dopuszczalne w grach (i)
1. dręczący sen;
2. przerażająca postać o niesprecyzowanym wyglądzie, widziana np. we śnie; duch, dziwo, fantom, mara, strach, straszydło, upiór, widmo, widzenie senne, widziadło, zjawa;
3. przenośne: widmo nieszczęścia
KOMENTARZE
taka zjawa =) dręczy ludzi po nocach =)
Zmora to dręczączy duch (najczęściej gdy śpimy w miejscu czyjejś śmierci). Rzadko można zobaczyć zmorę jako postać lub mgłę.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zmora
Skuteczną metodą ochrony przed zmorą była zmiana pozycji snu. Należało położyć się w łóżku odwrotnie, z głową w nogach łoża, bądź nie na wznak. Dodatkowo można było spać ze skrzyżowanymi nogami. Sposobem na zabezpieczenie stajni przed zmorą było przybicie nad drzwiami lub na drzwiach zabitej sroki. We wschodniej Polsce sposobem na pozbycie się zmory było powieszenie lustra na drzwiach stajni, zmora ponoć była tak brzydka że zobaczywszy własne odbicie w lustrze uciekała.
Nazwisko, np. Paweł Zmora - poznański naukowiec badający "najmodniejszego" wirusa; do p. Zmory, ze Zmorą; p. Zmorowie/Zmory; do p. Zmorów.
m