siłę odpisywać.

dodactas # 2003-11-21

No to powodzenia mashroom... Nie mam zamiaru sie poddawac, tak dlugo az sie pojawi 'tas'.

~gosc # 2003-11-21

A ja wbrew twierdzeniom mashrooma cos odpisze.

Slowo 'tas' faktycznie istnieje, ale jest uwazane za
zbyt specjalistyczne, aby znalazlo sie w zwyklych
slownikach jezyka polskiego. 'tas' to slowo uzywane tylko w srodowisku karcianym.

~gosc # 2003-11-21

W zwiazku z tym : (teraz mowie do dodac_tas) : poczekaj, spokojnie, jezyk ewoluuje, niedlugo prawdopodobnie slowo tas spopularyzuje sie i znajdzie sie w drukowanych slownikach, a wtedy z pewnoscia bedzie dodane. A na razie to nie ma o co walczyc bo i tak mashroomy nie odpuszcza, a zaloz sie ze mna, ze nawet ty nie wytrzymasz tak dlugo jak mashroom (on jest naprawde twaaaardy i na wszystko odpisuje, nie rezygnujac baaaardzo dlugo).

kefas_ # 2003-12-08

Podobno ten slownik jest dla ludzi którzy w to grają, czyli dla nas. Wypowiedziało sie tu mnóstwo osób i wszyscy są zdania ze należy dodać to slowo nawet jeśli nie ma go w slowniku bo wzsyscy je znamy. Jedyny kto ma inne zdanie na ten temat to mashroom, który ma sie tu za wyrocznie, a przypomina RACZEJ TEPEGO URZEDNIKA, KTÓRY NIE MYSLI TYLKO PRZESTRZEGA NAKAZÓW.
Mashroom jestes żywym dowodem na to, że ten raj umiera przez tepych biurokratów :-)

hencerbin # 2003-12-08

kefas a jeśli np ja i 100 innych osób uzna że słowo żźćęąś istnieje to czy przez to będzie w słownikach? i czy zgodzisz sie dopuścić je do gry?
na szczęście jeszcze nie wszędzie jest "demokracja" pojmowana w Twój sposób...

kefas_ # 2003-12-09

tu nie o demokracje idzie i NIE O JAKIEŚ WYSSANE Z PALCA SŁOWO !!! (a ty na pewno stu osób nie znajdziesz do takiego słowa jak "żźćęąś "!!!) zobacz ilu ludzi sie ujęło za "tasem" wiec skoro to gra dla nas to powinno sie je wstawić. Dlatego, ze to my gramy w ta grę i chcemy żeby było tam słowo, którego na co dzień dosc czesto używamy.

~gosc # 2003-12-10

słowo "tas" nie występuje w słowniku. Podobnie jak słowo "żźćęąś" i po to je podałem. A zauważ proszę, że to że Ty jakiegoś słowa nie znasz nie znaczy że ono nie istnieje. Więc na pewno istnieje słowo, które:
a) jest Tobie nieznane
b) znajduje sie w "powszechnym" użyciu i te 100 osób sie znajdzie
c) nie ma go w słownikach wiec i tu go nie ma

zgodzisz sie na takie słówka? są setki terminów specjalistycznych, których w słownikach a także tu nie ma. I niestety, "tas" także najwyraźniej do nich zależy.

BTW: użyłeś sformułowania: "gra dla nas" - a sprawdź ilu ludzi się za tasem NIE UJĘŁO.

hencerbin # 2003-12-10

eh... co zrobić, zeby słownik nie wylogowywał mnie po 5 minutach sam z siebie? komentarz tuż nad tym jest mój...

~gosc # 2003-12-10

hen_cerbin powiem Ci szczerze że Ty już mnie denerwujesz. Jak to nie ma słwoa tas, jak to go nie ma??? Pierdzielisz farmazony, bo tego słowa tu nie ma i zapierasz się rękami i nogami, że wyraz ten nie istnieje. Nie wiem jaki masz w tym cel?
Analogicznie będzie ze słowem "kierki" - przecież nawet w kurniku można w nie grać a mimo to tu w słowniku ich tu nie ma, czy słowem "zoofil", to że go tutaj nie ma to tez powiesz że słowo takie nie istnieje? Jest "zoofilia" to i powinien być "zoofil" - tak jak jest "nekrofilia" jest i "nekrofil".
Ubzdurasz coś sobie i ciągle sie tego trzymasz mimo że nie masz racji. Jak możesz w ogóle gadać takie głupoty.
Ilu ludzi się za tasem nie ujęło? Ja tu nie widzę nikogo.

~gosc # 2003-12-10

I dowidzenia, bo już mnie ten słownik nieco drażni, a zwłaszcza ludzie...

~gosc # 2003-12-10

a ja jestem przeciw TAS

~gosc # 2003-12-10

i ja tez przeciw

~gosc # 2003-12-10

precz z TAS-em !!!

~gosc # 2003-12-10

i precz z hen_cerbinem!!!

mashroom # 2003-12-10

papatki gościu z okolic godziny 15:00 =p

~gosc # 2003-12-10

papa mashroom :-)

kefas_ # 2003-12-10

hen_cebin wypowiadanie sie jako gość i nabijanie sobie zwolenników to już ....MEGA ŻAŁOŚĆ. Zapisz sie na kółko dyskusyjne, bo twoje argumenty są ...nieprzemyslane, słabe i nieprzekonujące.
pzdrw

hencerbin # 2003-12-10

papa gościu, nie bede tesknić. Nie za kims kto nie umie czytać. (że o myśleniu nie wspomne)
1. nie mówie że nie ma słowa tas tylko że go tutaj nie ma (czyli w słowniku alternatywnym)
2. próbowałem wytłumaczyć że to że jakies słowo istnieje nie znaczy od razu że powinno tu być.
3. jeśli w literaki gra ponad 2000 osób i wpisać sie z wyrazem poparcia dla słowa tas mógł każdy a zrobiło to jedynie kilkanaście osób, to jakim prawem twierdzisz że wszyscy sie za tym słowem ujęli? nie ujeła sie za tym słowem ta wiekszośc która tu nei jest wpisana. a nawiasem mówiąc ja patrząc pobieżnie na komentarze znalazłem co najmniej 6 osób, które nie tylko nie ujmuja sie za tym słowem, ale nawet próbują wytłumaczyć coś takim jak Ty... wiec jakim cudem ty ich nei widzisz?
4. "Ubzdurasz coś sobie i ciągle sie tego trzymasz mimo że nie masz racji. Jak możesz w ogóle gadać takie głupoty." - to było zdanie autorytarne. w dyskusji tego typu zdania są stosowane tylko przez tych, którzy nie umieją inaczej jak tylko prawem silniejszego... A zauważ że równie dobrze ja mógłbym je i wobec Ciebei zastosować.

a tak przy okazji: Ty mnie gościu nei denerwowałeś. Ty mnie naprawde śmieszyłeś.

hencerbin # 2003-12-10

piszac o 6 osobach nie liczyłem rzecz jasna tych ostatnich wpisów gości...

~gosc # 2003-12-10

precz precz precz precz!!! precz!!!

electer # 2003-12-11

ja takze , Poki Co , jestem przeciwny slowu TAS w slowniku , choc zdanie pojedynczych graczy nie ma i tak znaczenia bo nie bedzie zadnej ankiety ktore slowa dodac a ktore nie :) pzdr lect

~gosc # 2003-12-11

precz precz precz z electerem!!!!!!!!

~gosc # 2003-12-13

TAS powinien byc... w koncu ilez to razy mowi sie 'karty w tas' ...

wielki_mashroom # 2003-12-13

Zgadzam sie z wami, tas powinien zostac dodany, ale musicie poczekac az ktorys z operatorow slownika dojdzie przy dodawaniu slow do slowa 'tas'. Z tego co wiem wiekszosc operatorow slownika dodaje slowa alfabetycznie (czyli najpierw sprawdza czy jest cos do dodania na litere A, potem czy cos na B... Niestety, operator slownika musi miec caly wolny dzien zeby miec okazje dojscia az do litery T, na ktora zaczyna sie slowo 'tas'. Badzcie wiec wyrozumiali wobec operatorow slownika, ktorzy naprawde nie nadazaja z dodawaniem slow, a jesli juz zwali im sie 1000 slow do dodania na litere A czy B to tym bardziej marne szanse na 'tas' ...

wielki_mashroom # 2003-12-13

wypada wiec wspomniec, ze operatorzy slownika maja scisle okreslone zasady postepowania przy dodawaniu nowych slow (najpierw dodaja wszystko na litere A, potem na B itd). Niestety 'tas' jest na litere T wiec ciezko bedzie do niego dojsc, tym bardziej ze jedna z zasad postepowania operatorow slownika mowi ze po przerwie dluzszej niz 10 minut trzeba rozpoczac dodawanie od nowa (znowu slowka na A , znowu slowka na B itd.)

marekzegarek # 2004-01-05

ja jestem za!! dodanie oczywiście tego słowa!!

~gosc # 2004-01-12

a ja mam inne pytanie: dlaczego nie są uznawane wszystkie słowniki języka polskiego? wtedy nie byłoby problemu z wieloma slowami., które moim zdaniem być powinny, a ich nie ma

~gosc # 2004-01-21

dlaczego w grze nie uzywa się słowa "tas" tylko takie beznadziejne zlepki literaz jak "ii" czy "iii"

licia # 2004-03-16

Nie ma w słownikach to nie ma na kurniku. I słusznie. Bo skąd np. bierzecie odmianę tego słowa. Ja znam je tylko w stałym związku frazeologicznym: karty w tas. Tak wygląda zawsze batalia o nowe słowa. Kto ma tyle lat co ja, może pamięta batalię mediów o odmianę słów: radio i studio. Dopóki oficjalny słownik nie uzna tego wyrazu, jak przyjąć na kurniku jego odmianę? Poza tym tasować może spokojnie istnieć bez tasu (podstawy gramatyki)

~gosc # 2004-04-14

słowo 'tas' istnieje w języku polskim, oznacza tasowanie kart, a mimo to gra nie uznaje tego słowa, dlaczego?

~gosc # 2004-04-14

ja również chciałem złożyć protest, słowo chujoza! dlaczego słowniki go nie uznaje ??
no dlaczego? :((
p.s. będzie tas w słownikach dopuszczanych w ZDS będzie i tu, gościu drogi.

widelec87 # 2004-07-24

Czemu to slowo nie jest dopuszczalne w grze?!

dodactas # 2004-07-25

ech i nadal niedopuszczalne... szkoda gadac...

~gosc # 2004-07-26

Pomijając fakt że mashroom to bufon, to są pewne zasady ,w miare jasne i po prostu nie ma o czym mówić, nie ma tas w słwniku inteligentny sie z tym pogodzi a głupi nie zrozumie, peace

~gosc # 2004-07-26

;)

~gosc # 2004-07-26

Ja znam to słowo od małego (;)), i ubolewam, że jest niedozwolone. Ale cóż, zasady są zasadami. Ktoś gdzieś napisał, że język ewoluuje, więc może niedługo i to słowo pojawi się... w którymś z dopuszczalnych słowników rzecz jasna, bo w mowie potocznej (czytaj: karcianej :)) występuje już od dawna.
PS:) Zna ktoś maila do któregoś z "rywali" Kopalińskiego, czyli jakiegoś mędrca, który zajmuje się tworzeniem takich słowników? Oczywiście mowam o autorach dozwolonych słowników. Z chęcią podsunę im to wzbudzające wiele ambiwalentnych uczuć słowo, by je zamieścili.
Oczywiście zrobię to za niewielką sumkę, którą podzielę się z tym, kto poda dobry adres mailowy.
Będę czekał...

~gosc # 2004-07-26

Masz racje, te słowo powinno znaleźć sie w końcu w którymś słowniku, ale dopóki go nie ma to nie ma sensu sie sprzeczać. Ja kiedyś dałbym sobie rece poucinać że jest słowo baryk ( poprawnie barek), bo mieszkam na podalasiu i u mnie każdy tak mówi :)) Podobnie jest narazie z tym "tasem" wiekszość tak mówi a nie ma w słowniku :)),peace

koalar # 2004-07-26

Wcześniejszy komentarz, yen z PS-em pisalem ja.

bladebmrq # 2004-07-26

Baryk? O, lol ^^ . Na początku myślałem, że faktycznie tas jest poprawnym słowem, ale.. po dłuższym zastanoweniu... Wychodziłoby, że tas ma identyczne znaczenie co tasowanie. Np. 2 tasowania, 2 tasy. Tak więc to tylko skrót. I przestancie tu narzekać - swoje uwagi kierujcie do autorów słowników - tam są naprawdę niezłe niedociągnięcia. Kurki przyjęły, że idą ślepo w zaparte zgodnie ze słownikami - ja osobiście bym kwestionował ich zawartość. Tym samym niwelują spory o uzasadnienie obecności słowa - zostawiają to profesjonalistom [popełniającym błędy]. Choć, jak widzę, większość nie rozumie tego i ciągle rzuca się z pretensjami w nieodpowiednim, kurnikowym, kierunku.

~gosc # 2004-07-27

oprócz słowników stwarzanych przez profesjonalistów popełniających błędy istnieją też Zasady Dopuszczalności Słów stworzone przez administratorów kurnika...

~gosc # 2004-07-27

niestety to jest tak jak u nas w panstwie nic nie jest doprowadzone do konca.ale taka jest mentalnosc polska:(((

~gosc # 2004-08-15

bladebmrq, slowa nie sa dodawane wedlug slownikow tylko wedlug widzimisie operatorow kurnikowego slownika... (np. odmieniaja slowo 'amant' na 'amanty' mimo ze liczba mnoga to amanci (i slownik jezyka polskiego podaje tylko 'amanci' a nie 'amanty')

dodactas # 2004-08-16

no prosze , kolejne znaczenie slowa 'tas' (przeczytajcie komentarze do slowa 'ufo') . Szanse na wywalczenie dodanie slowa 'tas' wzrosly ! Prosze Panstwa !

~gosc # 2004-08-16

autor: ~gosc data: 2003-09-17 16:56:36
od razu widać, że indeks na studia kupiłeś na bazarze;-)))

dodactas # 2004-08-24

tas jest ale go nie ma ... :(

gosiaqs # 2004-09-19

dodajcie "tas"! Najlepsze jest to, że gracze sprawdzają słowo "tas" tylko dlatego, że wiedzą, że nie ma go w słowniku, a w rzeczywistości jest! Dodajcie "tas"!

dodactas # 2004-10-30

ehh i dalej nie ma ...
ide sobie ...

igorwilk # 2004-12-13

tas powinno byc!!!! czy tak trudno zmienic slownik

wolfchen :)

aaa1010 # 2004-12-13

pogadaj z graczem o nicku dodac_tas , on od lat walczy o dodanie slowa 'tas', mozesz go wesprzec jak chcesz i przylaczyc sie do ogolnokurnikowej manifestacji na rzecz dodania slowa 'tas' ...

~gosc # 2004-12-16

dwiescie wpisów i nic. Chciałbym by było w słowniku. Kiedys nagminnie je ukłasdałem ale teraz nie bo nauczyłem sie ze go nie ma dopuszczonego. Walczcie dalej o niea i ja bede sie cieszył jak pewnego pieknego dnia legalnie je ułoze. Czeko sobie i wam zycze:)

burebure # 2004-12-16

pretensje kierujcie do tych, ktorzy tworza slowniki jezyka polskiego, poprawnej polszczyzny i wyrazow obcych, a nie do tworcow tego slownika, ktory uznaje wyrazy za dopuszczalne, jesli znajduja sie w ktoryms z wymienionych slownikow

~gosc # 2004-12-19

a mi to dynda:))PPPP

dodactas # 2004-12-30

ech i dalej niedopuszczalne ?
ale zacofany ten slownik ...

zdaleka # 2005-02-11

beznadziejne.... dopuszczalne są jakieś :ęsi, óś, iii a nie ma słowa tas????

~gosc # 2005-02-26

Ne budziet ponimaju slavis tas? Grżdy jo zaiwaniu doma, bo żoneczku obiedzie nawaryła. Czesć;-)

czarnazebra # 2005-03-05

taaaaa to cholernie zabawne jak ktoś sie podszywa pod jednego z twórców kurnikowego slownika i jeszcze plecie głupoty ostrzegam tylko że mogą sie znaleźc ludzie na tyle naiwni by uwierzyc że te kilka słów nie spełniających ZDS zostaną dodane przez niejakiego misia_w_KAPELUSU:P i to by było na tyle.Uchylam pasków przed prawdziwym misiem o tysiącu kapeluszy;)) pozdrowienia Cz_z

koalar # 2005-03-05

Nudzi ci się dodac_tas?

koalar # 2005-03-05

A może wolisz nick aaa1010?

~gosc # 2005-03-05

Czarna zebra,

żebra o litość dla misiaczka w kapelutku!

Wierna fanka misia i teorii o potędze ZDS wymyślonej przez paru kolesi.

koalar # 2005-03-05

"żebrze", tłuku

czarnazebra # 2005-03-05

heh gościu jesteś śmieszny...podpisz sie lepiej swoim nickiem zamiast pozostawać anonimowym to wtedy sobie pogadamy a tak to nie chce mi sie tracić mojego cennego czasu na dyskusje z tobą.
ps: nie jestem "fanką potęgi ZDS" po prostu jakiś reguł trzeba sie trzymać i tyle...a że takie a nie inne ustalono to takich właśnie staram sie przestrzegać:P)

koalar # 2005-06-16

http://portalwiedzy.onet.pl/polszczyzna.html?qs=nie+ma&tr=pol-pol&ch=1&x=0&y=0

lululavu # 2005-06-20

Tas - nie ma w żadnym słowniku, a ZENY jest????????? Jak tak, zwrócę honor. Ale ZEN do odłam buddyzm, a liczby mnogiej od tego nie ma. No! Chyba że jakies inne znaczneie jest. Literaki, czyli scrabble, nie powinny opierać się na słowniku. W scrabblach oczywiste jest używanie słów, które egzystują w normalnej, potocznej mowie, czy gwarze, czy slangu. Nie muszą być te słowa ujęte w słowniku. I - kontynuując - na kurniku uzywane są też włoskie słowa, które wprawdzie w słowniku są, ale włosko-polskim. To normalna farsa!

pancho_13 # 2005-08-22

TAS - jest, zadzwońcie do prof Miodka, mam z nim wykłady i mi to potwierdził, jest to wyraz jak najbardziej popularny. Miodek ma większą pojemność słownictwa niż Słowniki PWN

koalar # 2005-08-22

Blenders, ile wynosi ta pojemność? :)

blenders # 2005-08-22

Sinus alfa w warunkach bojowych do potęgi FI pomnożony przez maksymalną ilość znaków w defie.

blenders # 2005-08-22

PS 7,1 ma do setki:DJ

koalar # 2005-08-22

Czyli 2400, nie tak? :)

~gosc # 2005-08-22

2400 słów to wodanka na spółę z tytusromek znają :-D

zrodlorozkoszy # 2005-11-28

jeśli nie ma tego słowa w żadnym słowniku to najwyższy czas je wprowadzić, choćby zacząć od tego. słowo tas jest "żywe" i można je usłyszeć codziennie tysiące i miliony razy, wystarczy pograć ze znajomymi w karty.z drugiej strony nasz słownik zaśmiecony jest tysiącami słów, których wiele osób przez całe życie nie użyje, nie usłyszy i nawet nie będzie wiedziało, że takie istnieją. po co komu martwe, nieużywane słowa?

greenpoint # 2005-11-28

wkładając kij w mrowisko powiem, że to słowo wcale nie jest używane, nawet wśród graczy karcianych
primo narzuca się ono niektórym od słowa tasować, secundo jest typowo krzyżówkową zapchajdziurą

~gosc # 2005-11-28

a jak kto sepleni i nawołuję kaczuszki?
to zamiast taś, taś, taś woła właśnie tas, tas, tas...

paciaew # 2006-01-07

mój 8 letni syn wie co to TAS a operatorzy słownika nie

oppppp # 2006-01-08

za to wiedzą co to eo, uu i inne pierdoły

mlemli # 2006-01-11

BEZNADZIEJA!!!!

sheenaz # 2006-01-17

Hmm..

"„Karty w tas” mówią karciarze – zwrot ten zanotował np. Słownik języka polskiego pod redakcją W. Doroszewskiego. (...)"
Mirosław Bańko

Nie mam tego słownika pod ręką, ale czy to nie jest argument za umieszczeniem słowa TAS w alternatywnym słowniku literakowym?

sheenaz # 2006-01-17

Przepraszam za powyższego dubla, net mi nawala.

Źle się wyraziłam, ale myślę, że wiesz o co mi chodziło.. Z tym, że już sobie sama odpowiedziałam na swoje pytanie :)

bercia75 # 2006-01-25

a skąd wzięliscie słowo "bug" też nie znalazłam w żadnym słowniku ani naukowo-technicznym języka angielsk-polskiego ( i odwrotnie)ani wyrazów obcych ani w żadnym innym nawet w słowniku angielsko-polskim dla informatyków słowo to jest przetłumaczone na "błąd"

~gosc # 2006-02-27

A W KRZYŻÓWKACH JEEST!!!!!!!!!!!!!!!!!

~gosc # 2006-02-27

KURDE BOLEK JAKI GOŚĆ????? aaa nie zalogowałam się :))

QLCZACZEK

szataneks # 2006-04-05

ja nie moge... dyskusja na kilka stron i niczym sensownym sie nie konczy... wszyscy znaja TAS, tylko ci co slownik ukladali go nie znaja?! ale takie slowa jak <iii> <yin>, jak najbardziej polskie <end> sa... bk

dagmin23 # 2006-04-13

no to to jest naprawde przesada!!!!!!! moze mi ktos wytlumaczy dlaczego nie ma ''tas" zupelnie tego nie rozumiem. wlasnie moj przeciwnik w grze ulozyl to slowo . szczerze mowiac to nikt nie sprawdza tego w czasie gry, bo malo komu przyjdzie do glowy ze tego slowa moglo by nie nie byc!!! przeciez to powszechnie uzywane slowo!!! ale po co sie tu produkowac skoro i tak nikt nie bierze tych wypowiedzi na powaznie bo przeciez ci co decyduja, ktore slowa maja sie znajdowac w slowniku a ktore nie to ''GENIUSZE'' hehe

nokse # 2006-04-16

he he a co wy na to!
Tas
Tas, tasim (hebr. "tarcza") to niewielkich rozmiarów metalowa misternie zdobiona płytka, w kształcie tarczy, najczęściej platerowana złotem lub srebrem, którą zawiesza się na ubraną Torę. Często na tasach umieszcza się karteczki określające nazwę święta.

Kategoria: Judaizm
A teraz niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego wyraz BARDZO znany używany jest nieuznawany ABSURD!

ps.
Specjalnie pomijam wiadome znaczenie słowa tas, bo i poco wkółko to pisać, skoro niekturzy są uparci!

Pozdrawiam i czekam, aż będę mógł używać tas!

nokse # 2006-04-18

Kurcze poco ja się produkuje ze znajdowaniem znaczeń wyrazu tas! Ludzie zajrzyjcie sobie pod hasło "siamto" -buhahaha niedość, że nie ma podanego znaczenia, to jeszcze nie ma podanego żadnego słownika!

Do tej pory sądziłem, że uwzględniane są tylko te wyrazy, które są zawarte w jakimś słowniku i spełniają te wasze kryteria! Ale teraz widze, że wy poprostu uwzględniacie tylko to co wam się podoba!
Ciekawe w jaki sposób wyraz siamto spełnia ten ZDS??? I czemu tas tego niespełnia? -Litości!

djkoalar # 2006-04-18

Pole "występowanie" istnieje od półtora roku, od tego czasu uzupełniane są źródła słów. Są jeszcze dziesiątki tysięcy słów bez podanego występowania i podobna ilość bez znaczenia. Znaczenia mogą wpisywać gracze o odpowiednio wysokim rankingu, źródła - operatorzy słownika.
Słowo siamto występuje w jakimś słowniku spełniającym ZDS, słowo tas - nie.

nokse # 2006-04-18

oki dzięki dj_koalar! Bo już zaczynałem wątpić w ten słownik.

Teraz pozostaje tylko czekać aż ktoś gdzieś kiedyś doda "tas" do jakiegoś słownika, bo znaczenia ma i z tego co widze to przynajmniej trzy!
Pozdrowionka!

jko_girl # 2006-06-02

jak to mozliwe ze nie ma słowa tas??!! przecież to powszechnie używane, nazywa się tak przerłożenie (przetasowanie) kart... nie rozumiem, jest 'hm' i 'ęsi' a nie ma 'tas'!!!!!!!!!!!!!

marcin_mysz # 2006-07-19

to skandal że nie ma 'tas' - tasować, tasowanie - tas

aagniesia8 # 2006-07-19

idiotyzm :):):):)

~gosc # 2006-07-26

oczywiscie że jest tas - to jest mieszanie kart. Często rozwiązuje krzyżowki i czasami jest hasło "mieszanie kart" i wtedy wpisuje tas, bo TAKIE SLOWO JEST i bylam zszokowana tym ze takiego slowa nie maaaaaaaaaaaaaaaaa! Pozdrawiam!

duchpuszczy # 2006-07-29

podaję źródło i proszę o dołączenie słowa do listy.
Słownik języka polskiego pod redakcją Witolda Doroszewskiego. PWN 1967. Reprint 1997

koalar # 2006-07-29

Słownik ten jest niedopuszczalny, proszę sprawdzić w dodatku A:
http://www.kurnik.pl/slownik/dp.phtml

dark3lf # 2006-08-16

tas - tasowanie kart, przeciez to w kazdej krzyzowce wystepuje, a tu nie akceptuje, paranoja

rikki1 # 2006-10-03

Poza tym Tas to inaczej "uczeń" wg. "Nowego słownika gwary uczniowskiej" , red. Halina Zgółkowa,Wydawnictwo Europa, rok wydania 2004.

babka_hej # 2006-11-08

tas=tasim zapraszam do lektury słownika http://pl.wikipedia.org/wiki/Tas
może zaowocuje to wprowadzeniem słowa do gry ;) aczkolwiek znaczenie słowa może okazać się zaskakujące ;) ps "tas" nie ma nic wspólnego z tasowaniem kart ;P

meg # 2006-11-09

obecnosc hasla w slowniku wikipedii nie zaowocuje wprowadzeniem slowa do gry :) gdyz nie jest to slownik spelniajacy zasady gry w literaki :)

alpenliebe # 2006-12-04

Dzięki, przez Was przegrałam grę, jeżeli jest w słowniku słowo wajśja, czy yggdrassil, to czemu nie ma zwykłego słowa, które znajdę w każdej encyklopedii i słowniku?

Brawa za konsekwencję.

betissewilla # 2006-12-04

alpenliebe brawa za zrozumienie zasad gry xD

nitewolf # 2006-12-30

karty poszly w tas

~gosc # 2007-01-03

tas, srebrna tarcza zawieszona na na łańcuchu pośrodku Tory.
Proszę sprawdzić.

nastka112 # 2007-02-25

Ludzie mashroom jak mogli nie dac słowa "tac" wytłumacz mi to prosze nie rozumiem!!!!!!!!!!! odpisz w ciągu 1 godziny a nie opalajsie na haloi!!!!!!

moniczkat # 2007-03-07

ej no bez kitu wymyslacie jakies niestworzone wyrazy!!! a zwykłego tas nie ma!!~!!!

superona34 # 2007-03-09

koalar, może ta srebrna tarcza przeważnie okolona dzwoneczkami, zawieszona na zwojach Tory spełnia zasady dopuszczalności

koalar # 2007-03-09

Nic mi o tym nie wiadomo.

armaga # 2007-03-09

no ludzie nie rozumiem czemu nie ma tego slowa.przeciez jest ono oczywiste.TAS od tasowac inaczej przekladac karty.powinno byc dopuszczone!

pussycat81 # 2007-03-22

ja się gra w normalne scrabble to jest każdy wyraz który gracze wzajemnie zaakceptują :)
a co do "tas" to skoro podajecie że był taki wyraz dawniej to powinien być i teraz! co był i nagle zniknął???
pussycat81

dziadekbrowarny # 2007-03-25

ciekawe że tu nie ma ale w krzyżówkach rozrywki i nie tylko jest
ten słownik psuje grę, no ale cóż...

imp10 # 2007-04-03

masz racje

nikita190 # 2007-05-14

tasowanie kart TAS!!!

bershkaa # 2007-05-24

dlaczego jest niedopuszczalne tas, skoro jest takie słowo?

koalar # 2007-05-24

Zapoznaj się z listą najczęściej zadawanych pytań.

1010101010111 # 2008-06-10

ale to normalne słowo. więc czemu nie jest dopuszczalne?

oni te źródło wzieli z

Słownik języka polskiego - PWN 1958-1969 - W. Doroszewski (ndpl)

kremzavon # 2008-07-20

Ten caly slownik jest do wywalenia,sa tu slowa angielskie a polskiego slowa TAS nie ma!!!Zmienic to!!!

majlennkas # 2008-09-27

beznadzieja ;/

tyttuss # 2008-10-04

Tasujemy, patrz hasło "tasować".

blubbis # 2008-11-20

Dziwne wyrazy tu są jak na przykład;TS,EO,AU,których nie ma słowniku języka polskiego a słowa tas oczywiście nie uwzględnia słownik w grze.Zmieńcie ten beznadziejny wreszcie tu słownik...

~gosc # 2008-12-03

blubbis, jak nie ma jak są w słowniku języka polskiego, zobacz słowo "ts" napisane wystepowanie ->Słownik języka polskiego - PWN 1998 - M. Szymczak. Kliknij na wyraz to Ci sie ukoaze wystepowanie tego wyrazu.

Co do tas to się zgodze, ze powinno być.

magiagal # 2008-12-16

Hm,podaj ten słownik w którym znalazłeś(aś) owy wyraz TS.Nigdzie nie znalazłam,więc chyba nie powinno byc tu takich słów.

~gosc # 2008-12-28

Dla tych co nie wiedzą: tutaj wyrazy dodają meg i mashroom. I jest jedna zasada: wyraz zostanie dodany, jeżeli oni tak chcą. A jeżeli nie chcą, to nie zostanie. Czy wyraz istnieje, czy jest używany, czy ma sens i czy jest poprawny nie ma żadnego znaczenia. M&M mają swój folwark i się bawią. Zapomnijcie o sprawiedliwości. Grajcie "normalnymi" wyrazami dla zabawy, bo o uczciwej rozgrywce nie może być tutaj mowy. Chociaż słowo TAS jest bardzo normalne i tylko idioci mogą twierdzić, że nie istnieje.

~gosc # 2009-01-11

akurat mashroom nie dodaje wyrazów do słownika :)

lauraba # 2009-02-08

Rzeczywiście, już tyle komentarzy na temat słowa "tas" a jakoś nikt nie reaguje. Istnienie skrótu NEP jest bzdurne, natomiast tas jest potocznie znane i skoro jest w słowniku, to dlaczego niedopuszczalne w grach.

whoyemooyeh # 2009-02-20

Dziwne, ale ktoś usunął mój komentarz mimo, iż użyłem słów występujących w słowniku. Czyżbym uderzył w czułą strunę *********? Przypomnę,że w wypowiedzi zacytowałem część słownika obejmującą wyrazy ORAL, ANAL oraz PIZDA. Wszystkie te słowa każą nam układać na planszy celem wygrania partii. A może ktoś źle interpretuje wyraz NYPEL? Oczekuję przeprosin, jestem Polakiem we własnym kraju i będę używał ojczystego języka, czy to się komuś podoba, czy też nie.

marty25nka # 2009-05-07

niech ktoś doda w końcu ten TAS....i wszyscy będą szczęśliwi:)))

martaxpxp # 2009-05-12

skoro jest ĘSI jako odgłos małego dziecka(?????????)to dlaczego nie ma TAS? Moje dziecko jak chce powiedzieć ''daj'' mówi TAS !

patryczek440 # 2009-05-12

powinno być jeżeli 2 tego znaczenia

whitewhisky # 2009-06-16

jest ki które występuje tylko jako część wyrażenia "ki diabeł" ale nie ma tas. PRzeżyję ale średnio mi się to podoba...

~gosc # 2009-08-22

a mógłby mi ktoś wytłumaczyc dlaczego słowo "tas", używane powszechnie, jest odrzucane a słowo "huj" jest w tej grze dopuszczone mimo że to słowo pisane jest w ten sposób tylko przez margines społeczny??

~gosc # 2009-10-24

zagadzam się słowo tas jest i powinno być, a nie jakieś tam iiiii

~gosc # 2010-01-15

Tas jest słowem, ma swoje znaczenie, a to że go nie ma w słowniku, to jest wada słownika, a nie słowa.
Czy słownik to bóg, który zamknął swoje wszystkie wrota i niczego już nie wpuści?
Rozumiem, że są w słowniku słowa, o których nie mam pojęcia, nie wiem co znaczą i nie wpadnę, że można ich użyć w grze. Ale dlaczego nie powiększyć zasobów o coś, co realnie egzystuje i ma swoje znaczenie?
Komuś się coś złego stanie, jak ten cały "tas" znajdzie się w słowniku, lub zostanie dopuszczony do gry? O co chodzi?

~gosc # 2010-01-15

tas, owszem, ma znaczenie, jednakże nie znalazł się w żadnym ze słowników i w związku z tym nie spełnia ZDS-u, więc nie można go dodać... jeśli zostałby dodany (na obecną chwilę), wtedy należałoby dodać wszystkie słowa oznaczone tekstem "niedopuszczalne w grach", a tego chyba nie chcemy?
a zmiana ZDS-u na obecną chwilę jest raczej niemożliwa.

~gosc # 2010-02-08

Tas, tasim (hebr. "tarcza") = to niewielkich rozmiarów metalowa misternie zdobiona płytka, w kształcie tarczy, najczęściej platerowana złotem lub srebrem, którą zawiesza się na ubraną Torę. Często na tasach umieszcza się karteczki określające nazwę święta. (wikipedia). Dlaczego tego słowa nie ma?

~gosc # 2010-02-17

Gosciu, nie ma tego słowa, ponieważ autorzy się uparli, że nie będzie, więc nie będzie.. Ale naprawdę no, jakby słowa "nie" nie było w słowniku, bo ktoś "by zapomniał", to też byście nie dodali? ;/

natuzzi # 2010-07-07

totalny bezsens...są cioty, cipki, dupy, czipy, czaty, taby z klawiatury nawet, a 'tas' nie ma....heloł!? ;))

~gosc # 2010-11-07

Śmieszne... tyle wyrazów bzdurnych jest w tej grze , a nie ma banalnego "TAS".

~gosc # 2010-11-26

"Tas, tasim (hebr. "tarcza") = to niewielkich rozmiarów metalowa misternie zdobiona płytka, w kształcie tarczy, najczęściej platerowana złotem lub srebrem, którą zawiesza się na ubraną Torę. Często na tasach umieszcza się karteczki określające nazwę święta." jest inne znaczenie słowa tas. Teraz może być?

terohak # 2010-12-29

Pani od Polskiego się ze mną zażarcie kłóciła że jest takie słowo w słownikach polskich i jakie jej było zdziwienie gdy go tam nie znalazła :) Przydajecie się na coś... a tak na poważnie skoro to słowo oznacza jakiś stragan to to słowo powinno być w tym słowniku i jego twórcy powinni ubiegać się o to aby dodano je do innych słowników...

~gosc # 2011-01-26

Jak nie istnieje słowo TAS? może nie ma go w tej formie w hasłach głównych słownika ale na pewno jest to rzeczownik od tasować! OMG co za gamonie!

chinka39 # 2011-05-26

tas należy dodać do słownika ;tas , tasowanie- przekładanie kart

~gosc # 2011-07-03

Slang to nie jest wymysł ludzi, którzy nie znają słonika, tylko jest to wymysł po to, żeby policja nie rozumiała tego co do siebie komunikują ludzie. Jest to pewien sposób zabezpieczenia, przed ciągłą inwigilacją i tym, że powiem coś i może być użyte przeciwko mnie.

W Anglii, w Londynie wymyślono Cockney Rhyming Slang. Czyli;
China plate - mate
Chinski talerz - kumpel.

Rymowali bezsensowne zlepki słów, żeby policja łapała się za głowę i nie rozumiała co chcą powiedzieć, to samo dzieje się do dziś w Polsce, czy też innych krajach. Bo policja za dużo sobie pozwala i dlatego jest slang. Dla mnie jest obrazą z Twojej strony MASHROOM
"ale widocznie przez tych ktorzy nie znaja slownika...to na tej zasadzie powinno sie dodac SZKITY NARA ZIOMAL itp..." Wyrażasz opinię, okej. Jednak uważasz, że ludzie używając słów potocznych słownika nie znają? Ja znam bardzo dużo trudnych słów i nie żalę się nikomu, czy też nie narzekam jak jest jakieś dziwne słowo w nim. Powiem jednak że nie pozwolę, żebyś mówił tak o dobrych ludziach. Uznajesz się na każdym kroku za alfę i omegę. Trochę pokory. Chciałbym też zauważyć, że SLANG to też część języka, w każdym języku jest slang, nawet w afrykańskich!! Może warto zwrócić na to uwagę... bo slang to nie są przypadkowe błędy ortograficzne, czy też idiotyczne wymysły ludzi. MAJĄ POWÓD ISTNIENIA.

Pozdrawiam
Gnój.

~gosc # 2011-11-28

a gdzie podstawowe znaczenie??? (przełożenie kart)

tomirybka # 2012-01-28

Tas, tasim (hebr. "tarcza") - to niewielkich rozmiarów metalowa misternie zdobiona płytka, w kształcie tarczy, najczęściej platerowana złotem lub srebrem, którą zawiesza się na ubraną Torę. Często na tasach umieszcza się karteczki określające nazwę święta.

dirtydianaa # 2012-02-02

Jeszcze niedawno to słowo funkcjonowało w grze!!!1

niegestykuluj # 2012-11-27

Skoro "tas" nie ma, to usuńcie "ii" oraz "iii" :/ bo takich słów nie ma!

~gosc # 2013-04-02

nie ma tas ale na pocieszenie jest QTAS

~gosc # 2013-11-29

Nie ma tas, nie ma ami, nie ma sza, ani wielu innych poslkich słów... Ale za to jest wiele zagranicznych, spolszczonych słów, mnóstwo błędów ortograficznych (np. ós...) czasem jestem w szoku, co ludzie wypisują , a nie wiem czy jestem mało inteligentna, czy brak mi wyobraźni, żeby wymyślać i sprawdzaćw słowniku, czy mi uzna. Tyle...

slowotfur83 # 2014-02-14

Dodajcie już w końcu,bo to woła o pomstę do niebios

~gosc # 2014-02-14

ale na kim konkretnie zamierzasz mścić się za to, że rozegranie co najmniej tysiąca partii nie wystarczyło ci nawet na opanowanie trójek?

slowotfur83 # 2014-02-14

To inna kwestia,trójki mam opanowane ...ale...wiem,że nie ma a być powinno

Chociaż,przed chwilą użyłem i na farcie mi przeszło:)

~gosc # 2015-01-19

e noooo! nawet w krzyżówkach jest tas ( tasowanie kart ) ;/ admin, dodaj toooo !

~gosc # 2015-03-15

Zgadzam się z w/w komentarzem. Wyraz "tas" występuje nawet w krzyżówkach...Powinien znaleźć się w słowniku jako "dopuszczalny"... :/

~gosc # 2015-03-15

"nawet"? "w/w"??

~gosc # 2015-09-07

Eza już jest...

~gosc # 2016-03-28

Po tylu latach walki tas będzie dopuszczalny!!!

~gosc # 2017-08-29

od 50 lat gram w karty, gram od lat w brydza, wrecz nalogowo i przyznam szczerze, ze nigdy wczeniej nie slyszalam, aby ktololwiek powiedzial "tas" o tasowaniu kart... :)

pluralis4ever # 2017-08-29

Panie, tutaj 13 lat trwała walka o dodanie tasu do dopuszczalnych słów w grze, a Ty chcesz ten cały trud zniweczyć? ;)

~gosc # 2017-08-29

Brawo, dla tej Pani! Mądrzącym się od lat "ekspertom" powinno się teraz zrobić łyso.

pluralis4ever # 2017-08-29

Wypowiedź jednej pani (sorka za pomyłkę w poprzednim komentarzu) grającej w karty od X lat nie zmienia faktu, że wyrażenie "karty w tas" istnieje i większości ww. ekspertom raczej nie zrobi się zanadto łyso.

balans # 2017-08-29

Dodam - "karty w tas" najczęściej znajdowało zastosowanie po zaistnieniu tak zwanego "koguta" - czyli po błędzie w rozdawaniu, kiedy okazywało się, że rozdającemu po zakończeniu ostatniego kółka zostawała jedna nadplanowa karta w ręce. Czasem były protesty, bo ktoś tam otrzymane karty miał poukładane i widział "partyjną" czy szlemikową kartę.
Przy okazji ciekawostka. Mamy w słowniku SZLEM -> SZLEMOWY
ale przymiotnika dla SZLEMIK już nie ma.

~gosc # 2019-10-03

TAS = ang. "tool-assisted speedrun" - speedrun wspomagany programami np. do spowolnienia rozgrywki. Bardzo często używany skrót w mowie codziennej, zachodzę w głowę czemu tu niema.

pluralis4ever # 2019-10-03

Może dlatego, że - dzięki Bogu - analfabetów nieumiejących poprawnie napisać "nie ma" nikt nie traktuje poważnie.