SJP
SŁOWNIK SJP

X

ziomal

dopuszczalne w grach (i)

ziomal

ziomek; młodzieżowo:
1. osoba pochodząca z tego samego kraju lub z tej samej okolicy; krajan, rodak;
2. kolega, kompan; koleś, koleżka, ziomuś, ziom;
3. osoba bliżej nieznana; gość, kolo


KOMENTARZE:

wodzor # 2004-07-08

przeciez pol Polski uzywa tego slowa, a go nie ma w slowniku, gdzie postep ?? hehe

~gosc # 2004-07-08

jest 'ziomek'

krl # 2005-05-15

"Ziomek" to po staropolsku osoba tej samej narodowości, kolego.

expelliarmus # 2006-11-10

ziomek tak, ale nie ziomal

roner1 # 2007-07-27

ziomale trzeba cos z tym zrobić:)

grandiflora # 2007-09-26

Mamy w słowniku MEN/I http://www.kurnik.pl/slownik/sw.phtml?sl=meni znaczenie: POTOCZNIE, czasami IRONICZNIE, o chłopaku, mężczyźnie
To może tak IRONICZNIE dodamy ZIOMALI
Pozdrawiam wszyskich ziomków

1stiuk1 # 2010-05-10

inne gwarowe słowa są używane, a dlaczego akurat to nie jest?

mirnal # 2018-02-19

"przeciez pol Polski uzywa tego slowa, a go nie ma w slowniku, gdzie postep ?? hehe" - KOP to reklamowany słownik, który miał być nowelizowany. Owszem, wiele znaczeń dodano, ale stare pozostały bez poprawek (a to pojęciowych, a to stylistycznych, a to ortograficznych).