SJP
*
SŁOWNIK SJP

X

yyy

dopuszczalne w grach (i)

yyy

wykrzyknik wyrażający różne stany emocjonalne w zależności od sytuacji i kontekstu, zwłaszcza zastanowienie, namysł, zgodę; yhm, y, yy


KOMENTARZE

~gosc # 2003-04-22

odglos wydawany przy rzyganiu

pioterkiomania # 2004-01-11

dobre gościu! żyganiu :)) prze ż a nie rz! :))

k_u_d_l_a_t_a # 2005-06-28

piotrekiomania znasz sie na ortograffi?!!!!!??? ~gosc pisze dobrze: RZyganiu!

aduss22 # 2006-04-19

jest ii, iii, oo, może ooo... to czemu nie ma yyy, yy??

komar88l # 2006-08-20

:D

nitewolf # 2006-12-04

yyy jako odglos zastanowienia lub jak slusznie zauwazyl kolega gosc odglos rzygania

hotel_merce # 2006-12-07

yyy ale czad chłopaki np!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~gosc # 2006-12-16

yyy- przy odpowiedzi na egzaminie nader czesto sie pojawia

jaca555 # 2007-01-01

Je ne crois pas.

mebloscianka # 2007-01-01

odgłos przy wydalaniu przodkiem i tyłkiem ;)

ooon # 2007-01-02

yyy... a zresztą, nic nie napiszę ;P

stan431 # 2007-01-15

to już przegięcie i to znaczne!!napiszcie ,że wszystkie samogłoski w parach i trójkach są dozwolone i.... po sprawie??

ppianista # 2007-01-15

Masz coś do znaczenia? :-P
...to popraw! ;-P

;-P

kingoskar # 2007-01-25

yyy ciekawy wyraz...na lekcjach występuje nader często. Łatwy do wypowiedzenia, w każdym stanie trzeźwości i nietrzeźwości fajnie brzmi:)

stan431 # 2007-01-27

domagam się uwzględnienia pozostałych fizjologicznych odgłosów po macoszemu pominiętych!!!

anka8xx1 # 2007-01-30

yyy...... nie wiem co mam powiedzieć
ffaaaaaaaaaaaajowe te literaki

hidden_jeopardy # 2007-02-02

hehe;) nie ma to jak inwencja twórcza;)skoro jest "yyy" to czemu nie ma "naj" skoro potocznie można powiedzieć "Jesteś naj"... No ale ciekawie;)

dorota507 # 2007-03-07

dzikie te slowka

natinat # 2007-03-09

masz ci los...

~gosc # 2007-03-26

ten odgłos jest jak ktos sie zastanawia nad czyms np. pani pyta stasia a stasiu nie wie i wtedy jest yyy

~gosc # 2007-04-21

yyy, ja się zastanawiam krótko:yy- powinna być taka dwojka. Jeszcze dodajcie ooo, i oo, ych i tym podobne.

666gotka # 2007-04-21

kto ma dodac?ja moge?

tevex # 2007-04-28

Green, chciałbym zauważyć, że wyraz ten nie występuje jako oddzielne hasło, w Zgółkowej stoi tak:
"y || yh || yhm || yym || yyy wykrz.; (...)"

Oooo nieeee :P:P

greenpoint # 2007-04-28

w rękum słownika nie miał (por. pod Zgółkowa), czasem coś dobregom (a całkiem sporo tego było wbrew pozorom) dodał

ppianista # 2007-04-28

Wg mnie redaktorzy powinni się teraz zebrać i jeszcze raz przedyskutować całą sprawę dotyczącą Zgółkowiej i jej dopuszczenia do kanonu dopuszczalnych słów dla Literaków...

...ja rozumiem jedno, dwa dziwne słowa... Ale tyle?
...gdzie się kończy granica przypadkowości i swobody w słowotwórstwie, a zaczyna absurdu?

kozamimoza # 2007-05-02

a ja w takim razie wnoszę o przyjęcie dźwięków związanych z wydalaniem potrzeb fizjologicznych... (jakże ważne)
I tu rzecz jasna inny dźwięk ma miejsce przy normalnym wydalaniu (na ten przykład: "sruuu" i już ) lub w postaci samego sisiania ( jak: "psiii" znany nam odgłos już od dzieciństwa)
i wydalaniu z problemem gastrycznym ( przykładowo: "uhhh" jak ciężko, lub "ychhh" nie mogę)
Oczywiście tu by nikogo nie urazić,nie pominąć czy nie zlekceważyć wspomnę,iż występuję cała urodzajna gama tychże dźwięków w zależności od tego co jemy,pijemy i perystaltyki naszych jelit dlatego też zapraszam do wspólnego ułożenia słownika podpartego na doświadczeniach nas wszystkich...
Aha,serdecznie pozdrawiam pomysłodawców kurnikowego słownika( jesteście moimi idolami)

koalar # 2007-05-02

Może lepiej weź sobie do ubikacji gazetę i ją poczytaj, miast wsłuchiwać się w echo dochodzące z muszli klozetowej?

~gosc # 2007-05-20

koalar masz racje , koza_mimoza zaglada zbyt czesto za siebie :)

~gosc # 2007-06-25

haha

monikka21 # 2007-07-06

a moze jeszcze dzwieki wydawane podczas orgazmu.... sa mile dla ucha i w ogole... ja mam takie propozycje: młaaaa, oooo, mmmmm, ouje, mrr. bedzie to bardzo dobrym rozwiazaniem przy pozbyciu sie powtarzajacych liter ;)

~gosc # 2007-08-01

a czemu w na oficjalnej stronie Scrabbli (PFS.org) tego nie ma?

~gosc # 2007-08-01

Bądźmyż szczerzy, mają rację, dodajże też odgłosy orgazmu i różnego rodzaju wydalań. Bo skoro jest YYY to te wszystkie wyżej wymienione także powinny się w naszym słowniku znaleźć ;). Jak mamy mieć słownik to miejmyż go uzupełnionego w całóści. Prosze o wpisanie doń tychże słów ;).

seler32 # 2007-09-04

Po korytarzu biegnę, krzyczę na cały głos... yyy, yyy, yyy! ;)

~gosc # 2007-10-03

no dobra....na upartego zrozumiem XXX (trisomia chromosomu X czyli metykobiecość u kobiet) lub XYY dodatkowy chromosom Y u facetow...rozumiem tez X (monosomia, zespol turnera) lub XXY (u mezczyzn: zespol klinefeltera) lub poprostu X i Y jako chromosomy (hehehe:P). ale yyy to jakas kpina!
-Dorota

kozamimoza # 2007-10-04

a tak sobie zajrzałam i co widzę jak zykle...Pan koalar w odpowiedzi wycisnął tylko personalny przytyk(jak to już u niego w zwyczaju) a racje zostały bez odpowiedzi jak były...A może faktycznie trochę więcej szacunku do graczy, gości odwiedzających wasz serwer bo jeśli nie my to przyjdzie wam w końcu jak te wilki na tym deszczu... i ciekawam kto się wówczas i z kim pławić będzie tą namiastką władzy którą macie...
Pozdrawiam

kozamimoza # 2007-10-04

aha i żęby nie było, że chowam twarz czy inne tam... występujące często argumenty *...laguna_69

koalar # 2007-10-04

Jakie racje, na co odpowiedź?
Najpierw dowiedz się, w jaki sposób powstaje część słownika obejmująca słowa dopuszczalne w grze, potem możesz zgłaszać propozycje zmian. Jeśli napiszesz coś konstruktywnego, to ktoś najpewniej odpowie rzeczowo.

kozamimoza # 2007-10-05

a ten ktoś to Ty oczywiście ? Zmiany, propozycje... konstruktywne wypowiedzi.... To jakiś żart prawda?
Przecież wszyscy z góry wiemy , że tylko Ty masz tu na nie patent a ja co najwyżej afirmować go mogę.Natomiast o dowiadywaniu się czegokolwiek jeszcze ja mogłabym Ci sporo napisać o szacunku do innych również ale odpuszczam tym razem gdyż nie widzę w tym najmniejszego sensu. Bez odzewu

koloali # 2007-10-07

Miła konwersacja!!

komandorx # 2007-10-17

chciałem yyy.... powiedzieć ...yyy.... że ...yyy... słuszna jest ...yyy... linia...yyyy... naszego ....yyy... "Kurnika"

colla01 # 2007-10-26

yyyyyyyyy nie wiem

~gosc # 2007-11-06

"embolofazje, których główną funkcją jest w tym przypadku uzyskanie przez nadawcę czasu na zastanowienie się lub przypomnienie;"

yyy,eee są przykładami embolofazji

blankpage # 2007-11-17

w języku polskim jest mnóstwo słów, mniej lub bardziej zawiłych i uwierzcie mi, że można się przez całe swoje życie nigdy nie natknąć na dane słowo, co nie znaczy, że ono nie istnieje. problem tkwi w tym, że się nikomu do słownika zajrzeć nie chce - znacznie lepiej jest mieć po prostu pretensje do całego świata.
jeśli mi ktoś poda w jakim słowniku jest słowo "yyy" to je uznam. moje poszukiwania skończyły się absolutnym fiaskiem. co prawda często je spotykam w literaturze współczesnej i to raczej tej dla mas jak np.: harlequin
PS: sprawdziłam jak się to pisze ;)

meg # 2007-11-17

a szukałaś w słowniku podanym pod tym słowem w rubryce: występowanie?

blankpage # 2007-11-18

nie zgadzam się z tym
czy napisze y czy yyyyy to mogę to zinterpretować to tak samo, więc wszystko co jest też powinno być dopuszczone a nie jest

laseczka1805 # 2008-02-24

nie możecie się kłucić o coś innego tylko jak się muwi ,,y czy yyyyyyy" matko co za różnica

borekns # 2008-02-27

tu sie (chyba po raz pierwszy) zgadzam z ppianista (albo on ze mna) nalezy poddać weryfikacji niektore slowniki dopuszczone przez ZDS (tyle zwiazku z ppiansta)
lub/i wprowadzić zadadę "dwóch słowników" (kiedys juz ta propozycja padla ale nie doczytalem sie dlaczego upadla bo wyjasnienie bylo w stylu bo takie sa zasady i koniec) czyli wyraz musi wystepowac przynajmniej w dwoch slownikach roznych autorow bo przeciez nikt z nas do konca nie wie jakie mial intencje autor umieszczajac tam to (jakies) slowo, a tak sprawa bedzie jasna i niepodlegajaca dyskusji

~gosc # 2008-03-11

aaaaaaaa...........co ti gadac

~gosc # 2008-04-13

yyy to robił mashroom jak zaczynalismy tutaj grac, byly tylko 3 pokoje na literakach, szkoda ze wtedy sie tak nie wymadrzal...

kosarz10 # 2008-04-13

jeżeli tak to zgaduję były ( moim zdaniem ): domkowo wilamowo i buczyniec

askarawa # 2008-04-16

"yyy :/... nie wiem co yyy... powiedzieć:/" obejrzysz nie jeden wywiad w TiVi , to żadna "gwiazdka" pokroju dody czy Paris Hilton nie obejdzie się bez tego typu wyrażeń xP xD... no w sumie każdy z nas sie bez niego nie obejdzie:P

oskar190 # 2008-05-07

odgłos przy robieniu kupy xD

~gosc # 2008-05-11

w historii znaczeń: "dźwięk używany najczęściej jako jak się czegoś nie wie" ;d

~gosc # 2008-05-23

odgłos wydawany podczas stosunku..

~gosc # 2008-08-26

YYY !!!

~gosc # 2008-10-01

yyy...no tak

andrew95 # 2008-12-29

Przecież to wogóle nie jest słowo tpo jest DZWIĘK wydawany, podczas myślenia np. anglik by nie znał słowa yyy;/ głupie to! a czemu jest gif? jak nie ma mid;/ bez sensu

umek26 # 2009-01-03

Bardzo popieram przeciwników takiego słownika. Moim zdaniem jest bardzo duży i możliwy do ułożenia słownik z tego typu odgłosów, dźwięków itp. Dlaczego nie ułożyć takiego...
Totalny bezsens to jest.
Dlaczego yyy a nie yyyy itd. ?
Pozdrawiam dodającego słowa do słownika.

skakanka25 # 2009-01-27

hahahah... dobre to :]
ciekawe tylko kto to wymyślił?
przecież to totalny bezsens służący tylko nabijaniu punktów w scrable/literaki

kwiatushek5 # 2009-04-24

proponuje modyfikacje slownika, kto jest za?

~gosc # 2009-05-31

totalne bzdury! Brak np. nazw ryb pospolitych, a tu takie bzdury

kjaksfjasidf # 2010-01-25

A mój wypełniacz między słowami pisze się YY.
Ktoś ma jednak łeb, żeby takie coś dawać...

~gosc # 2010-03-01

wiele śmiesznych niby-słów widziałem w tej parodii słownika ale to jest jedne z lepszych normalnie brawa dla twórców

~gosc # 2010-03-02

nobla z polaka temu co tworzył ten słownik

~gosc # 2010-04-18

Nobel z języka polskiego? yyy...ciekawe;)

owl1 # 2010-05-14

owtorze po raz kolejny: TAKI SŁOWNIK, JAK JEGO TWORCY !!! A'popos, ktos wyzej zarzucil koziemimozie, ze wsluchuje sie w muszle klozetowa, a skad niby ten odglos znaja tworcy slownika? My idziemy tylko za przykladem, choc zazwyczaj powinno sie nasladowac madrzejszych :)Pozdrawiam tworcow: Nie martwcie, to najczesciej nie jest dziedziczne, wasze dzieci beda OK :))

kalikuman # 2010-08-04

No i takim oto sposobem słownik dąży do samozagłady :} Przeładowany został odpadkami tj. słowami które zostały zabrane / przedstawione / stworzone w logice czystego absurdu. Nadmiar tych wątpliwych bądź doszukiwanych na silę rzadkich słów spowoduje iż słownik ten zamieni się w bezkresne wirtualne śmietnisko.

~gosc # 2011-01-25

tak! Taka sytuacja: gram w wisielca, kolega nie może zgadnąć. "Mówi: jakie jest hasło w koncu?" "Mówię: yyy" "Jakie?" "No yyy"
0_o

~gosc # 2011-02-09

W języku mówionym ok ale w pisanym to raczej nie. Idąc tą drogą proponuje dodawać wszystkie dżwięki które możemy wydobyć będzie ciekawiej i konsekwentnie. Ten słownik jest coraz bardziej porąbany. Już kiedyś pisałem na ten temat będzie wygrywać ten kto ma szybsze łącze internetowe a nie ten kto ma wiedzę.

muszlin # 2011-02-09

A dlaczego niby w pisanym to już nie? Przecież pisany niejednokrotnie imituje mówiony. Zajrzyj do korpusu PWN-u - http://korpus.pwn.pl/. Nawet ten demonstracyjny wskazuje na blisko 100 wystąpień. Gdyby inne dźwięki miały również odzwierciedlenie w literaturze, pewnie znalazłyby się w słowniku.

~gosc # 2012-01-06

Najpierw dowiedz się, w jaki sposób powstaje część słownika obejmująca słowa dopuszczalne w grze, potem możesz zgłaszać propozycje zmian. Jeśli napiszesz coś konstruktywnego, to ktoś najpewniej odpowie rzeczowo.
Najpierw zastanów się.nie podpieraj się głupimi przepisami stworzonymi przez was. nawet w tej durnej policji jestzasada kierowania się logiką.LOGIKĄ.uwas brak jej zupełnie.i jeszcze jedno przepisy czy ludzie.niech ktos ci to wytłumaczy bo sam nie zrozumiesz.

muszlin # 2012-01-06

Hm, Tobie trzeba by wytłumaczyć podstawy interpunkcji. Dopiero po chwili zauważyłem, że pierwsze dwa zdania to cytat z wypowiedzi koalara. Potem jest już potok słów losowo przerywany kropką. Wszystko tu jest logiczne: jest w słownikach zawartych w ZDS => jest dopuszczalne na sjp.pl ;)

~gosc # 2012-01-11

zastanawiam się dlaczego nie ma słowa "szwele" jest to belka drewniana stosowana w kolejnictwie jako podkład pod szyny

swiniaxd # 2012-01-19

Lubię to :)

~gosc # 2012-05-01

To się nazywa nieoczekiwana zmiana tematu. "Szwele", to powinno skutecznie odwrócić uwagę od y... :))

norbvlo # 2012-06-05

A co z kultowym oddechem Lorda Dark Vadera?!?! On też powinien być ujęty w słowniku hehe tak jak i cała reszta wyrazów DŹWIĘCZNYCH która się w nim znajduje.Cóż wydaje mi się iż umieszczenie yyy eee sreee ma na celu podniesienie jedynie atrakcyjności KURNIKA ponieważ pozwala to na większe pole manewrow :P

~gosc # 2012-06-06

rzadko przydatne w grze na KURNIKU(norbvolo!) , nadużywane za to przez polemizujących polityków:))) spora kolekcja tych wyrazów dźwiękonaśladowczych już jest, a "utrze" się jeszcze więcej czy chcemy czy nie, więc TSS! :)))

~gosc # 2014-01-05

yyy oznacza zgodę? raczej nie...

fra375 # 2014-04-03

to jest dźwięk wyrażający wahanie i niepewność

fra375 # 2014-04-03

*lub*

marek176cm # 2014-04-03

Cytat częściowy: (norbvlo 2012-06-05)

"On też powinien być ujęty w słowniku hehe tak jak i cała reszta wyrazów DŹWIĘCZNYCH która się w nim znajduje."

Chyba autorowi chodziło o słowo <dźwiękonaśladowczych>, a nie o <DŹWIĘCZNYCH>, jak nam podał.

Marek / W-wa

~gosc # 2014-05-15

więc dlaczego nie ma yy?